شناسهٔ خبر: 28645792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گیلان:

قاچاق چوب معضلی اساسی در شمال کشور است

نمایندگی گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان قاچاق چوب رامعضلی اساسی خصوصا در شمال کشور ذکر کرد و گفت: جاری شدن سیل در استان‌های شمالی عمدتا به علت کاهش پوشش گیاهی و فرسایش خاک در نتیجه قطع درختان جنگلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد سیاوش‌پور در دیدار با فرماندهی مرزبانی استان گیلان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته ناجا، با اشاره به خدمات شجاعانه، حضور هوشمندانه و جانفشانی‌های فرماندهان و مرزبانان خدوم کشور اظهار کرد: آسودگی و اطمینان مردم مرهون تلاش کسانی است که با حفاظت و  برقراری امنیت در مرزهای کشور، آرامش را به مردم هدیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز ما در کشوری امن و سربلند زندگی می‌کنیم تصریح کرد: مرزبانان همواره از کشور جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و اجازه نمی‌دهند تا دشمنان با توسل به گروهک‌های تروریستی به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان معضل قاچاق را یکی از آسیب‌ها و تهدیدات امروز کشور عنوان کرد و گفت: واحدهای تولیدی داخلی بیشترین ضربه را از قاچاق کالا به کشور متحمل می‌شوند.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه با تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و اقدامات موثر مسئولان و عملکرد مثبت مرزبانی، قاچاق کالا تا حد زیادی نسبت به گذشته کمتر شده است افزود: ایجاد فرهنگ مصرف کالای تولید داخل و کاهش تقاضا برای کالای خارجی، اساسی‌ترین راهبرد جلوگیری از قاچاق کالا به کشور است.

وی قاچاق چوب را نیز معضلی اساسی خصوصا در شمال کشور ذکر کرد و گفت: جاری شدن سیل در استان‌های شمالی عمدتا به علت کاهش پوشش گیاهی و فرسایش خاک در نتیجه قطع درختان جنگلی است.


انتهای پیام

نظر شما