شناسهٔ خبر: 28676670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله خاتمی:

مقاومت ملت، دشمنان را ناامید خواهد کرد

بجنورد - ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: مقاومت نسخه شفابخش ملت است که تمامی توطئه های دشمنان را خنثی و آنها را ناامید خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد خاتمی، پنجشنبه در آیین گرامیداشت 19 مهر، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی، اظهار داشت: مقاومت برای مردم ما میوه شیرینی داشته و خواهد داشت.
وی افزود: اگر مردم صبوری و تقوا پیشه کنند یقینا نتیجه تمام توطئه های دشمنان به خودشان برمی گردد.
آیت الله خاتمی گفت: این حاصل مقاومت بود که با شلیک 6 موشک به مقر داعش در شرق فرات، کمر قیمت لجام گسیخته دلار و سکه شکسته شد اما با تصویب لوایح آمریکایی قیمت ها دوباره اوج گرفت.
وی اظهار داشت: دشمنان این ملت تحت تاثیر آمریکا هستند و پای خود را روی گلوی ملت ما گذاشته اند و هر چه هم عقب نشینی کنیم فشار را بیشتر می کنند.
وی حمایت مردم را سرمایه نظام اسلامی دانست و گفت: دشمن تلاش دارد مردم را از صحنه خارج کند ولی مردم ما اهل بصیرتند و دریافته اند که باید در صحنه بمانند تا توطئه دشمن خنثی شود.
خاتمی اظهار داشت: ترامپ و حامیانش خیز برداشته اند تا مردم را از نظام اسلامی جدا کنند و با کمال وقاحت می گویند ما با سران نظام مخالف، اما با مردم ایران همراهیم در حالی که همه می دانند آنها به جان مردم ما افتاده اند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریم ها گفت: آمدن مردم به صحنه های انقلاب به این معنی است که ما تودهنی به دشمن زده ایم و خواهیم زد.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه ما در وسط چهار جنگ فرهنگی، اقتصادی، روانی و رسانه ای قرار گرفته ایم، اظهار داشت: یک جلوه جنگ فرهنگی در ابتذال فرهنگی است که دنیای استکبار مدام بر آتش آن بیشتر می دمد.
وی افزود: در جنگ اقتصادی نیز دیوانه ای به جان این ملت افتاده که نه تنها با کشور ما بلکه با بسیاری کشورها از جمله چین، کره و هم پیمانانش درگیر شده و لحظه ای نیست که علیه ما توطئه نداشته باشد.
امام جمعه موقت تهران افزود: دشمن در جنگ اقتصادی می خواهد داد مردم را دربیاورد و از خانه ها به خیابان ها بکشاند و ضد انقلاب را سوار کار کند.
وی بیان داشت: در جنگ روانی نیز منافقان اعلام کردند که نظام در حال سقوط است در حالی که نظام در مسیر اوج و کمال آبدیده است و آبدیده تر نیز می شود.
وی افزود: دشمن با راه اندازی جنگ رسانه ای، به دروغ پردازی روی آورده و بنابراین ما در حال جنگ باید ژست جنگی که همانا خستگی ناپذیری است، داشته باشیم.
آیت الله خاتمی اظهار داشت: اگر یک طرف جنگ ذره ای خستگی از خود نشان دهد طرف مقابل برنده می شود، بنابراین در جنگ امروز نیز باید همانند دوران دفاع مقدس باید ایستادگی و خستگی ناپذیری از خود نشان دهیم.
وی بیان داشت: ملت ایران ملتی است که خسته نمی شود ولی به فضل خداوند دشمن را خسته می کند.
وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در صحنه، پیام این اجتماع ها را حمایت از نظام اسلامی و محبوبیت رهبری دانست و گفت: هر چه شبکه های ماهواره ای بیشتر شیطنت کنند، بر محبوبیت این بزرگوار افزوده می شود.
امام جمعه موقت تهران، بیعت عملی با ولایت را از دیگر پیام های این حضور جانانه خواند و گفت: امروز خط ولایت، امید و نشاط و خط دشمنان پمپاژ ناامیدی و یاس است.
خاتمی افزود: دشمنان برای القای نزدیکی سقوط نظام، با عناصر خود از جمله سایت ضد انقلابی آمدنیوز چهره های شاخص نظام را در حال فرار تصویر می کنند تا وانمود کنند که نظام رفتنی است ولی باید بدانند که نظام اسلامی تا ظهور آقا امام زمان (عج) ماندنی است.
وی با تاکید بر وحدت در خط ولایت، اظهار داشت: وقتی با دشمن طرف هستیم نیاز به وحدت و همدلی و انصاف داریم زیرا که با انصاف است که می توان به وحدت رسید.
آیت الله خاتمی، راه مقاومت را ایستادگی و خستگی ناپذیری دانست و گفت: راه مذاکره را تجربه کرده ایم اما دشمن ذره ای برای مذاکره ارزش قائل نشد بنابراین راهی جز مقاومت باقی نمی ماند.
وی سرمایه کشور را در موشک های دوربرد دانست و افزود: موشک میان برد ما مقر داعش را نابود کرد ولی اکنون آنکه مشت ما را پر کرده محکم در برابر استکبار نگه داشته موشک های دوربرد ما هستند که کم هم نداریم.
آیت الله خاتمی اظهار داشت: دشمن فرهنگ امید به بیگانه را تزریق کرده و می کند به طوری که از برخی قلم ها و گفتارها پیداست که نسخه شفابخش کشور را در تسلیم می دانند ولی بدانیم هزینه تسلیم به مراتب بیشتر از مقاومت است.
وی اظهار داشت: دشمن در پی دو قطبی کردن جامعه است و می خواهد چنین القا کند که مردم از ولایت جدا هستند ولی به صراحت می گویم ارزشی های هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب خود را مطیع و همراه ولایت فقیه دانسته و می دانند.
وی گفت: جامعه ما دوقطبی نیست و یک رهبر دارد و همه حول محور ولی فقیه حرکت می کنند و رهنمودهای او را اجرایی می کنند.
رهبر معظم انقلاب، ۱۹ مهرماه سال ۹۱ به استان خراسان شمالی سفر کردند و مردم این استان هر سال در سالگرد این روز آیینی را در گرامیداشت این روز برگزار می کنند.
امروز نیز شمار زیادی از اقشار مختلف مردم این استان با برپایی یک راهپیمایی به این مناسبت و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، رهبرم حمایتت می کنیم» و پیمودن مسیر میدان بازرگانی تا مصلای حضرت امام خمینی (ره) بجنورد با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.
ط/5132

نظر شما