شناسهٔ خبر: 28609581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نتانیاهو: در حال تدارک عملیاتی نظامی در غزه هستیم

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه دوم تلویزیون سراسری رژيم صهيونيستي ، بنيامين نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تلاش این رژیم برای فراهم کردن مقدمات یک عملیات نظامی بر ضد نوار غزه خبر داد.
منطقه نوار غزه که میان اسرائیل، مصر و مدیترانه محصور شده است، تحت کنترل جنبش حماس قرار دارد اما اسرائیل از چند سال پیش محاصره شدید زمینی، دریایی و هوایی به آن تحمیل کرده است.
شبکه دوم تلویزیون سراسری رژيم صهيونيستي یکشنبه شب گزارش داد بنیامین نتانیاهو به شورای وزیران خود اعلام کرد اگر اوضاع در نوار غزه بهبود نیابد، اسرائیل بر ضد این منطقه عملیاتی نظامی انجام خواهد داد.
نتانیاهو مدعي شد :" امیدوار هستیم که آشوبها (اعتراضها) در نوار غزه کاهش یابد اما در این باره اطمینانی وجود ندارد به همین علت ما خود را از لحاظ نظامی آماده می کنیم. این سخن جدی است."
منطقه محصور و پرجمعیت نوار غزه در ماههای اخیر دستخوش اعتراضات زیادی بوده است. این اعتراضها از اواخر مارس گذشته و در پی تظاهرات فلسطینیان نوار غزه در اعتراض به محاصره همه جانبه این منطقه و حمایت از حق بازگشت آوارگان فلسطینی آغاز شد. این اعتراضها تا کنون دهها کشته و صدها زخمی بر جا گذاشته است.
بنیامین نتانیاهو در شرایطی در خصوص حمله نظامی رژيم صهيونيستي به نوار غزه هشدار داده است که مصر و سازمان ملل متحد تلاش می کنند شرایطی در نوار غزه ایجاد کنند که بتوان با اجرای پروژه های بزرگی در بخش آب و برق در این منطقه، از وقوع بحران انسانی احتمالی در آن جلوگیری کنند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از قدس، آژانسها و گروههای بشردوستانه فلسطینی، و بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه هشدار داده اند.
فلسطینیان و بسیاری از کشورها از رژيم صهيونيستي خواسته اند محاصره همه جانبه نوار غزه را که از یازده سال پیش به اجرا گذاشته است، لغو کند.
رژيم صهيونيستي از سال دو هزار و یازده تا کنون سه بار با جنبش حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد، جنگیده است که آخرین آن به سال دو هزار و چهارده برمی گردد که تلفات و خسارتهای زیادی نیز به بار آورد.

نظر شما