شناسهٔ خبر: 28675319 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهدوی کیا نامزد بهترین مدافع تاریخ جام ملت‌های آسیا شد

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC )،با اعلام اسامی 8 مدافع برتر تاریخ جام ملت های آسیا،از جمله مهدی مهدوی کیا، از کاربران خود خواست بهترین مدافعان تاریخ این رقابت ها را انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در فاصله کمتر از 100 روز تا آغاز رقابت های جام ملت های آسیا2019 که از روز 5 ژانویه در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد با آرای کاربران خود بهترین تیم تاریخ این رقابت ها را انتخاب کند.

این سایت تا به این جای کار، انتخاب برترین مهاجم و هافبک جام ملت ها را به رای گذاشت که علی دایی و علی کریمی از کشورمان به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم و هافبک تاریخ این رقابت ها انتخاب شدند.

حالا سایت ای اف سی اسامی 8 مدافع برتر تاریخ جام ملت ها را نیز مشخص کرد که نام مهدی مهدوی کیا ستاره سابق تیم ملی کشورمان و باشگاه پرسپولیس نیز در این فهرست حضور دارد و از کاربران خواسته شده با آرای خود خط دفاع تیم منتخب تاریخ جام ملت ها را انتخاب کنند.

AFC درباره مهدوی کیا نوشت: مهدی مهدوی كیا با توانایی بازی در سمت راست دفاع یا خط هافبک یكی از بهترین استعدادهایی بود که از جمهوری اسلامی ایران ظهور کرد.

مهدوی کیا در دو دوره ای که ایران به نیمه نهایی جام ملت های آسیا رسید، در سال های 1996 و  2004 ، بازیکن بسیار مهمی بود و در سال 2004 به عنوان یکی از بازیکنان تیم  منتخب جام برگزیده شد.

بهترین بازیکن سال 2003 آسیا اکثر دوران حرفه ای خود را در بوندسلیگا آلمان بازی کرد و با 110 بازی ملی- از جمله دو دوره حضور در جام جهانی- چهارمین بازیکن باسابقه تیم ملی ایران است.

در فهرست 8 نفره کنفدراسیون فوتبال آسیا بجز مهدوی کیا ،هونگ میونگ بو از کره جنوبی،ژنگ ژِی از چین، یوجی ناکازاوا از ژاپن،لوکاس نیل از استرالیا، سوح چین آئون از مالزی ،صالح النعیمه از عربستان و جمال مبارک از کویت حضور دارند.
انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: درس مهدوی کیا برای فوتبالیست‌های نوجوان

فوتبالیست های ایرانی، برترین های آسیا شدند

مهدوی‌کیا: قهرمانی آسیا برای پرسپولیس دور از دسترس نیست


موشک هامبورگ نامزد بهترین مدافع تاریخ جام ملت ها

 

نظر شما