شناسهٔ خبر: 28670388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

چگونگي ترور«خاشقجي» از دريچه دوربين مداربسته

صاحب‌خبر -
چگونگي ترور«خاشقجي» از دريچه دوربين مداربسته
خبرگزاري آريا - فيلم دوربين مداربسته که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند صحنه‌هايي از ورود تيم 15 نفره سعودي از لحظه پياده شدن از هواپيما تا ورود به ساختمان کنسولگري حکومت سعودي در استانبول براي قتل ادعايي «جمال خاشقجي»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را نشان مي‌دهد.
«جمال خاشقجي» روزنامه نگار منتقد آل سعود از 9 روز پيش (سه شنبه 2 اکتبر) بعد از ورود به کنسولگري عربستان در ترکيه ناپديد شد و بسياري از منابع خبري ادعا کرده‌اند او توسط عوامل وابسته به رژيم آل‌سعود به قتل رسيده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از العالم، روز چهارشنبه تصاويري از 15 شخص از اتباع عربستان سعودي منتشر شد که يک ساعت پيش از ورود خاشقجي به کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه وارد اين ساختمان شده و سه ساعت پس از ورود خاشقجي از آن خارج شده‌اند.
فعالان رسانه‌اي با بررسي هويت اين 15 نفر دريافته‌اند بسياري از آنان افراد نزديک به رژيم آل‌سعود و «محمد بن سلمان» ولي‌عهد سعودي هستند.
يکي از اين افراد «محمد سعد الزهراني» نام دارد که از محافظان نزديک بن سلمان است و قبلا در تصويري همراه با بن سلمان ديده شده است و به نظر مي‌رسد از اعضاي گارد محافظ سلطنتي است.
در همين حال، هيات علماي عربستان ربوده شدن و قتل روزنامه نگار و نويسنده سعودي را جنايتي وحشيانه توصيف کرد که در تضاد با تمامي ارزش هاي اديان و مذاهب و هنجارهاي پذيرفته شده جهاني است.
هيات علماي عربستان از علما، روحانيون و نويسندگان خواست از کساني که در مقابل طاغوت زمان کلمه حق بر زبان جاري مي کنند، حمايت کنند.118/112
کليدواژه جمال خاشقجي

نظر شما