شناسهٔ خبر: 28670915 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

17 مورد قاچاق انسان در گمرک ايران کشف شد

صاحب‌خبر -
17 مورد قاچاق انسان در گمرک ايران کشف شد
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- گمرک جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: ماموران گمرک بازرگان با رصد محموله هاي ورودي و خروجي در هفت عمليات، طي روزهاي اخير موفق به شناسايي و کشف 17 مورد قاچاق انسان شدند که به اين ترتيب کشفيات قاچاق انسان از ابتداي سال جاري تاکنون به 196 نفر رسيد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از گمرک ايران، ماموران گمرک در يک عمليات ديگر با رصد يک محموله صادراتي به مقصد ترکيه پس از مشکوک شدن به کاميوني با استفاده از ايکس ري محموله آن را که روده گاوي بود، اسکن و بازرسي کردند. ماموران اين گمرک موفق شدند در اين عمليات سه نفر را که در ميان بار، در کاميون مخفي شده بودند، شناسايي کنند. اين افراد تبعه يکي از کشورهاي همسايه بودند و در بازرسي ديگر يک فرد ايراني که به دنبال خروج غيرقانوني از کشور بود، بازداشت شد.
ماموران گمرک بازرگان همچنين در يک عمليات ديگر با رصد يک محموله ترانزيتي از مبدا ازبکستان موفق به کشف قاچاق سه انسان شدند که با مخفي شدن در ميان کاميون قصد داشتند از مرز ايران خارج شوند، اين کاميون حامل پوست گاو به مقصد ترکيه بود.
ماموران همچنين در عملياتي ديگر با هوشياري کامل و رصد محوطه خروجي و کنترل دقيق محل خروج کاميون ها متوجه چندين نفر شدند که با پنهان شدن در لا به لاي تريلي هاي خروجي قصد داشتند، غيرقانوني از کشور خارج شود. اين پنج نفر نيز تبعه يکي از کشورهاي همسايه بودند که در اين عمليات دستگير شدند.
همچنين ميزان 24 هزار و 568 کيلوگرم گوجه فرنگي قاچاق که قاچاقچيان قصد داشتند با جاسازي آن، اين مقدار گوجه فرنگي را در قالب محموله صادراتي تره بار به کشور عراق صادر کنند، با هوشياري ماموران گمرک پرويزخان پس از بازرسي فيزيکي کالا کشف شد.
ماموران گمرک مرزي ميلک نيز در اقدامي توانستند بيش از 22 تن گوشت مرغ قاچاق با اظهار جعلي را شناسايي و کشف کنند.
اقتصام*1103*1834
انتهاي پيام /*

نظر شما