شناسهٔ خبر: 28671659 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آوار سهم دنیا؟ علت مرگ دانش آموز روستای گرماش در دستور کار دستگاه قضا

دنیا ویسی دانش آموز کلاس اول دبستان روستای گرماش سنندج، در روز کودک بر اثر ریزش دیوار فرسوده مدرسه جان باخت که علت این حادثه در حال حاضر در دستور کار دستگاه قضایی استان کردستان است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان – کردستان: ظهر دوشنبه بود به سرعت خبر رسید که دنیا هم به آسمان پرکشید، دنیا ویسی اسم کودک ۷ ساله ای است که اول مهر امسال در کلاس اول دبستان آغازگر راه علم و دانایی شد تا بتواند آینده ای روشن برای خود رقم بزند.

 

16 مهر است و تنها دو هفته است که مدارس باز شده است و دنیا تنها شاید کشیدن خط های عمودی را در دفترش ترسیم کرده و هنوز تا خواندن و نوشتن و یادگرفتن راهی طولانی پیش پایش بود.

 

خبر آنقدر تکان دهنده و ناراحت کننده بود که احساسات همه را جریحه دار کرد، دنیای کوچکی که فقط دو هفته رفتن به مدرسه را تجربه می کرد امروز همزمان با روز جهانی کودک زیر آوار مدرسه جان داد.

 

مهر است و مهربانی هست، اما چرا در این روز و در این مهر و در این دیار باید کودکی به خاطر بی تدبیری مسئولان رویاهایش را زیر آوار دیوار خاک کند.

 

دنیا دخترک کوچکی که هنوز باید بازی می کرد، دنیا باید با دوستانش روزهای شاد رنگی می داشت، اما امروز دنیا زیر خروارها خاک خفته است و دنیای معصومانه اش به آخر خط رسیده است.

 

آرزوهای دنیا رنگ باخت، شوق رفتن به مدرسه ندارد، کیف کوچک کلاس اولی اش در گوشه ی اتاق مانده است و دیگر نمی‌تواند کوله پشتی اش را بر روی دوشش بیندازد و راهی مدرسه شود

 

همکلاسی هایش می گویند دنیا به دنبال توپ رفت و دیگر برنگشت، دیوار رویش آوار شد، اما روز بعد موضوع عوض شد و اخباری در فضای مجازی انعکاس یافت که به نقل از پرستاران بیمارستان حاکی از آن بود که دختر کوچک قربانی هوس های بی شرمانه شده است.

 

مرگ به تنهایی خود جهان دیگریست، شروع سروده ای زیبا بر بال های آذین شده به رحمت خداوند و نمود یک رسیدن بین خالق و مخلوق اما یکباره که پاهای نحیف و جسم بی جان دخترکی را در لابه لای تل خاک ها بر زمین افتاده می بینی، قلبت به درد می آید.

 

علت مرگ دانش آموز روستای گرماش در دستور کار دستگاه قضا

دادستان استان کردستان در خصوص مرگ دنیا ویسی، دانش آموز ۷ ساله روستای گرماش سنندج اظهار کرد: حادثه مرگ این دانش آموز کلاس اول قبل از ظهر روز دوشنبه بر اثر فرو ریختن دیوار مدرسه ظفر گرماژ اتفاق افتاد که منتها به فوت دختر ۷ ساله به نام دنیا ویسی شد.

 

حسن جوهری، با اشاره به آغاز تحقیقات در مورد مرگ دنیا بسی عنوان کرد: بلافاصله بعد از اعلام این خبر معاون دادستان و بازپرس ویژه قتل و اکیپی از کارآگاهان آگاهی در صحنه حاضر شدند و دستورات قضایی در مورد حادثه و مسببین آن صادر شد.

 

وی از مردم استان خواست به احساسات خود غلبه کرده و از بروز شاید در فضای مجازی جلوگیری کنند و افزود: دستور انجام تحقیقات لازم برای مشخص شدن علت فوت این دانش آموز، صادر شده است و با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

 

جوهری، با بیان اینکه هنوز دلیل دقیق این حادثه مشخص نیست، افزود: با استفاده از مستندات قانونی، بازسازی صحنه و نظریه پزشکی قانون علت مرگ را مشخص می کنیم و بعد از اعلام نظریه پزشکی قانونی، جزییات حادثه بدون کوچکترین اغماضی به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

 

محمد سعید کنعانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در تشریح نحوه وقوع این حادثه گفت: قبل از ظهر امروز دوشنبه مورخ  16/7/97 براثر ریزش بخشی از دیوار حیاط آموزشگاه مدرسه روستایی به علت فرسوده بودن بنا ، یکی از دانش آموزان پایه اول این آموزشگاه به نام دنیا ویسی مصدوم و سریعا توسط مدیرآموزگار و پدرنامبرده به بیمارستان بعثت سنندج اعزام شد و متاسفانه براثر جراحات وارده دانش آموز فوت کرد.

 

کنعانی افزود: این دبستان دارای ۱۳ نفر دانش آموز و یک کلاس چندپایه است .

 

این حادثه برای دختران سرزمینم گویای این مطلب است که هیچگاه به هیچ دیواری تیکه نکنند.

 

 

نظر شما