شناسهٔ خبر: 28676399 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رونمایی از نخستین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه

سامسونگ ساعاتی پیش پیش نسل جدید گلکسی A9 را معرفی کرد. این محصول، عنوان نخستین گوشی هوشمند مجهز به دوربین چهارگانه را یدک می‌کشد.

صاحب‌خبر -

کره‌ای‌ها با محصول جدید خانواده‌ی Galaxy A‌ سعی دارند تا تجربه‌ای متفاوت را برای علاقه‌مندان عکاسی با موبایل رقم بزنند و از این رو در گوشی جدید، بخش عمده‌ای از تمرکز خود را به توسعه‌ی دوربینی توانمند برای گلکسی ای ۹ معطوف ساخته‌اند.

Galaxy A9 / گلکسی ای 9

دوربین اصلی Galaxy A9 از چهار سنسور مختلف برای کاربری‌های گوناگون استفاده می‌کند؛ سنسور اصلی رزولوشنی معادل ۲۴ مگاپیکسل داشته و در پسِ لنزی با دیافراگم F1.7 و قابلیت فوکوس خودکار قرار دارد، سنسور دوم ۱۰ مگاپیکسلی است و آن را لنزی با دیافراگم F2.4، فوکوس خودکار و قابلیت زوم اپتیکال دو برابری همراهی می‌کند. سنسور سوم با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی در پسِ لنزی با زاویه‌ی دید عریض ۱۲۰ درجه و دیافراگم F2.4 قرار دارد، در نهایت سنسور چهارم که برای تشخیص عمق به‌کار می‌رود، ۵ مگاپیکسلی بوده و همراه لنزی با F2.2 است.

گلکسی ای 9 / Galaxy A9

هرکدام از چهار دوربین موجود در پنل پشتی گلکسی ای 9 وظیفه‌ی متفاوتی را برعهده دارند؛ سنسور ۱۰ مگاپیکسلی به‌مدد لنز خود، امکان زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، سنسور ۸ مگاپیکسلی با سنسور عریض ۱۲۰ درجه‌ای خود، قابلیت ثبت تصاویری بدون محدودیت و عریض را دارد. سنسور ۵ مگاپیکسلی عمق را در تصاویر تشخیص می‌دهد و به کاربر امکان تصاویر پرتره با افکت بوکه را می‌دهد و در نهایت سنسور ۲۴ مگاپیکسلی نیز می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات فوق‌العاده را ثبت کند./ زومیت

نظر شما