شناسهٔ خبر: 28652153 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گوجه فرنگي قاچاق به مقصد نرسيد

صاحب‌خبر -
گوجه فرنگي قاچاق به مقصد نرسيد
خبرگزاري آريا - کيش- ايرنا- ماموران گمرک در شهرهاي قصر شيرين و دير موفق به کشف محموله هاي قاچاق گوجه فرنگي شدند که قرار بود در قالب صادرات پياز و تره بار از کشور خارج شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، «محمد شريعتمداري» وزير صنعت، معدن و تجارت بيست و هفتم شهريورماه در نامه اي از رييس کل گمرک جمهوري اسلامي ايران خواست براي تنظيم بازار داخلي تا اطلاع بعدي صادرات گوجه فرنگي را از همه مبادي ممنوع کند.
البته صادرات گوجه فرنگي گلخانه اي با توجه به اينکه در تهيه رب استفاده نمي شود، با تشخيص جهادکشاورزي استان ها مجاز است.
صادرات گوجه فرنگي در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 175 درصد رشد کرد.
ممنوعيت صادرات اين محصول سبب شده تا برخي سودجويان به فکر قاچاق آن به کشورهاي همسايه باشند و از اين رو متخلفان با بارنامه جعلي و اظهار کالا تحت عنوان کالاي ديگر، گوجه فرنگي را زير کارتن هاي پياز جاسازي و قصد داشتند دو‌ کاميون گوجه فرنگي را از مرز خسروي از کشور خارج کنند.
بنا بر اعلام گمرک ايران، ماموران گمرک پس از کشف اين محموله، آن را به سازمان تعزيرات حکومتي شهرستان قصر شيرين تحويل دادند.
** توقيف بيش از 13 تن گوجه فرنگي قاچاق در گمرک دير
همچنين ناظر گمرکات استان و مديرکل گمرک بوشهر از توقيف دو کاميون يخچالي 40 فوت حامل 13 هزار و 600 کيلو گرم گوجه فرنگي قاچاق صادراتي خبر داد.
منصور بازيار گفت: قاچاقچيان قصد داشتند اين ميزان گوجه فرنگي را در قالب محموله صادراتي تره بار به خارج از کشور صادر کنند اما ماموران گمرک دير پس از رصد اطلاعات و بازرسي فيزيکي از کالاي صادراتي اظهار شده متوجه جاسازي 16 پالت به وزن 13 هزار و 600 کيلوگرم محصول گوجه فرنگي کشورمان در اين محموله صادراتي شدند.
ناظر گمرکات استان و مديرکل گمرک بوشهر يادآور شد: در همين راستا با توجه به ممنوعيت صادرات گوجه فرنگي بوته اي و جاسازي صورت گرفته پس از تنظيم صورتجلسه کشف، تشکيل پرونده و به مراجع قضايي ارجاع شده است.
اقتصام**9132*2025 / بازنشر: 1339
انتهاي پيام /*

نظر شما