شناسهٔ خبر: 28673420 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

میانگین مجازگردی ایرانی‌ها: روزی ۳ ساعت

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: طبق آمار، جمعیت شهرنشین بطور متوسط سه ساعت درگیر فضای مجازی هستند.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در گردهمایی فرماندهان بسیج سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در محل پلاژ های بهزیستی مازندران در حال برگزاری است با تاکید بر اهمیت فضای مجازی گفت:در آستانه تحولی تاریخی و در دوره تحول اطلاعاتی هستیم.

‬وی ادامه داد: بر اساس آمار جمعیت شهرنشین بطور متوسط سه ساعت درگیر فضای مجازی هستند.

‬فیروزآبادی با بیان اینکه دنیا به زودی به سمت اقتصاد خدماتی پیش خواهد رفت،اظهار کرد: شکل صنعت تغییر خواهد کرد و اقتصاد کشاورزی و تولیدی کاهش پیدا خواهد کرد.

‬دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود،گفت: اقتصاد اشباع شده است و برای جلوگیری از رکود و بیکاری دنیا ناگریز به سمت اقتصاد خدماتی پیش خواهد رفت.

‬فیروزآبادی با بیان اینکه ۹۵ درصد مردم از گوگل استفاده می‌کنند اظهار کرد: ۸۰ درصد ارتباطات در فضای مجازی از داخل نظام ابری که عمدتا آمریکایی هستند صورت می‌گیرد.

‬وی گفت: بر اساس نقشه غرب، برای اینکه مردم جهان نیروی کار اقتصاد خدماتی شود حکومت های محلی تضعیف شد و مردم بردگان کمپانی های اطلاعاتی شدند.

‬دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت:در دوران صنعتی شدن عوامل تولید، به سمتی رفت که سرمایه و تکنولوژی گران‌ترشد گفت:مواد اولیه و نیروی کار به سمت بی ارزش تر شدن پیش رفت.

این مسئول در ادامه بیان کرد:در دوران مابعد صنعتی و دوران انفجار اطلاعات همراه با تحول فرم اقتصاد، نوع حکومت ها نیز تغییر می‌کند.

‬وی گفت: کمپانی های عظیمی که در غرب احداث شده است، در پنج سال اخیر در حوزه ICT فعالیت می‌کنند.

‬فیروز آبادی ادامه داد: پیام رسان های غربی از جمله تلگرام در حال تشکیل ملت دیجیتال با گستاخی دولت ها و قوانین را نادیده می‌گیرند.

‬وی گفت:عوارض منفی فضای دیجیتال بروز انسان بیکار، بی فکر، بدون چهارچوب و قانون گریز است.

‬دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد:کارگران به کاربران بدل شدند و خارج از سیطره مستقیم حکومت ها به خدمت استعمار جهانی درآمدند.

فیروز آبادی بیان کرد: در حال حاضر به دنبال ملی کردن پلتفرم های فضای مجازی هستیم زیرا ضریب نفوذ در دنیا و منابع اقتصادی کافی نداریم و این برنامهاست که طی آن مردم را از سلطه غربی فضای مجازی خارج کنیم.

‬دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بیان کرد:در هرجایی که می‌توانید از توییتر و اینستاگرام گرفته تا درج کامنت های حمایتی، حضور همه جانبه و پررنگ داشته باشید و جبهه انقلابی را تقویت کنید

‬وی تاکید کرد: ضروریست بسیج در مقابل ربات هایی که تولید لایک و کامنت می‌کنند فعال باشد و جبهه انقلاب را با توجه به عظمت ظرفیت های انقلاب بازیابی کنند.

نظر شما