شناسهٔ خبر: 28657003 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش ۴ تا ۶ درجه دما با احتمال بارش برف در استان های شمالی و ارتفاعات البرز

امروز شرایط ناپایدار را در مناطق شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر در ادامه روزهای گذشته شاهد بودیم و این شرایط سبب شد تا افزایش ابر، بارش باران گاهی رعدوبرق در این مناطق مشاهده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده نگری، امروز شرایط ناپایدار را در مناطق شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر در ادامه روزهای گذشته شاهد بودیم.

این شرایط امروز سبب شد تا در این مناطق افزایش ابر، بارش باران گاهی رعدوبرق در استان‌های گیلان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، جنوب لرستان، غرب همدان، شرق کرمانشاه و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز را شاهد باشیم.

فردا پنجشنبه با تضعیف نسبی شرایط ناپیدار از مقدار و گسترش بارش به نسبت کاسته خواهد شد و بارش پراکنده در این مناطق رخ می‌دهد.

ازر وز جمعه تا اواسط هفته آینده، گذر امواج ترازهای میانی جو و نفوذ آنها به عرض‌های پایین‌تر، برای نوار شمالی افزایش ابر، بارش‌های گسترده و کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

شنبه بارش‌ها با مناطقی از مرکز و غرب کشور گسترش می‌یابد و یکشنبه گستردگی شرایط ناپایدار تا دامنه‌های جنوبی زاگرس می‌رسد و بارش بدت بیشتر خواهد داشت.

شایان توجه است که روزهای شنبه و یکشنبه برای نوار شمالی کشور کاهش دما ۴ تا ۶ درجه سلسیوس و بارش برف در ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، وزش باد شدید، کاهش نسبی دما و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت و براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشوری، بانفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر و بارش بارها همراه با بادهای شدید، سیلابی شدن رودخانه ها، مسیل ها و آب گرفتگی معابر در سواحل شمالی کشورپیش بینی می شود.  از این رو به هموطنان عزیز  توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند. 

پنجشنبه شرق خلیج‌فارس مواج و همراه با وزش باد و سواحل دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه دریای خطر مواج می‌باشد.

امروز وزش باد به ویژه برای استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق استان کرمان انتظار می‌رود. همچنین طی فردا و جمعه کاهش دید در اثر نفوذ جریانات جنوبی و تشکیل مه صبحگاهی برای استان خوزستان پیش بینی می‌شود.

دما و آب و هوای مراکز استان‌های کشور طی سه روز آینده را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما