شناسهٔ خبر: 28672102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

داعشی‌ها، گاز کلر جبهه النصره را به چنگ آورده‌اند

ايسنا : وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مواد سمی به دست افراد مسلح تروریست در سوریه افتاده و این به دلیل اقدامات غیرمسؤولانه نمایندگان کشورهای غربی است.

صاحب‌خبر -

 روسیا الیوم گزارش داد، ولادیمیر سافچنکو، رئیس مرکز روسی آشتی در سوریه گفت:‌ گروهی از افراد مسلح مورد حمایت داعش عصر سه‌شنبه به مقر هیئت تحریر الشام (النصره سابق) در نزدیکی شهرک اللطامنه در شمال استان حماة تسلط یافتند.

رئیس این مرکز گزارش داد، این حمله منجر به کشته شدن چهار تروریست، دو تن از نیروهای سازمان "کلاه‌سفیدها" و نیز تسلط داعشی‌ها بر دو مخزن گاز کلر شد.

سافچنکو افزود: این دو مخزن به سرقت رفته به جنوب استان حلب منتقل و به عناصر "حراس الدین" که مرتبط با داعش هستند، تحویل داده‌ شده‌اند.

رئیس این مرکز روسی که مقر آن پایگاه هوایی حمیمیم در حومه لاذقیه است، افزود:‌ کشورهای غربی اگر برای ایجاد اقدامات تحریک‌آمیز علیه نیروهای سوری با استفاده از گروهک‌های وابسته به خود برنامه‌ریزی می‌کنند اوضاع منطقه عاری از سلاح در ادلب را پیچیده می‌کنند و این اقدامات غیرمسؤولانه منجر به عواقبی غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

در این راستا وزارت خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد، بیش از ۱۰۰۰ فرد مسلح از منطقه عاری از سلاح در ادلب خارج شده و حدود ۱۰۰ گروه شورشی از این منطقه رفته‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری اظهار داشت: روند خروج افراد مسلح از منطقه عاری از سلاح شاهد پیشروی است و ما از تمامی بازیگران خارجی می‌خواهیم به دمشق در مبارزه با تروریسم کمک کنند.

 

نظر شما