شناسهٔ خبر: 28640346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

روحاني به دانشگاه مي‌رود

رييس‌جمهور براي حضور در مراسم آغاز سال تحصيلي، هفته آينده به دانشگاه تهران مي‌رود. سيداحمد خضري، رييس مركز حوزه رياست ‌دانشگاه تهران، از حضور رييس‌جمهور در دانشگاه تهران در مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور خبر داد و اظهار داشت: اين مراسم روز يكشنبه، هفته آينده و با حضور وزراي علوم و بهداشت برگزار مي‌شود. به گزارش تسنيم، وي تصريح كرد: در اين مراسم برخي از اساتيد و دانشجويان به ‌نمايندگي از جامعه دانشگاهي سخنراني مي‌كنند و از رتبه‌هاي برتر كنكور سراسري نيز تقدير مي‌شود.

 

معاون جهانگيري به‌دليل بازنشستگي استعفا داد

معاون معاون اول رييس‌جمهور استعفا داد. به گزارش تسنيم، سيد ابوالفضل رضوي، معاون توسعه روستايي و مناطق محروم معاون اول رييس‌جمهوري، از سمت خود كناره‌گيري كرد. اين كناره‌گيري به دليل بازنشسته شدن رضوي عنوان شده است كه پس از ابلاغ قانون ممنوعيت به‌كارگيري بازنشستگان به دستگاه‌هاي اجرايي صورت مي‌گيرد.

 

شكايت بروجردي از كريمي‌قدوسي

محمدجواد جمالي نوبندگاني، سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان از بررسي شكايات جداگانه علاءالدين بروجردي و دو عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از كريمي ‌قدوسي خبر داد و گفت: شكايتي دو نفر از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي از آقاي كريمي‌قدوسي درباره انتشار فيلمي در خصوص آقاي دري اصفهاني در صحن مجلس شده بود كه هيات نظارت اين كار را خلاف وظايف نمايندگي تشخيص نداد. به گزارش ايسنا، او اضافه كرد: همچنين شكايت بروجردي از كريمي‌ قدوسي به دليل انجام يك مصاحبه نيز بررسي شد. ظاهرا بنا به اختلاف‌نظرهايي كه بين آقاي بروجردي و آقاي كريمي‌قدوسي در مجالس قبلي وجود داشته، شكايتي به محاكم قضايي شده كه براي آن حكم صادر شده است. آقاي بروجردي تاكيد داشت كه با توجه به صدور حكم قضايي ديگر نبايد آقاي كريمي‌قدوسي در اين موارد عليه او مصاحبه و صحبت كند. كريمي‌قدوسي نيز توضيح داد كه صحبت‌هايي به نقل از او عليه آقاي بروجردي مطرح شد اما او اين حرف‌ها را مطرح نكرده و سايت عمارنيوز منتشر كرده است. درنهايت مقرر شد كه در جلسه بعدي آقاي بروجردي به عنوان شاكي حضور پيدا كرده و موضوع را توضيح دهد. اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: در زمان استيضاح آقاي ربيعي وزير وقت كار موارد اتهامي مطرح شد كه در جلسه امروز به يك مورد آن پرداختيم. بحثي از يكي از نمايندگان بيان شده بود كه به او پيشنهاد ۵۰۰ ميليون تومان پول را داده بودند؛ با اين توضيح كه او ۲۰ ميليون را خرج خيريه كرده و ۴۸۰ ميليون باقيمانده را هرطور مي‌تواند استفاده كند. در اين باره با شهودي كه در استان لرستان بودند، به صورت تلفني صحبت شد و اطلاعات را گرفتم. همچنين يكي از كساني كه به او اتهام زده شده بود نيز در جلسه آمد و اين اتهامات را رد كرد. باتوجه به گستردگي ابعاد اين صحبت‌ها قرار شد در جلسات بعد بررسي بيشتري صورت گيرد.

 

وزارت كشور اقدام تروريستي پ.ك.ك را محكوم كرد

ذوالفقاري در اين تماس تلفني كه عصر ديروز صورت گرفت، كشته شدن ۸ نظامي كشور تركيه در عمليات تروريستي را به ملت و دولت اين كشور تسليت گفت. به گزارش ايلنا، وي همچنين ضمن اعلام آمادگي كامل جمهوري اسلامي ايران در زمينه مبارزه با تروريسم، افراطي‌گري و قاچاق مواد مخدر در تعامل و همكاري با دولت تركيه، از كشف و ضبط بيش از يك تن محموله هرويين در مرز بازرگان پيش از ورود به تركيه خبر داد. قائم‌مقام وزارت كشور تركيه نيز با ابراز تشكر و قدرداني از پيام همدردي جمهوري اسلامي ايران در خصوص اقدام تروريستي اخير، از اقدامات عملياتي مناسب جمهوري اسلامي ايران در برخورد با برهم‌زنندگان نظم و امنيت منطقه قدرداني كرد.

 

دستگيري 13 نفر از كاركنان شهرداري كرج

حاجي رضا شاكرمي اظهار كرد: بلاتكليفي وضعيت شهردار كرج و قصور اعضاي شوراي شهر در انتخاب شهردار اين كلانشهر موجب مشكلات و ضرر شهرداري و عدم خدمات‌رساني به شهروندان شده است. به گزارش ايسنا، وي اضافه كرد: همچنين بلاتكليفي شهرداري موجب افزايش روزافزون تخلفات در بدنه شهرداري، رشد فزاينده دلالي، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات و تضييع حقوق عمومي شده است. شاكرمي گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) استان در راستاي سالم‌سازي و برخورد قاطع با تخلفات، اقدام به تحقيقات مشروح و مفصل كرده و گزارش كاملي درباره تعدادي از پرسنل متخلف شهرداري به دستگاه قضايي منعكس كردند كه براساس آن تاكنون 13 نفر از پرسنل شهرداري، افراد دلال و كار چاق كن شناسايي و دستگير شدند.

 

شوراي نگهبان لايحه ايجاد مناطق آزاد را رد كرد

نظر شوراي نگهبان درخصوص لايحه ايجاد منطقه آزاد تجاري - صنعتي، اصلاح محدوده ۳ منطقه آزاد تجاري - صنعتي و ايجاد مناطق ويژه اقتصادي اعلام شد. به گزارش فارس، لايحه ايجاد منطقه آزاد تجاري- صنعتي، اصلاح محدوده سه منطقه آزاد تجاري - صنعتي و ايجاد مناطق ويژه اقتصادي كه در جلسه يازدهم شهريور ماه 97 مجلس شوراي اسلامي تصويب و جهت انطباق با موازين شرع و قانون اساسي به شوراي نگهبان ارسال شده بود، در جلسه يازدهم مهر ماه 97 شورا، مورد بحث و بررسي قرار گرفت و اين شورا طي نامه‌اي نظر خود را اعلام كرد.

برچسب‌ها:

نظر شما