شناسهٔ خبر: 28656112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۱۸ مهر بخوانید

انتصاب امام جمعه جدید ایلام/تاکید بر مبارزه با محتکران/صدور کیفرخواستی دیگر برای مفسدان اقتصادی

برگزاری همایش یاوران رسانه‌ای اربعین، پاسخ حجتی درباره سوء‌استفاده از مجوز صید فانوس‌ماهیان، استماع دفاعیات ایران در لاهه در برابر آمریکا، بررسی برجام بدون آمریکا و تبعات ناشی از آن در نشست کارشناسان، یک استعفا؛ سه فرضیه، معمای جمال خاشقجی؛ جنایت و مکافات، صدور کیفرخواست در پرونده اختلاس از بانک تجارت، صدور رأی قطعی برای بزرگترین پرونده قاچاق کشور و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، هجدهم مهرماه ۱۳۹۷ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجت الاسلام الله نور کریمی تبار را به‌عنوان نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ شهر ایلام منصوب کردند.

همچنین  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی  در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به مشکلات کنونی کشور و گرانی و افزایش قیمت دوباره دلار ، با بیان اینکه حکم محتکر در اسلام روشن است و باید پلمب انبارها شکسته و اجناس آن به قیمت عادلانه در بازار پخش شود، اظهار کرد: قوانین قضایی ما ناقص است به همین دلیل این کار را انجام نمی‌دهند در صورتی که حکم شرع درباره احتکار آن است که درب انبار را باز کرده و اقلام احتکار شده را با قیمت عادلانه به مردم بفروشند.

همایش یاوران رسانه‌ای اربعین

دومین همایش «یاوران رسانه‌ای اربعین» با حضور مسئولان لشگری و کشوری در محل وزارت کشور برگزار شد. در این همایش آذری جهرمی،وزیر ارتباطات،ذوالفقاری ،رییس ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور،حجت الاسلام و المسلمین پناهیان ،حجت الاسلام و المسلمین علی کریمیان،رییس اتحادیه رادیو تلوزیون‌های کشور های اسلامی و  حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم،قائم مقام صدا و سیما به تبیین محورهای هماهنگی ،اطلاع رسانی،ایجاد همگرایی،و سیاست های  فرهنگی _رسانه‌ای اربعین  پرداختند.

رییس ستاد مرکزی اربعین: از دلایل عدم لغو روادید از سوی عراق نبود زیر ساخت مناسب است

وزیر ارتباطات: اربعین موجب تحکیم وحدت می شود

دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور خبر داد: رادیو اربعین در خاک عراق در دسترس زائرین خواهد بود

***

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از بررسی سوالات چند تن از نمایندگان از وزیر کشاورزی در جلسه روز گذشته این کمیسیون خبر داد و گفت: حجتی همچنین درباره سوء‌استفاده از مجوز صید فانوس‌ماهیان به اعضای کمیسیون کشاورزی پاسخ داد.

نجات الله ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت که در جلسه امروز شورای نگهبان، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) بررسی نشده است. وی در این باره اظهار کرد: این لایحه امروز به شورای نگهبان واصل شد و در جلسه امروز مورد بررسی قرار نگرفت.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: انتظار نداشته باشیم با تصویب CFT همه مسائل کشور حل شود

دلایل تصویب لوایح FATF در مجلس از نگاه خرم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب: فعالان عرصه پولشویی مخالف CFT و FATF هستند

یک وکیل دادگستری: پیوستن به cft اهرم فشار آمریکا بر مبادلات بانکی کشور را بر می‌دارد

استماع دفاعیات ایران در لاهه در برابر آمریکا

بررسی شکایت ایران مربوط به توقیف اموال و دارایی‌ها  و وضع محدودیت‌های غیر قانونی علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دیگر شرکت‌های ایرانی علیه دولت آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری واقع در کاخ صلح شهر لاهه آغاز شده و تا ۲۰ مهر سال جاری ادامه دارد و امروز نیز دفاعیات ایران استماع می‌شود.

دراین جلسه سفیر کشورمان در لاهه تاکید کرد: تصویب ساز و کار انتساب کاربرد سلاح‌های شیمایی فراتر از وظایف سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است و هر گونه بودجه برای اجرای این تصمیم بدون توجیه است.

در میزگرد مشترک مؤسسه مطالعات جهانی (IGS) و بنیاد همکاری‌های امنیت بین‌المللی تهران (TFISC ) با عنوان «اتحادیه اروپا، ایران و آینده برجام» در شهر رم ایتالیا آخرین تحولات خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تبعات ناشی از آن مورد تبادل نظر قرارگرفت.

در همین رابطه مجید تخت روانچی، معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در نشست «همکاری های اروپا، ایران و آینده برجام» در بروکسل با اشاره به تلاش ایران برای استقرار ثبات درخاورمیانه و حفظ حاکمیت قانون در روابط بین دولت‌ها، بر ضرورت تعهد عملی کشورهای اروپایی نسبت به وظایف خود در چارچوب برجام تأکید کرد و نسبت به عواقب سکوت کشورها برابر رفتار خطرناک آمریکا هشدار داد.

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسایل آمریکا در تحلیل استعفای غیرمنتظره نماینده آمریکا در سازمان ملل که نسبت به ایران مواضع و اقدامات تندی در یک سال و اندی که از دولت ترامپ می گذرد داشته است در کانال تلگرام خود سه فرضیه را مطرح کرد.

همچنین رسانه‌ها در حالی از استرداد دیپلمات ایرانی به بلژیک با ادعای دست داشتن وی در طرح بمبگذاری در تجمع منافقین خبر دادند که مقامات کشورمان تاکید می‌کنند این یک سناریوی دروغین برای ضربه زدن به ایران است.

احمد زید آبادی با انتشار مطلبی در  کانال تلگرامی اش با عنوان «معمای جمال خاشقجی؛ جنایت و مکافات » با اشاره به فرضیه ها و تحلیل های که در رسانه های منطقه‌ ای و بین‌المللی درمورد ناپدید و یا کشته شدن این روزنامه نگار منتقد عربستانی مطرح شده است، نوشت: روزگاری که جنایت علیه رونامه نگاران از سوی دولت‌ها بدون مکافات بود به سر رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام صدور رأی قطعی برای بزرگترین پرونده قاچاق کشور، گفت: با صدور رأی دادگاه تجدیدنظر برای پرونده موسوم به ۱۱۲۸ کانتینر کالای قاچاق، متهمین در مجموع به تحمل ۵ سال و نیم حبس تعزیری، پرداخت بیش از چهارصد و هفتاد و پنج میلیارد تومان جزای نقدی، محرومیت از هرگونه فعالیت بازرگانی، ممنوعیت خروج از کشور و توقیف اموال محکوم شدند.

همچنین  دادستان تهران از صدور کیفرخواست در پرونده اختلاس از بانک تجارت خبر داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه) هجدهم مهر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

نظر شما