شناسهٔ خبر: 28672448 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

بدترین دوران بازار بورس آمریکا در 8 ما گذشته

با سیاست غلط افزایش نرخ بهره در آمریکا ارزش سهام بازارهای بورس آمریکا بدترین وضعیت 8 ماه گذشته را تجربه کند، ترامپ تصمیم رئیس بانک مرکزی کشورش را دیوانگی خواند.

صاحب‌خبر -
با سیاست غلط افزایش نرخ بهره در آمریکا ارزش سهام بازارهای بورس آمریکا بدترین وضعیت 8 ماه گذشته را تجربه کند، ترامپ تصمیم رئیس بانک مرکزی کشورش را دیوانگی خواند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از راشاتودی،بازار بورس آمریکا بیشترین کاهش 8 ماه گذشته را رکورد زد که دلیل اصلی آن افزایش نرخ بهره در این کشور و فرار سرمایه‌گذاران از  سهام‌های پرخطر بوده است. شاخص‌های S&P داوجونز و نزدک سه تا چهار درصد کاهش یافت و کلا سهام‌های مربوط به تکنولوژی از افزایش نرخ بهره در این کشور بسیار متاثر شدند.
 
شاخص S&P500 کلا 92 واحد معادل سه درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش روزانه را از فوریه امسال ثبت کرد ضمن اینکه نزدک 315.97 واحد معادل 4.08 درصد و داوجوز 831 واحد معادل 31.15 درصد با کاهش مواجه شدند.
 
بر اساس اعلام تحلیلگران بازار، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا دارایی‌های خزانه‌داری این کشور را به بیشترین میزان 7 سال گذشته رساند ضمن اینکه طوفان فلوریدا نگرانی‌هایی را برای شرکت‌های انرژی این کشور درست کرده است و همه اینها بر بازار بورس آمریکا تاثیر گذاشت.
 
البته سایر شاخص‌های بورس هم از روند کاهشی بی‌نصیب نماندند و بازارهای تکنولوژی حدود 3 درصد کاهش داشت، شاخص‌های نت فیلیکس،‌آمازون و گوگل نیز همین مسیر را طی کردند. بخش انرژی هم با 2.9 درصد کاهش همراه شد.
 
شبکه استخراج نفت در خلیج مکزیک هم که به واسطه طوفان با مشکل مواجه شده شاخص‌های انرژی بازار بورس آمریکا را تحت تاثیر جدی قرار داد.
 
اخیرا دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا افزایش نرخ بهره را در این کشور که طی سال گذشته سه بار انجام شده، دیوانگی محض خواند.
 
جرومی پاول رئیس جدید فدرال رزرو‌ آمریکاست که بعد از پایان دوران خانم جانت یلن به این سمت انتخاب شد.
 
جرومی پاول همچنان سیاست‌های جانت یلن را دنبال می‌کند و تغییری در سیاست‌های فدرال رزرو ایجاد نکرده است.
 

نظر شما