شناسهٔ خبر: 28667494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

نامه سناتورها به ترامپ درباره خاشقچی

شماری از سناتورهای آمریکا با استناد به یک قانون حقوق بشری موسوم به «سند ماگنیتسکی» خواستار انجام تحقیقات و وضع تحریمها علیه عامل یا عاملان ناپدید شدن روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به نقل از سی ان بی سی، شماری از سناتورهای آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات روز چهارشنبه در نامه ای خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور با استناد به یک قانون حقوق بشری موسوم به «سند ماگنیتسکی» خواستار انجام تحقیقات و وضع تحریمها علیه عامل یا عاملان ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی شدند.

چنانچه تحقیقات ثابت کند که ناپدید شدن جمال خاشقجی «نقض فاحش حقوق بشر بین المللی» از سوی دولت عربستان است، این قانون به رئیس جمهور آمریکا اجازه می دهد تا تحریمهایی علیه مقامات دولت عربستان وضع کند.

گفتنی است که جمال خاشقجی از منتقدان برجسته خاندان سعودی، آخرین بار روز سه شنبه دوم اکتبر برای انجام امور کنسولی به کنسولگری عربستان در استانبول وارد و پس از آن ناپدید شده است. مقامات ترکیه می گویند که جمال خاشقجی توسط تیمی از ماموران سعودی و بنا به دستور مقامات عالیرتبه عربستان، کشته و جسد وی مثله شده است.

این سناتورها- شامل «باب کورکر» و «لیندسی گراهام» جمهوریخواه به همراه «باب منندز» و «پاتریک لیهی» دموکرات- در نامه ای خطاب به ترامپ نوشتند که رئیس جمهور باید هرگونه اطلاعات مرتبط با این تحقیقات «از جمله اطلاعات مرتبط به مقامات بلندپایه در دولت عربستان سعودی» را مورد توجه قرار دهد.

سناتور باب کورکر اظهار داشت که این تحقیقات کاخ سفید را برای اقدام در خصوص ناپدید شدن خاشقجی تحت فشار خواهد گذاشت.

نظر شما