شناسهٔ خبر: 28676859 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

بی توجهی به مصوبه شورای شهر؛

صدور مجوزغیرقانونی نصب دکل

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نسبت به صدور مجوز نصب دکل در املاک خصوصی بدون اخذ مجوز از کارگروه صدور مجوز فعالیت سایت، دکل و آنتن هشدار داد.

صاحب‌خبر -

قانون-معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نسبت به صدور مجوز نصب دکل در املاک خصوصی بدون اخذ مجوز از کارگروه صدور مجوز فعالیت سایت، دکل و آنتن هشدار داد.

به گزارش قانون به نقل از مهر،  ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی در شهر تهران مصوبه شورای شهر سوم است. در تبصره ۱۱ این مصوبه کارگروهی برای صدور مجوز نصب دکل با رعایت ضوابط طرح جامع و تفصیلی برای مدت معین پیش بینی شده بود.  

این کارگروه متشکل از نماینده شورای شهر تهران، نماینده معاونت شهرسازی و معماری (اداره کل معماری و ساختمان)، نماینده معاونت خدمات شهری (اداره کل امور خدمات شهری - سازمان زیباسازی - سازمان پارک‌ها و فضای سبز)، معاونت برنامه‌ریزی (سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات)، معاونت حقوقی، شورا و امور مجلس (اداره کل حقوقی) و نماینده شرکت ارتباط مشترک شهر است  که به نظر می رسد  مجوزهای جدید تایید این کارگروه را ندارد.

به تازگی  پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران   در خصوص مشکلات و معضلات صدور مجوزهای دکل و آنتن های مخابراتی نامه ای را به حجت الله میرزایی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شوراها ارسال کرده است.

 در متن این نامه اشاره شده با توجه به بررسی به عمل آمده و استعلام از شرکت ارتباط مشترک شهر در خصوص نحوه صدور مجوز نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی در سایت ها با مالکیت خصوصی مشخص شده که این شرکت اخیرا اقدام به صدور مجوز نصب دکل در املاک خصوصی بدون اخذ مجوز از کارگروه صدور مجوز فعالیت سایت، دکل و آنتن (موضوع ماده ۱۱ مصوبه ساماندهی دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های ارتباطی رادیویی در شهر تهران)، کرده است.

دربخشی از این نامه یاد آوری شده است : همانطور که مستحضرید طبق بند ۱-۴ ذیل ماده ۴ مصوبه ضوابط نصب سایت، آنتن و دکل در شهر تهران با موضوع فرآیند درخواست مدارک لازم جهت صدور مجوز تنها مرجع بررسی و صدور مجوز کارگروه مندرج در ماده ۱۱ مصوبه صدرالذکر است لذا خواهشمند است دستور فرمایید ضمن توقف کارگروه داخلی نسبت به آمار مجوز های صادره بدون طی مراحل قانونی و ابطال مجوزهای صادره اقدام لازم انجام شود.

همچنین در نامه حناچی از تهیه گزارش آسیب شناسی موضوع و تهیه سند پیش نویس بخشنامه فرایند ساماندهی و بهره برداری از ایستگاه های ارتباطی و مخابراتی خبرداده شده است.  

برچسب‌ها:

نظر شما