شناسهٔ خبر: 28652629 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تداوم بارندگی ها در کشور/ کاهش ۶ درجه ای دمای هوا طی روزهای آینده

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: ناپایداری جوی و بارش باران در اغلب شهرهای کشور ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

«احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور در روزهای پایانی هفته به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: امروز شرایط ناپایدار برای مناطق شمال غرب، غرب و غرب ساحل دریای خزر همچنان ادامه دارد.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: شرایط ناپایداری هوا باعث افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق در استان های گیلان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، جنوب لرستان، غرب همدان، شرق کرمانشاه و دامنه های البرز مرکزی در استان های تهران و البرز پیش بینی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پنجشنبه با تضعیف نسبی شرایط ناپایدار از مقدار و گسترش بارش به نشبت کاسته میش ود و بارش پراکنده در این مناطق رخ خواهد داد.

 

وظیفه ادامه داد: ار روز جمعه تا اواسط هفته آینده، گذر امواج ترازهای میانی جو و نفوذ آنها به عرض های پایین تر، برای نوار شمالی افزایش ابر، بارش های گسترده و کاهش نسبی دمای هوا پیش بینی می شود.

 

وی گفت: روز شنبه، بارش ها به مناطقی از مرکز و غرب کشور گسترش می یابد و روز یکشنبه گستردگی شرایط ناپایدار تا دامنه های جنوبی زاگرس می رسد و بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

 

وظیفه ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه برای نوار شمالی کشور کاهش دمای 4 تا 6 درجه سلسیوس و بارش برف در ارتفاعات البرز پیش بینی می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: روز جمعه در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، دامنه های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، وزش باد شدی، کاهش نسبی دما و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

 

وی درباره وضعیت هوای بری شهرهای ایران در روز چهارشنبه 18 مهر نیز گفت: وزش باد به ویژه در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق استان کرمان پیش بینی می شود.

 

وظیقه یادآور شد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه، کاهش دید در اثر نفوذ جریانات جنوبی و تشکیل مه صبحگاهی برای استان خوزستان پیش بینی می شود.

 

وی درباره وضعیت هوای تهران نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه گفت: آسمان تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می شود و دمای هوا در گرم ترین زمان 28 درجه و در خنک ترین زمان 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

 

نظر شما