شناسهٔ خبر: 28659007 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بازیکن مصدوم استقلال برای تیم سابقش در عراق بازی کرد!

انتشار یک خبر که تعجب رسانه‌های ایران و البته عراقی را به همراه داشت. انگار برای نخستین‌بار است که این اتفاق می‌افتد.

صاحب‌خبر -

طارق همام که در دربی 88 مصدوم شد و دو بازی مقابل نفت مسجد سلیمان(در جام حذفی و لیگ برتر) را از دست داد به عراق رفت تا هم زیر نظر پزشکان عراقی مداوا شود و هم اینکه در اردوی تیم ملی کشورش شرکت کند. او به عراق رفت اما در اقدامی عجیب برای تیم نیروی هوایی عراق که تیم سابقش بوده، در یک دیدار تدارکاتی بازی کرد. سایت السومریه عراق هم در گزارشی اشاره کرده طارق با وجود اینکه با استقلال قرارداد داشته، برای نیروی هوایی در دیدار تدارکاتی به میدان رفته است. در این گزارش آمده، هافبک عراقی طبق اعلام کادر پزشکی استقلال، نیاز به دو هفته استراحت داشته، اما او روز دوشنبه در دیدار دوستانه نیروی هوایی عراق شرکت کرده و برای تیم سابقش بازی کرده است. دیداری که با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نکته اما اینجاست که خیلی از رسانهها از این نوشته اند که طارق که تحت قرارداد باشگاه استقلال است نباید قوانین حرفهای بودن را زیر پا بگذارد و برای تیمی دیگر حتی در دیداری دوستانه به میدان برود. در این شرایط، بحث مصدومیت بازیکن پیش میآید و آن وقت ممکن است تیم استقلال ضرر کند. البته برای نخستین بار نیست که بازیکنان عراقی تصمیماتی اینچنینی میگیرند.

مهند مهدی، کرار جاسم، هوار ملامحمد و خیلی از بازیکنان عراقی که به ایران آمدهاند تصمیماتی بدتر از این گرفته اند و برای باشگاه خودشان مشکلات زیادی را ایجاد کردهاند. به همین بهانه با خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال تماس گرفتیم تا او در این باره توضیح بدهد. خطیر گفت: «من خبر را از طریق رسانه‌ها شنیدم. تازه متوجه قضیه شدم. طارق همام بازیکن تحت قرارداد باشگاه استقلال است و باید برگردد و در این باره توضیح بدهد. او از تیم ملی عراق دعوتنامه داشت و قرار بود چون مصدوم است به مداوای پای مصدومش بپردازد. بعدش به عراق رفت تا پزشک تیم ملی عراق وضعیتش را بررسی کند.»

طارق همام: می‌خواستم آمادگی‌ام حفظ شود!

پس از به‌وجود آمدن این حاشیه طارق همام گفت‌وگویی کوتاه انجام داده و از این گفته است که اصلا مصدومیتش نگران کننده نبوده است! او می‌گوید: «مصدومیتم نگران‌کننده نیست. تیم ملی فراتر از هر مساله‌ای است. به مدیر فنی تیم ملی اعلام کردم که تمایل دارم در بازی‌های چهارجانبه حضور داشته باشم. از پزشک تیم ملی خواستم یکسری معاینات انجام دهد، اما مدیر فنی به گزارش پزشکی باشگاه استقلال اکتفا کرد. حضورم در تمرینات نیروی هوایی عراق، به‌خاطر حفظ آمادگی بدنی‌ام بوده است/ جام‌جم

نظر شما