شناسهٔ خبر: 28656697 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

واژگونی اتوبوس دانش آموزان در تبریز 2 کشته و 40 زخمی بر جا گذاشت/تکمیلی؛ افزایش شمار کشته های حادثه

صاحب‌خبر -
خرداد: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس در تبریز 2 کشته و 40 مصدوم بر جا گذاشت.

رحیم شهرتی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این حادثه بعد از ظهر امروز در اتوبان پیامبر اعظم در محدوده شهرک خاوران رخ داد.
وی ادامه داد: با اعلام این حادثه کارشناسان اورژانس و امدادگران هلال احمر و همچنین آتش نشانان بلافاصله به محل اعزام شدند.
شهرتی فر گفت: 38 مصدوم این حادثه به بیمارستان امام رضا (ع)، یک نفر به بیمارستان شهدا و یک نفر نیز به بیمارستان سینا اعزام شدند.
وی اضافه کرد: بیشتر مصدومان این حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها یک نفر جراحی شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که آیا این اتوبوس حامل کاروان راهیان نور بوده است یا نه، گفت: این اتوبوس در مسیر بستان آباد به ارومیه در حال تردد بود و هنوز اطلاعاتی در خصوص ماهیت حادثه دیدگان آن نداریم.
در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ادعا شده که اتوبوس حادثه دیده حامل دانش آموزان کاروان راهیان نور بوده است .

تکمیلی به نقل از ایسنا/ سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: شمار کشته‌های واژگونی اتوبوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) به سه نفر افزایش یافت.

«وحید شادی‌نیا» در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این حادثه گفت: این حادثه تا به این لحظه(عصر چهارشنبه) ۳۸ مصدوم بر جا گذاشته است.

«هادی بدری»، جانشین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز هم در تشریح این خبر اظهار کرد: از ۴۱ مسافر دانش‌آموز این اتوبوس، سه نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: حوالی ساعت ۱۴ امروز با اعلام واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل مسافر در اتوبان پیامبر اعظم به سامانه ۱۲۵، گروه‌های نجات ایستگاه‌های شماره پنج و هشت سریعا جهت امداد رسانی به محل حادثه اعزام شدند.

جانشین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان بلافاصله پس از حضور و اطلاع از محبوس شدن دو نفر، با استفاده از تجهیزات امداد و نجات و دسترسی سریع و ایمن به گرفتارشدگان، هر سه نفر را سریعاً رهاسازی و جهت بررسی‌های اولیه در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند که متأسفانه یک مرد و زن جوان بر اثر شدت حادثه جان باخته بودند.

بدری یادآور شد: شماری از مسافران اتوبوس نیز دچار مصدومیت شده بودند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌های امام رضا (ع)، سینا و شهدای تبریز منتقل شدند.

نظر شما