شناسهٔ خبر: 28658092 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

جوکرها رفتند، جلال ماند

صاحب‌خبر -

رسول بهروش| بالاخره بعد از مدت‌ها وعده و وعید، این هفته جلال حسینی در استودیوی برنامه نود حاضر شد و به گفت‌وگو با عادل فردوسی‌پور نشست. کاپیتان مقتدر پرسپولیس که پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر هم به‌شمار می‌رود، در این برنامه راجع‌‌‌به مشکلات باشگاه و روند این تیم در لیگ قهرمانان آسیا سخن گفت. جلال با همان سختگیری و سیری‌ناپذیری خاص خودش، آنقدر در مورد دشواری بازی برگشت با السد حرف زد که مجری نود را کلافه کرد؛ چنان که عادل ملتمسانه به او می‌گفت: «خب حالا کمی هم بخند و روحیه داشته باش». جلال اما به سنت خودش همه لبخندها را برای پایان کار نگه می‌دارد که اگر اینطور نبود، امروز در 37سالگی بعد از آن همه فراز و فرود در جایگاه بی‌بدیل فعلی حضور نداشت. او بهتر از همه می‌داند و می‌فهمد که در فوتبال فاصله عرش تا فرش فقط یک 90دقیقه است و خیلی از آنها که امروز قربان صدقه غیرت و تعصب بازیکنان پرسپولیس می‌روند، درصورت ناکامی احتمالی در بازی برگشت با السد، فاز گله و شکایت برخواهند داشت که چرا فرصت تاریخی رسیدن به فینال آسیا را مفت از دست دادید؟ خدا کند جلال همین روحیه زمخت و سمج را تا یکم آبان نگه‌دارد و کلیدواژه بیدارکننده «سخت» را تا لحظه صعود به فینال زیر گوش همبازیان جوان‌ترش زمزمه کند.

حضور موقرانه جلال در نود این هفته اما، برای خیلی‌ها تداعی‌کننده شبی بود که بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم، شماری از ستاره‌های این تیم روبه‌روی محمدحسین میثاقی، وردست‌ تروفرز عادل نشستند و ساعتی را به شوخی و خنده پشت سر گذاشتند. فروردین سال گذشته بود که این آیتم ضبط شد و پخش آن دلخوری‌های فراوانی را به‌دنبال آورد. آن شب مهدی طارمی، محسن مسلمان، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی در آن آیتم شرکت داشتند و به ناشیانه‌ترین شکل ممکن شوخی‌های درون‌تیمی پرسپولیس را اکران عمومی کردند؛ مطالبی که داخل همه خانواده‌ها وجود دارد و بعضا شاید بامزه هم باشد، اما جار زدن آن در پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون فقط از سر «بی‌جنبگی» است. اینکه زیرپیراهنی خسته محمود خوردبین مال دهه60 است یا اینکه یکی از اعضای باشگاه به‌دلیل نقص ژنتیک موقع راه رفتن می‌لنگد، چیزهایی نیستند که بشود با آب و تاب برای مردم تعریف کرد و همزمان از خنده ریسه رفت. نتیجه آن آیتم، شد دلخوری‌هایی که تا مدت‌ها باقی ماند؛ از همین جلال حسینی که چند دقیقه بعد از پخش برنامه با یک خبرگزاری تماس گرفت و عینا گفت: «اینها شکر اضافه خورده‌اند و هشدار می‌دهم دفعه آخرشان باشد که از این کارها می‌کنند» تا محمود خوردبین که مدت‌ها بغض داشت و کمال ناچار شد بعد از گلزنی در یکی از مسابقات، روی نیمکت از او دلجویی کند.

این دوشنبه اما جوکرها و بامزه‌ها نبودند و به جای آنها جلال با وقار و ابهتی که از یک «مرد» انتظار می‌رود مهمان برنامه نود شد. او حالا نخ تسبیح تیمی است که دارد غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند. بخش زیادی از مصاحبه کاپیتان سرخ‌ها با عادل به شرح حماسه دوحه و پیروزی باورنکردنی برابر السد اختصاص یافت و عجیب اینکه هیچ‌کدام از 5 بازیکن سازنده آن کلیپ زشت، جایی در این بازی تاریخی نداشتند؛ از احمدزاده و مسلمان و طارمی جدا شده تا کمال محروم و ماهینی مصدوم! شرمنده اما فینال آسیا به مردان رزم نیاز دارد نه بانیان بزم؛ ازجمله جناب طارمی که در آن شب کذایی با عینک خوش‌تیپی و شوخی‌های نچسبش روی مبل ولو می‌شد و حالا یک سال‌ونیم بعد از آن مضحکه، به شکل معناداری درنظرسنجی نود فقط 17درصد رأی می‌آورد. این یعنی دیگر گذشت روزگار فتح همه نظرسنجی‌ها...!

نظر شما