شناسهٔ خبر: 28608137 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چند توصیه برای جلوگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز

اگر میخواهید در تمام پاییز سرما نخورید حتما این مطلب را دنبال کنید تا با بهترین تقویت کننده‌ها آشنا شوید.

صاحب‌خبر -

چند توصیه برای جلوگیری از سرماخوردگی در فصل پاییزبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با رسیدن فصل پاییز و کم کم سرد شدن هوا یکی از عمده‌ترین مشکلات ابتلا به سرماخوردگی است. برای پیشگیری از سرماخوردگی باید در تمام فصل‌های سال به تقویت سیستم ایمنی بدن توجه کنید. مواد غذایی ضد عفونی کننده را در برنامه غذاییتان بگنجانید تا بدنتان در مقابل سرماخوردگی واکسینه شود. در ادامه شما را با بهترین گیاهان برای پیشگیری از سرماخوردگی آشنا می‌کنیم.

سیر معجزه می‌کند
سیر از آن سبزی‌هایی است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از سه فرسخی آن فرار کنند، اما همان بوی هیجان انگیز! و خاص سیر دلیل همین ویژگی یعنی تاثیر آن در جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است. این بو ناشی از ترکیب‌های گوگردی موجود در سیر است که با پختن میزان تاثیر ضد میکروبی آن افزایش می‌یابد. از طرفی سیر حاوی ترکیبی به نام «آلیسین» است. این ترکیب که نوعی ماده ضد ویروسی است، مانع از ابتلا به آنفلوآنزا می‌شود.

دمنوش بابونه ضد سرماخوردگی
روزانه ۴ تا ۵ بار از دمنوش بابونه همراه با خاکشیر یا بدون خاکشیر، همراه با نبات یا عسل و چند قطره لیموترش بنوشید. این دمنوش بدن را در برابر بیماری‌ها واکسینه کرده و درد و کوفتگی بدن را از بین می‌برد.

سوپ سبزیجات
سوپ سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. بهتر است در این سوپ از جو یا برنج به همراه جعفری و گشنیز، پیاز و لیموعمانی استفاده کنید. توصیه می‌شود برای پیشگیری از سرماخوردگی هرروز یک وعده از این سوپ را میل نمایید.

چهارتخمه
معمولی‌ترین دارو برای درمان سرماخوردگی چهارتخمه است. چهارتخمه را در یک لیوان آب گرم ریخته و درب آن را بگذارید تا لعاب آن خارج شوید. سپس روزانه به مدت ۱۰ بار و هر بار یک قاشق از این لعاب میل نمایید.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

با این توصیه‌ها پاییز را بدون سرماخوردگی بگذرانید

نظر شما