شناسهٔ خبر: 28634221 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

گوگل پیکسل ۳

آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

گوگل دقایقی قبل پرچمدار خود گوشی گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال  را در مراسمی در نیویورک معرفی کرد.

قیمت گوگل پیکسل ۳ از ۷۹۹ دلار برای ظرفیت ۶۴ گیگابایتی شروع می شود و قیمت Pixel 3 XL هم ۸۹۹ دلار است و خریداران با ۱۰۰ دلار بیشتر می‌توانند گوشی با ظرفیت ۲۵۶ را خریداری کنند.

هر دو گوشی از پردازنده Snapdragon 845 بهره می‌برند. این گوشی دارای رم ۴ گیگابایتی است. بلوتوث نسخه ۵ و بلندگوی استریوی جلویی از دیگر قابلیت‌های پرچمدار جدید گوگل است. این گوشی همچنین از تراشه امنیتی Titan M در داخل خود برخوردار است.

خریدارارن این گوشی از شش ماه استفاده رایگان سرویس یوتیوب موزیک بررخوردار می‌شوند.

با حذف حاشیه هر دو گوشی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال از صفحه نمایش بزرگتری نسبت به نسل قبلی خود برخوردارند.

گوگل پیکسل ۳

از نظر دوربین هرچند گوگل گفته است بهترین دوربین عکاسی موبایل را روی این گوشی گذاشته اما این شرکت همچنان یک ماژول دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی را روی هر دو گوشی قرار داده است. گوگل در مقابل به بخش جلویی توجه بیشتری نشان داده و هر دو گوشی دارای دو دوربین در جلو هستند. یکی از این دوربین‌ها دارای زاویه دید بزرگتری است که برای جا گرفتن افراد بیشتر - در هنگام گرفتن عکس سلفی - امکان بیشتری برای کاربران ایجاد می‌کند.

گوگل در گوشی پیکسل ۳ خود روی استفاده از هوش مصنوعی خود تکیه زیادی کرده است. همچون گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ در این گوشی نیز با امکان انتخاب بهترین عکس توسط خود دوربین مواجه هستیم. این گوشی همچنین عکسهایی را که کسی در آنها چشمانش بسته مانده یا عکس تار شده را حذف می‌کند.

 

پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ال

ویژگی دیگر دوربین پیکسل ۳ قابلیت Super Res Zoom است که از ترکیب چندین فریم و همچنین هوش مصنوعی برای ارایه عکسهای واضح‌تر در هنگام زوم استفاده می‌کند. به گفته گوگل نتیجه ارایه شده شبیه عکسهایی با زوم اپتیکال است. 

هرگاه گوشی را به سمت خود بگیرید و لبخند بزنید یا یک شکلک عجیبی جلوی دوربین دربیاورید بدون آنکه دگمه عکس را فشار دهید خود دوربین با قابلیتی به نام Photobooth  از شما عکس می‌گیرد. همچنین به روزرسانی ویژگی   این موبایل را قادر می‌سازد در هنگام عکاسی در موقعیت کاملا تاریک هم عکسی کاملا روشن بگیرید. گوگل در رویداد خود برای نمایش این ویژگی تصویری از عکس پیکسل ۳ را در کنار تصویری از آیفون Xs قرار داد که در زیر می‌بینید.

Night Shot در گوگل پیکسل

گوگل پیکسل برای نخستین بار از شارژ  بی سیم ( تا ۱۰ وات )  هم پشتیانی می‌کند.

گوگل استند شارژ خودش را با عنوان Pixel Stand با قیمت ۷۹ دلار معرفی کرده است که خریداران پیکسل ۳ یا  Pixel 3 XL می‌توانند با خریداری آن دستگاه خود را به طور بی سیم شارژ کنند. هنگامی که دستگاه روی استند قرار می‌گیرد به طور خودکار صفحه نمایش روی دستیار گوگل تنظیم می‌شود.

دو گوشی پرچمدار گوگل هر دو از سیستم عامل Android 9 Pie که جدیدترین نسخه اندروید است بهره می‌برند. گوگل البته برخی از امکانات مثل دگمه‌های مجازی را از اندروید قبلی همچنان در اینجا حفظ کرده است. در این گوشی همچنین دستیار گوگل و گوگل لنز دیگر نه به صورت جداگانه که در واقع با نرم‌افزار خود گوشی ترکیب شده‌اند.

پاسخ به جای کاربر

یک ویژگی بسیار جالب این گوشی این است که به جای کاربر می‌تواند جواب تلفن را بدهد و هنگامی که فرد از آن سو در حال صحبت کردن است متن صحبت‌های او به لحظه روی گوشی ثبت می‌شود و صاحب دستگاه می‌تواند تصمیم بگیرد که پاسخ تلفن را بدهد یا نه. گوگل نام این ویژگی را Call Screen گذاشته است که به خصوص برای کشف تماس‌های اسپم یا هنگامی که کاربر داخل یک جلسه است و نمی‌تواند تماس صوتی را پاسخ بدهد بسیار کاربرد دارد. 

 

برچسب‌ها:

نظر شما