شناسهٔ خبر: 28676654 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گورخرهای تلف شده سیاه زخم نداشتند+ فیلم

خبرگزاری صداوسیما

احتمال ابتلای گورخرهای تلف شده در استان سمنان به بیماری شاربن (سیاه زخم) منتفی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان حفاظت محیط زیست برای ساماندهی سایت های تکثیر گونه های شاخص حیات وحش ، برای زنده گیری و انتقال 10 راس گورخر از پارک ملی توران در شاهرود به پارک ملی کویر مرکزی در گرمسار برنامه ریزی کرده بود که در مسیر انتقال 5 راس گورخر تلف شدند.
عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به بررسی های گروه ویژه سازمان محیط زیست و دامپزشکی کشور درباره مرگ گورخرها گفت : سه احتمال برای این موضوع در نظر گرفته شد که شامل اور دوز با داروی بیهوشی ، خطای انسانی هنگام حمل و نقل گورخرها و ابتلای گورخرها به بیماری شاربن بود.
وی افزود: احتمال ابتلای گورخرها به بیماری خطرناک سیاه رخم (شاربن) که مشترک بین انسان و حیوان است منتفی اعلام شد و بررسی ها درباره 2 احتمال دیگر ادامه دارد.
چندی پیش هنگام انتقال 10 راس گورخر از پارک ملی توران شاهرود به پارک ملی کویر گرمسار ، یکی از گورخرها در همان ساعات اولیه تزریق داروی بیهوشی جان داد.
2 راس گورخر دیگر هنگام حمل و نقل بر اثر تروما ( شکستگی سر) تلف شدند و 2 راس گورخر دیگر هم 48 ساعت پس از انتقال به پارک ملی کویر گرمسار جان باختند.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2715485" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2250124/2715485?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما