شناسهٔ خبر: 28673523 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گزارش ایکنا از نهمین روز برگزاری مسابقات قرآن؛

حال و هوای یک پاکبان از حضور قرآنیان

گروه فعالیت‌های قرآنی - نهمین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی و شهرستان اراک به آغاز رقابت‌های بانوان در رشته‌های مختلف اختصاص داشت.

صاحب‌خبر -

گزارش ایکنا از نهمین روز برگزاری مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، در روز نهم مسابقات سراسری قرآن اراک در بخش بانوان رقابت‌ها در رشته حفظ موضوعی و معارف قرآن کریم، دعاخوانی ادامه داشت. نمایندگان استان‌های مختلف در این دو رشته با هم رقابت کرده و آموخته‌های خود را محک زدند.
صبح 18 مهر ماه رقابت در سالن کوه نور بین متسابقان رشته حفظ موضوعی و معارف قران آغاز شد، نتیجه نهایی این رشته بدین شرح است؛
راحله گلزاده از آذربایجان شرقی با امتیاز ۱۱۵،۵۰
وحیده منصورفلاح از البرز با امتیاز ۱۱۴
سما تقیزاده از گیلان با امتیاز ۱۱۳،۷۴
اکرم حسینی از قم با امتیاز ۱۱۰،۱۶
فاطمه کرمی از مرکزی با امتیاز ۱۰۸،۲۵
زینب مهدوینکو از مرکزی با امتیاز ۱۰۲،۵۰ شایسته تقدیر
مسابقات دعاخوانی از روز 17 مهر ماه آغاز شد و ظهر روز هجدهم همین ماه به کار خود پایان داد، نتایج نهایی این رشته نیز بدین شرح اعلام شد؛
سهام بنینعمه از خوزستان اول
منصوره دالوند از اصفهان دوم
صفورا یداللهی از مازندران سوم
ملیحهالسادات طباطبایی از قم چهارم
طاهره ایرانی از کرمانشاه پنجم
8 گروه تواشیح نیز به رقابت پرداختند که با نظر هیئت داوران گروه های گروه صهبا از تهران اول
گروه نسیم رحمت از مازندران دوم
گروه تسنیم از قم سوم
گروه مشکات از فارس چهارم به عنوان گروه های برتر انتخاب شدند.
علی‌رغم اینکه افتتاحیه قوی برای بخش بانوان برگزار نشد اما اولین اختتامیه با حضور مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم استان، فرخی معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی برگزار شد.
اختتامیه با نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی و تلاوت محمدرضا اکبری از قاریان مطرح اراک آغاز شد، اجرای برنامه توسط دو خواهر در وصف مولا علی(ع)، تجلیل از نفرات برتر دعاخوانی، تواشیح از دیگر برنامه‌های در دستور کار بود. در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم خسروی و زهره‌وند نیز تجلیل به عمل آمد.
در کش‌و‌قوس برگزاری مسابقات آن زمان‌هایی که همه سرگرم مسابقات هستند افرادی در صدد پاکیزه نگاه داشتن فضای مسابقات هستند، گاه با بی‌نظمی تعدادی از ما کار این افراد چندین برابر می‌شود و آنان با سعه صدر و بدون هیچ سختی و بدخلقی این کار را انجام می‌دهند.

گزارش ایکنا از نهمین روز برگزاری مسابقات قرآن
محمدرضا کیان‌خواه، مسئول حراسات و اقدامات تدارکاتی مجتمع کوه نور اراک، گفت: من فضاهای بسیاری را در این مکان تجربه کردم اما هیچ کدام آنان قرآنی نمی‌شود، وقتی متوجه شدم این مکان محل برگزاری مسابقات قرآن است از خدا خواستم لیاقت خدمت‌گذاری به قرآن را به من عطا کند.
وی ادامه داد: مسابقات قرآن حالت روحانی خاصی دارد، همیشه به خادمان امام رضا(ع) غبطه می‌خوردم خیلی خوشحالم خدا لیاقت خدمت به ناطقان قرآن را به من داد امیدوارم همواره در این مسیر قرار گیرم. حس آرامش دارم. به جوانان توصیه می‌کنم از قرآن دور نشوند.

گزارش ایکنا از نهمین روز برگزاری مسابقات قرآن
رضا قاسم‌خوانی، راننده تاکسی بی‌سیم 1828 اراک، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: اصلا فکر نمی‌کردم اینجا حس و حال خوبی داشته باشم فکر می‌کردم خسته می‌شوم اما واقعا اینطور نبود. اینکه حافظان و قاریان را جا‌به‌جا می‌کنم بسیار خوشحالم اما نتوانستم خیلی با آنان هم‌کلام شوم.
وی ادامه داد: با قرار گرفتن در این فضا متوجه اثرات قرآن شدم انگیزه‌ام برای حضور در جلسات قرآنی بسیار شده است. دو تا دختر دارم که با مادرشان به جلسات قرآنی می‌روند الان خودم مشوق اصلی فرزندانم برای حرکت در مسیر قرآن هستم.

گزارش ایکنا از نهمین روز برگزاری مسابقات قرآن
قدرت‌الله نوروزی، پاکبان شهر اراک نیز گفت: نظافت مجتمع کوه نور هم با ماست. فضای مسابقات خیلی خوب است و دوست دارم بیشتر در این فضا باشم. از اینکه مردم به ویژه جوانان می‌آیند خیلی لذت می‌برم.
وی بیان کرد: تفاوت برنامه‌های مختلف را تجربه کردم فضای اینجا معنوی است و خیلی دوسش دارم. کاش از این برنامه‌ها و مسابقات بیشتر برگزار می‌شد. تا جایی که بتوانم از این فضا استفاده می‌کنم. گاه که وقت داشتم تو سالن مسابقات می‌نشستم و از خواندن قاریان لذت می‌بردم.
نوروزی ادامه داد: به فرزندانم توصیه کردم بیایند و از این فضا استفاده کنند. نوه هم دارم به دخترها گفتم آنان را بیاورند تا بتوانند در مسیر قرآن حرکت کنند. کاش خودم هم سواد داشتم حداقل از روی قرآن می‌خواندم. شب‌ها در قرائت قرآن شرکت می‌کنم.

گزارش ایکنا از نهمین روز برگزاری مسابقات قرآن
سیاوش قاسمی، اعزامی از ایستگاه آتش‌نشانی کرهرود و مسقر در محل برگزاری مسابقات، گفت: با تشخیص فرماندهی تیم‌ها اعزام می‌شوند. تا بحال دو روز برای استقرار اعزام شدم و اگر باز هم تقاضا شود می‌آیم.
وی ادامه داد: ما همیشه در حال آماده‌باشیم حتی در حالت استراحت هم استرس و اضطراب وقوع حادثه را داریم. خوشبختانه اینجا با مشکلی تا بحال مواجه نبودیم. از شرکت در مسابقات آرامش گرفتم نسبت به جاهای دیگر.

گزارش ایکنا از نهمین روز برگزاری مسابقات قرآن
ابراهیم قیصری، از عوامل تشریفات مسابقات قرآن اراک، نیز گفت: فقط برای قرآن آمدم و والسلام. به خاطر عشقم که قرآن است آمدم هیچ‌کس نمی‌تواند مرا از قرآن جدا کند. در خلوت خودم همیشه قرآن می‌خوانم. همه خانواده هم قرآنی هستند.
شامگاه روز 18 مهر مرحله مقدماتی حفظ کل و حفظ 20 جزء قرآن برگزار شد.
انتهای پیام

نظر شما