شناسهٔ خبر: 28658816 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته سلامت میزان

یک رژیم غذایی سالم مخصوص کارمندان/ درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی/ آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟

خبرگزاری میزان- اگر میخواهید بدانید آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟ و اینکه عوارض مصرف همزمان داروی گیاهی و شیمیایی چیست؟ حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،یکی از چالش‌هایی که همواره پیش روی کارمندان قرار دارد، این است که زندگی کارمندی و پشت‌میزنشینی، آن‌ها را با عوارضی مانند چاقی، فشارخون بالا، چربی خون بالا و حتی دیابت مواجه کرده است. از این‌رو، داشتن الگوی غذایی سالم در محل کار می‌تواند کمک بزرگی به حفظ سلامت و تناسب اندام کارمندان عزیز برساند.این برنامه غذایی سالم می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

یک رژیم غذایی سالم مخصوص کارمندان/ درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی/ آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟
استفاده از غذای خانگی
زندگی کارمندی، یکی- دو روزه نیست که شما بخواهید از خوردن غذای سالم خانگی در طول آن چشمپوشی کنید. یکی از بزرگ‌ترین خطا‌ها و معضلاتی که باعث افزایش وزن و به خطر افتادن سلامت کارمندان می‌شود، این است که آن‌ها به غذا‌های آماده، فست‌فود‌ها و هله‌هوله‌ها به‌جای غذای خانگی رومی‌آورند.برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلی توصیه می‌شود حتما وعده‌های غذایی اصلی مانند صبحانه و ناهار را از خانه آماده کنید و در ظرف‌های مخصوص غذا بچینید تا بتوانید آن‌ها را به‌سادگی با خود به محل کارتان ببرید. اگر فرصت کافی برای خوردن صبحانه در منزل ندارید، اکیدا توصیه می‌شود عادت به مصرف کیک، کلوچه یا بیسکویت‌های صنعتی در محل کار به‌عنوان صبحانه را کنار بگذارید و به‌جای آن یک لقمه نان و پنیر ساده همراه خود ببرید.

مصرف فراوان میوه‌ها و سبزی‌ها
خیلی از کارمندان به‌دلیل کم‌تحرکی و یک‌جانشینی‌های مداوم، کنار داشتن الگوی غذایی نامناسب، دچار یبوست مزمن می‌شوند. از این‌رو، به این افراد توصیه می‌شود هنگام چیدن ظرف غذای خود حتما نصف ظرف را به انواع سبزی‌ها و صیفی‌ها مانند سبزی خوردن، کاهو، گوجه، خیار، فلفل دلمه‌ای، انواع فلفل شیرین و... اختصاص بدهند.
ضمن اینکه حتما هنگام آماده کردن غذا یا صبحانه محل کار، ۲ میوه فصل را هم در ظرف غذای خود بگذارند تا آن‌ها را در میان‌وعده صبح میل کنند.

جایگزین کردن اسنک‌های سالم با هله‌هوله‌ها
یکی از عادت‌های غذایی بسیار نادرست که شیوع فراوانی میان کارمندان دارد، مصرف مرتب و روزانه انواع کیک، بیسکویت، کلوچه، شکلات و تنقلات شور است. تمام این هله‌هوله‌ها می‌توانند علاوه بر افزایش وزن، خطر ابتلا به فشارخون بالا، دیابت، چربی خون بالا و حتی سکته قلبی را میان افراد کارمند بیشتر کنند.عادت نامطلوب دیگر میان کارمندان هم خریدن و خوردن شیرینی، شکلات یا بستنی در مواقعی است که می‌خواهند جشن کوچک اداری بگیرند. به همین دلیل به تمام کارمندان توصیه می‌شود برای پیشگیری از ایجاد مشکلات ناشی از مصرف هله‌هوله‌های چرب، شور و شیرین، همیشه در کشوی میز کار خود مقداری تنقلات سالم مانند برگه انواع میوه‌ها، انواع آجیل‌های خام و انواع دانه‌های خام را داشته باشند تا اگر احساس گرسنگی کردند، این تنقلات سالم را مصرف کنند.البته کارمندان باید حواسشان باشد آن‌ها هم مانند سایر افراد جامعه، نیاز به دریافت کالری مشخصی در طول روز دارند و اگر در خوردن همین تنقلات سالم هم زیاده‌روی کنند و حد اعتدال را نگه ندارند، دچار افزایش وزن و عوارض ناشی از آن خواهند شد.

نوشیدن آب کافی
همان‌طور که گفته شد یبوست مزمن، بیماری شایع میان افراد کارمند و پشت‌میزنشین است. از طرف دیگر، گاهی این افراد با خشکی و چروک‌های پوستی، گودی زیر چشم یا آسیب‌پذیری مو نیز مواجه می‌شوند. همه این مشکلات می‌توانند ناشی از بی‌توجهی کارمندان به نوشیدن آب کافی در طول روز باشند.ضمن اینکه برخی کارمندان عادت به مصرف بیش از اندازه چای یا قهوه در طول زمان کاری خود دارند که خود کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها نیز به‌عنوان یک ماده ادرارآور می‌تواند بدن آن‌ها را در معرض کم‌آبی قرار دهد. از این‌رو، به این افراد توصیه می‌شود همیشه یک قمقمه آب خنک روی میز کار خود داشته باشند و هر یک ساعت یکبار حداقل یک استکان آب بنوشند.

داشتن فعالیت فیزیکی
هرچند شرایط کارمندی معمولا با یکجانشینی همراه است، توصیه می‌شود کارمندان برای پیشگیری از ابتلا به چاقی‌های موضعی، یبوست و حتی در مواردی واریس یا سلولیت، از یکجا نشستن‌های طولانی‌مدت در زمان کار خودداری کنند.این افراد می‌توانند در ازای هر یک ساعت نشستن، حدود ۱۰ دقیقه کار خود را ایستاده انجام بدهند، در زمان استراحت سرپا بایستند و درجا بزنند، بخشی از زمان ناهار را همراه همکاران خود به‌صورت ایستاده و با تکان دادن گرو‌ها و پا‌ها سپری کنند و برای صدا زدن همکاران خود به‌جای استفاده از تلفن‌های داخلی پیش آن‌ها بروند. خلاصه از هر زمانی که می‌توانند برای بلند شدن از جای خود کمک بگیرند.

مصرف لبنیات‌
متاسفانه در برخی کشور‌های جهان، ابتدا ابتلا به بیماری‌های استخوانی، پوسیدگی دندان، پوکی استخوان یا حتی بیماری‌های مفصلی میان افراد کارمند شایع است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند کمبود دریافت کلسیم در بدن کارمندان باعث ایجاد چنین مشکلاتی در آن‌ها می‌شود. از این‌رو، بهتر است حتما مصرف شیر را در میان‌وعده صبح یا عصر خود داشته باشند و در صورت امکان همراه با وعده ناهارشان، یک پیاله ماست که با سبزیجات مخلوط شده، مصرف کنند. به ناهارتان کمی سماق، زیره یا گشنیز بزنید.

با این راهکار‌های خانگی چربی شکمتان را آب کنید

این نکته ثابت شده است که از دست دادن چربی اضافه شکم برای سلامت طولانی مدت مفید است و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را کاهش می‌دهد.این در حالی است که چربی بیش از حد شکم می‌تواند منجر به بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، و فشار خون بالا شود.با این حال راه‌های ارزان قیمت را می‌توانید حتی در خانه امتحان کنید تا شاهد از بین رفتن چربی شکمی باشید:

یک رژیم غذایی سالم مخصوص کارمندان/ درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی/ آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟
مصرف پروتئین را افزایش دهید: کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها و افزایش مصرف پروتئین یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای از دست دادن چربی شکمی است. پروتئین به تعادل قند خون و سطوح پایین انسولین کمک می‌کند. اگر مصرف کربوهیدرات را نمی‌توانید نادیده بگیرید، نوع ساده آن مانند نان سفید یا ماکارونی را کنار بگذارید و به جای آن کربوهیدرات‌های پیچیده مانند میوه‌های فصلی، سبزیجات ریشه‌ای و کاهو را به رژیم تان بیفزایید.

روغن نارگیل را به رژیم تان اضافه کنید: این نوع روغن از تری گلیسیرید با زنجیره متوسط تشکیل شده است و مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از مزایای آن شامل این نوع تری گلسیرید است. روغن نارگیل به راحتی قابل هضم است و متابولیسم بدن را بالا می‌برد.

استرس خود را کاهش دهید: استرس مزمن یکی از عوامل افزایش چربی شکمی است. سطوح بالای کورتیزول که در نتیجه استرس در بدن ترشح می‌شود، افزایش اشتها را به همراه دارد و میل به افزایش سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهد. همین، علت بروز چاقی شکمی است. برای کاهش استرس، مدیتیشن کنید و تکنیک‌های تنفس عمیق را بیاموزید. این گام‌های ساده به شما کمک می‌کند تا یک اینچ از چربی شکم تان را تنها در ۷ دقیقه از دست بدهید.

هر روز چای سبز بخورید: این نوع چای سرعت متابولیسم را بالا می‌برد و کبد در سوختن چربی‌ها کمک می‌کند. چای سبز را جایگزین قهوه کنید، چون مطالعات نشان داده اند که ۴ تا ۵ فنجان از این نوع چای سبز منجر به از بین رفتن چاقی شکمی می‌شود.دریافت ۶ تا ۸ ساعت خواب در شب، منجر به حفظ سطح انسولین شده و هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. به علاوه، خواب کافی انرژی لازم را برای سوخت کالری در طول روز به شما می‌دهد.

ادویه به غذای تان اضافه کنید: ادویه‌هایی مانند زردچوبه به دلیل وجود کورکومین در آن، منجر به کاهش التهاب در بدن می‌شود. همچنین مطالعات نشان داده که کورکومین سرعت متابولیسم را بالا می‌برد.

به اندازه کافی آب بخورید: مصرف ۸ لیوان آب در شبانه روز نه تنها هضم غذا را افزایش می‌دهد بلکه منجر به کاهش نفخ شده و متابولیسم را نیز بالا می‌برد.
 
درمانی فوق العاده برای گلودرد

هِل میوه‌ای کوچک با پوست تیره و دانه‌های خوشبو است. هل، میوه گیاهی از تیره زنجبیل‌هاست و انواع مختلفی مانند هل سیاه، هل سفید و هل سبز دارد. در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

یک رژیم غذایی سالم مخصوص کارمندان/ درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی/ آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟
درمان گلودرد با هل
هل برای درمان گلودرد بسیار موثر است؛ برای این منظور هل را باید با زنجبیل، دارچین و آویشن مصرف کنید؛ هل احتقان مجاری تنفسی را رفع و از بروز التهاب‌های شدید پیشگیری می‌کند؛ دمنوش هل به همراه کمی عسل نقش موثری در بهبود گلودرد دارد.

حفظ سلامت کلیه‌ها با هل
هل مُدر (ادرار آور) است و به دفع کلسیم و اوره انباشته شده در کرلیه‌ها کمک شایانی می‌کند. مصرف منظم هل تاثیر بسزایی در پیشگیری و بهبود بیماری‌های دستگاه ادراری همچون سنگ کلیه، نفریت (التهاب کلیه)، سوزش و تکرر ادرار دارد. هل همچنین برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری نیز استفاده می‌شود.

رفع بوی بد دهان با هل
هل یک درمان خانگی بسیار موثر برای رفع بوی بد دهان است. جویدن دانه‌های هل بوی بد دهان را از بین می‌برد. طبق تحقیقات صورت گرفته عصاره هل با برخی از باکتری‌های بیماری زای موجود در دهان مانند «استرپتوکوک موتانس» و «کاندیدا آلبیکانس» مقابله می‌کند؛ همچنین ماده اصلی موجود در روغن هل «سینِئول» نیز ضد عفونی‌کننده‌ای قوی است.

خواص گوارشی هل
هل به هضم چربی‌ها کمک و مشکلات گوارشی را کمتر می‌کند؛ برای بهبود مشکلات گوارشی دمنوش هل با رزماری را مصرف کنید.

دفع سموم بدن با هل
هل سرشار از منگنز است، بنابراین در دفع سموم بدن نقش موثری دارد؛ برای این منظور افراد باید روزانه یک فنجان دمنوش هل میل کنند.

تاثیر معجزه آسای هل در درمان سرماخوردگی
برای درمان سرماخوردگی‌های طولانی و مزمن باید هشت عدد هل، هشت عدد فلفل سیاه هندی، هشت عدد میخک، ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه و خرد شده را به همراه ۲ تیکه چوب دارچین با هم مخلوط و این ترکیب را با یک لیتر آب جوش ۲۰ دقیقه دَم کنید، سپس این مخلوط را از صافی بگذرانید و میل کنید.

طرز تهیه دمنوش هل
افراد برای تهیه دمنوش هل باید پنج عدد دانه هل را آسیاب کنند و آن را همراه ۲ لیوان آب جوش در یک قوری بریزند. سپس ۱۰ دقیقه آن را روی شعله ملایم قرار دهند و پس از صاف کردن با کمی عسل میل کنند.

موارد منع مصرف دمنوش هل
افراط در مصرف هل در افرادی که طبع گرم دارند، مضر است همچنین اشخاص دچار یبوست نیز باید کمتر از هل استفاده کنند؛ مبتلایان به فشار خون، زخم معده و ورم پروستات نیز باید در مصرف آن احتیاط را رعایت کنند؛ استفاده زیاد از هل تپش قلب را افزایش می‌دهد همچنین مصرف زیاد هل برای روده‌ها نیز مضر هست بنابراین در صورت استفاده زیاد باید آن را با کتیرا میل کرد.
 
درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی

اغلب والدین به محض مشاهده علائم سرما خوردگی در کودکان خود سریع و بدون مشاوره با پزشک به آن‌ها دارو‌های ضد سرماخوردگی می‌دهند که انجام این کار از لحاظ پزشکی مردود است.این شیوه درمانی والدین می‌تواند باعث ورود مواد شیمیایی به بدن کودک و بروز مقاومت باکتریایی شود، همچنین مصرف هرنوع دارو برای کودکان زیر ۶ ماه بسیار خطرناک است و حتماً باید با تجویز پزشک انجام شود.

یک رژیم غذایی سالم مخصوص کارمندان/ درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی/ آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟
از جمله درمان‌های کمکی و خانگی برای بهبود سرما خوردگی در اطفال می‌توان حمام آب گرم را نام برد، زیرا موجب باز شدن مخاط بینی و مجاری تنفسی می‌شود و با آسانتر کردن تنفس، کودک اکسیژن بیشتری دریافت می‌کند.همچنین بخور هوای سرد نیز می‌تواند باعث آرامش کودک در خواب و بهبود سریعتر بیماری شود که می‌توان از مشاوره با پزشک برای استفاده از عصاره اکالیپتوس برای ضد عفونی کردن فضای خانه به همراه بخور بهره برد. سرم شستشوی بینی یکی دیگر از مواردی است که برای درمان سرما خوردگی در همه سنین می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و علاوه بر پاک کردن مجاری تنفسی و سینوس‌ها مانع از تجمع میکروب‌ها وباکتری‌ها در بدن شود.مصرف مایعات گرم و سوپ مرغ از سن ۶ ماهگی به بالا توصیه می‌شود، از جمله مایعات گرم می‌توان چای رقیق، مخلوط چای با عسل و چای با لیموترش یا چای بابونه را نام برد، سوپ مرغ نیز به دلیل دارا بودن مقادیر فراوان از پروتئین و کلسیم می‌تواند باعث بهبود سریع بیماری شود.در عین حال کارشناسان هشدار می‌دهند والدین هرگز به کودک زیر سن یک سال عسل ندهند، زیرا می‌تواند باعث واکنش آلر‍ژیک در او شود، همیشه ابتدا باید مواد غذایی را برای اولین بار به مقدار کم به کودک داد و در صورت عدم داشتن آلر‍ژی آن ماده غذایی را وارد ر‍ژیم غذایی کودک کرد.

پاشویه، تنظیم درجه هوای اتاق و اندازه گیری مرتب درجه حرارت بدن کودک همگی می‌تواند باعث نظارت بر سلامت کودک و کنترل فرآیند درمان او شود.تخلیه منظم محتویات خلط مانند داخل بینی کودک باعث باز شدن راه تنفسی کودک می‌شود، ولی والدین باید توجه کافی داشته باشند تا این کار را با ملایمت انجام دهند تا کودک دچار التهاب بینی نشود.درست کردن آبمیوه‌های سالم و درمانی مانند آب هویج یا مخلوط آب لیمو شیرین و پرتقال، پوره سیب رنده شده با گلاب همگی علاوه بر کاهش علائم بیماری می‌تواند سبب تقویت کودک و بهبود سریع بیماری شود.علاوه بر درمان‌های دارویی و خوراکی یکی دیگر از مواردی که والدین باید به آن توجه کافی کنند حفظ روحیه کودک است، این موضوع به ویژه درباره کودکان بالای سن ۳ سال اهمیت پیدا می‌کند و والدین می‌توانند در این مواقع با اختصاص دادن زمان برای بودن با کودک، خواندن کتاب داستان مورد علاقه کودک یا تماشای فیلم یا کارتون روحیه او را شاد کنند، قرار دادن مداد رنگی و اسباب بازی برای بازی کردن کودک نیز می‌تواند باعث بالا رفتن روحیه او و نیز سریع شدن روند درمان بیماری در کودک شود.کارشناسان توصیه می‌کنند والدین برای درمان کودک باید صبر داشته باشند، زیرا درمان کودک می‌تواند تا ۱۰ روز طول بکشد، اما در طول این مدت باید به طور مرتب با پزشک در ارتباط باشند به دلیل اینکه حتی یک سرماخوردگی ساده می‌تواند عوارض خطرناک و جبران ناپذیری برای تمام عمر در کودک به جای بگذارد.
 
خواص داروی فوق العاده‌ای که «گیاه جوانی» نام دارد
 
یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد "جینسینگ" می‌باشد که بهتر است آن را "گیاه جوانی" یا "نوش دارو" بنامیم.جینسینگ گیاهی که برای تقویت حافظه مفید است و دارای هفت خاصیت درمانی است؛ این گیاه روی فعالیت سلول‌های مغزی تأثیر می‌گذارد و حافظه را تقویت می‌کند مصرف روزانه ۳۰۰ میلی گرم جینسینگ به صورت ناشتا تا ۴۵ روز قدرت درک را بالا و حافظه را تقویت می‌کند.جینسینگ خواصی دارد که با تحلیل قوای جنسی مقابله می‌کند. حتی نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این گیاه می‌تواند ناتوانی جنسی را نیز درمان کند.
 
یک رژیم غذایی سالم مخصوص کارمندان/ درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی/ آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟
پوست‌های خشک بیشتر قربانی چین و چروک، لک و پیری زودرس می‌شوند. به عقیده‌ی متخصصان طب گیاهی، جینسینگ تأثیر خوبی در رفع خشکی پوست دارد.بسیاری از تحقیقات اخیر اثرات مثبت جینسینگ در کاهش سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ را به اثبات رسانده‌اند.از زمان‌های دور در طب سنتی برای مقابله با ضعف بدن و خستگی از گیاه جینسینگ استفاده کرده‌اند. این گیاه انرژی را بالا می‌برد و قدرت فیزیکی بدن را افزایش می‌دهد.جینسینگ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. بر اساس نتایج یک پژوهش ایتالیایی این گیاه همچنین می‌تواند باعث افزایش تأثیر واکسن آنفلوانزا شود.جینسینگ با کمبود‌ها و نتایج آن مقابله می‌کند. ریزش مو نتیجه‌ی کمبود‌هایی در بدن است. برای همین این گیاه با ریزش مو نیز مقابله می‌کند.جینسینگ گیاه قدرتمندی برای پیشگیری و کنترل سرطان و عوارض جدی آن است. جینسنوزید‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که خواص درمانی آن‌ها در پیشگیری از سرطان اثبات شده است.گیاه جینسینگ به بدن کمک می‌کند تا با اثرات استرس فیزیولوژیکی یا روحی مقابله کند. در واقع این گیاه می‌تواند باعث آرامش سیستم عصبی شود.
 
عوارض مصرف همزمان داروی گیاهی و شیمیایی

یک متخصص طب سنتی در خصوص عوارض مصرف همزمان داروی گیاهی و شیمیایی، اظهار کرد: اگر داروی گیاهی و شیمیایی با هم استفاده شود اثر آن دارو در بدن فرد خنثی می‌شود.این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه داروی شیمیایی به تنهایی برای بدن مضر است، گفت: مصرف طولانی مدت داروی شیمیایی برای بدن ممکن است به همراه ضرر‌هایی باشد؛ لذا حتما باید در صورت مصرف داروی گیاهی و شیمیایی به پزشک مراجعه کرد.بیگی با بیان اینکه بسیاری از دارو‌های گیاهی با داروی شیمیایی تداخل عملکرد دارند، خاطر نشان کرد: مصرف همزمان داروی گیاهی و شیمیایی ممکن است باعث افزایش یا کاهش اثر آن‌ها شوند؛ اگر فردی داروی شیمیایی مصرف می‌کند، باید حتما پیش از مصرف هر نوع داروی گیاهی، با پزشک خود مشورت کند.وی با اشاره به اینکه در صورتی که فردی سرما می‌خورد بهتر است جای مصرف داروی شیمیایی از داروی گیاهی استفاده کند، اظهار کرد: فردی که می‌خواهد با داروی گیاهی سرماخوردگی خود را درمان کند می‌تواند یک قاشق گلپر و یک قاشق بانونه تازه را با هم دم کرده و روزی سه مرحله از بخور آن استفاده کنند تا بیماری او در کوتاه مدت درمان شود.این متخصص طب سنتی با بیان اینکه مصرف طولانی مدت دارو‌ها برای بدن مضر است، مطرح کرد: اگر فردی داروی گیاهی ویا شیمیایی را طولانی مدت استفاده نماید بدن او در برابر آن دارو مقاوم می‌شود و اگر در آینده به بیماری مبتلا شود دیگر آن دارو برای درمان بیماری اثر گذار نیست.
 
یک رژیم غذایی سالم مخصوص کارمندان/ درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی/ آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟
 
بیگی با اشاره به اینکه برخی گیاهان دارویی در کنار مصرف دارو‌های شیمایی مضر نیست، افزود: برخی دارو‌های گیاهی و شیمیایی در کنار هم مکمل هستند؛ پزشکان در درمان برخی بیماری‌ها، دارو‌های گیاهی و شیمیایی را در کنار هم برای فرد بیمار تجویز می‌کنند که اثر بخشی مطلوب‌تر و سرعت بالاتری دارد.وی با تاکید به اینکه نباید دارو‌های شیمیایی و گیاهی را طولانی مدت مصرف کرد، عنوان کرد: اگر پزشکی دارویی را برای فرد در مدت ۲ هفته تجویز کرد پس دارو باید در همان مدت زمان مصرف شود، اگرزمان مصرف دارو ازحد تجویز بیشتر شود، بدن در مراحل بعدی بیماری مقاوم می‌شود و باید نوع دارو تعویض شود.بیگی با بیان اینکه برای کاهش چربی خون دارو‌هایی با منشا گیاهی داریم، افزود: در کنار این دارو‌های گیاهی برای کاهش چربی خون داروی شیمیایی هم داریم؛ پزشک با تجویز داروی شیمیایی برای بیمار، میزان مصرف آن را حتما برای بیمار مشخص می‌کند، اما مصرف همزمان دارو‌های گیاهی و شیمیایی می‌تواند به بیمار آسیب برساند، زیرا همانطور که چربی و کلسترول بالای خون باعث گرفتگی عروق و افزایش فشار خون می‌شود، کاهش این فاکتور‌ها هم سلامت بیمار را تهدید می‌کند.وی با تاکید به اینکه اگر بدن فردی به مصرف داروی شیمیایی عادت دارد باید همان روش خود را ادامه دهد، خاطر نشان کرد: فردی که به مصرف داروی گیاهی علاقه دارد باید همان دارو‌ها را مصرف کند و بهتر است دارو‌های شیمیایی را استفاده نکند.بیگی با اشاره به اینکه مقدار مصرف گیاهان دارویی یا دارو‌های گیاهی در میزان اثردرمانی آن‌ها تاثیرگذار است، یادآرو شد: حتما در صورت مصرف دارو‌ها باید در مورد آن با پزشک طب سنتی مشورت کرد؛ علاوه بر آن برخی از گیاهان، دارای دوز‌های سمی هستند و اگر بیشتر از مقدار مجاز مصرف شوند، می‌توانند باعث بروز مسمومیت در بدن شوند.
 
دندان خراب سیستم گوارش را بهم می‌ریزد

نصیبی دندان‌پزشک و متخصص ارتودنسی اظهار کرد: دندان در جذب و هضم و همچنین جویدن مواد غذایی بسیار مؤثر است به طوری که اگر این عضو دچار مشکل شود هضم غذا با مشکلات مختلفی روبرو می‌شود.وی بیان کرد: دندان در دستگاه گوارش به عنوان اولین عضو محسوب می‌شود و اگر دندان فردی خراب باشد کار جویدن مواد غذایی و به طبع هضم و جذب غذا با مشکل روبرو شده و معده کارآیی خود را از دست می‌دهد.

یک رژیم غذایی سالم مخصوص کارمندان/ درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی/ آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟
نصیبی با بیان اینکه افرادی که دندان‌های خرابی دارند به خوبی مواد غذایی در معده‌شان آماده هضم و جذب نمی‌شوند، افزود: افرادی که دارای دندان‌های خراب بوده به ناچار در طولانی مدت به غذاهای نرم و فاقد فیبر روی می‌آورند و همین مسئله باعث بر هم خوردن متابولیسم بدن و حتی مواد غذایی و آنزیم‌های مورد نیاز معده و دستگاه گوارش است و در نتیجه کارآیی معده را تضعیف می‌کند.

عفونت ناشی از دندان‌های خراب باعث عفونت در سیستم گوارش می‌شود
وی با بیان اینکه عفونت ناشی از دندان‌های خراب باعث ایجاد عفونت در سیستم گوارش و گردش خون می‌شود، تأکید کرد: باکتری‌های دندان‌های خراب از طریق جویدن مواد غذایی وارد سیستم گردش خون و یا معده شده و همین مسئله باعث ایجاد معده درد و بروز بیماری‌های مختلف در سیستم گوارش می‌شود.نصیبی یادآور شد: دندان‌های خراب به دلیل درد شدید جویدن غذا را به طور ناقص انجام داده و همین امر کار معده را در هضم غذا ۲ برابر می‌کند و باعث ایجاد مشکل در سیستم گوارش می‌شود.
 
آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟

دکتر مجتبی صدر الدینی، متخصص خون گفت: آهن در بیماران نمی‌تواند نقطه‌ای ژنتیکی خون ساز را درمان کند و کم خونی بیمار ادامه می‌یابد و روز به روز ذخایر آهن او افزوده می‌شود تا جایی که عوارض آهن زیادی مثل سیروز کبدی، نارسایی قلبی، دیابت گریبانش را می‌گیرد.وی افزود: مقدار زیاد آهن در بدن یا بافت‌هایی مثل قلب، لواز المعده، کبد تجمع می‌یابد و باعث افزایش بار آهن می‌شود.
 
یک رژیم غذایی سالم مخصوص کارمندان/ درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی/ آهن زیاد در بدن چه عوارضی دارد؟
 
صدر الدینی در ادامه گفت: اضافه بار آهن یکی از شرایط جدی و مزمنی است که باید به درستی تشخیص و درمان شود و اگر درست تشخیص داده نشد منجر به بیماری هموکروماتوزیس می‌شود و زندگی فرد را تهدید می‌کند.از آنجا که از دست دادن خون به معنای از دست دادن آهن می‌باشد، لذا هموکروماتویس در زنان به دلیل خون ریزی، عادت ماهانه، کمتر از مردان اتفاق می‌افتد.
وی عنوان کرد: علل آن، اکثر موارد هموکروماتوزیس ژنتیکی می‌باشد، اختلالات خونی و یکی از علائم اصلی آن خستگی، ضعف، کاهش وزن، دردشکمی هموکروماتوزیس یک بسیاری غیر شایع است که در اثر تجمع از بیش حد از آن در بدن ایجاد می‌شود.وی در پایان گفت: از جمله غذا‌هایی که می‌تواند منجر به افزایش آهن در بدن شود، گوشت قرمز، خشکبار، تخم مرغ، فلفل سبز، گوجه فرنگی می‌باشد.
 

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما