شناسهٔ خبر: 28589881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

هشدار مقتدی صدر نسبت به سهم خواهی

«سید مقتدی صدر» در جدیدترین توئیت خود امروز یکشنبه گفته است: اگر نامزدهای کابینه جدید از میان احزاب و فراکسیون ها باشند و دوباره براساس سهم بندی های سیاسی این پست ها توزیع شوند، او در خصوص تصمیم سابق خود تجدید نظر خواهد کرد. صدر که ائتلاف مورد حمایت او با 54 (از 329) کرسی لیست اول پارلمان شد، در توئیت سابق خود اعلام کرده بود که جریان صدر هیچ نامزدی را از جانب خود برای تصدی پست های دولتی معرفی نمی کند و در توئیت امروز (یکشنبه) خود بار دیگر تاکید کرده است که نامزدها باید از افراد مستقل و تکنوکرات باشند.وی از «عادل عبدالمهدی»نخست وزیر جدید عراق خواسته است که دو پست وزیر دفاع و کشور و تمامی پست های حساس امنیتی را در انحصار خود داشته باشد و گفته است که هیچ یک از احزاب یا فراکسیون ها برای این پست های حساس امنیتی و نظامی نامزد معرفی نکنند.مقتدا صدر همچنین خواسته است انتخاب شخص مورد نظر برای برخی از آنچه ‹پست های مهم و حساس و موثر در اصلاحات و مبارزه با فساد› نامیده، در انحصار شخص نخست وزیر باشد.

امید ترامپ به کره شمالی

یک روز پیش از سفر وزیر امور خارجه آمریکا به پیونگ یانگ برای دیدار با رهبر کره شمالی، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، معتقد است مسائل درباره‌ کره شمالی به خوبی پیش می‌روند.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی در کنزاس گفت: چه کسی می‌داند؟ اما من فکر می‌کنم مسائل درباره‌ کره شمالی به خوبی پیش می‌روند. وی در جریان این سخنرانی از دستاوردهای چند ماه گذشته از جمله بازگشت گروگان‌های آمریکایی و بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره صحبت کرد.
ترامپ گفت: ما روابط بسیار خوبی داریم و چه کسی می‌داند که چه چیزی در آینده رخ خواهد داد اما من فکر می‌کنم رویداداهای خوبی رخ خواهند داد و دیگر شاهد آزمایش‌های موشکی و آزمایش‌های اتمی بیشتر نخواهیم بود.
مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است امروز یکشنبه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار کند.

احتمال بی‌ثباتی اردن با معامله قرن
 دولت ترامپ در تلاش برای تحت فشار قرار دادن اردن برای از بین بردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی است که همین باعث افزایش نگرانی حکومت پادشاهی اردن شده که با تلاطم‌های سیاسی و اقتصادی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است. به گزارش ایسنا، خلیل ای.جهشان مدیر اجرایی مرکز عربی واشنگتن دی سی در مطلبی در پایگاه فارین پالسی می‌نویسد: جارد کوشنر مذاکره کننده صلح دولت آمریکا و مشاور ارشد این دولت به همراه جیسون گرین بلات شریکش در این فرآیند، در تلاش برای ارائه طرح نسنجیده خود به مقام‌های اردن نوعی از غرض‌ورزی و بی‌کفایتی را نشان داده‌اند که سر آخر منجر به از مسیر خارج شدن طرح صلح ادعایی واشنگتن و تضعیف هرچه بیشتر اعتبار آمریکا در خاورمیانه خواهد شد.برای تقریبا 7 دهه آوارگان فقیر در اردن تحت مراقبت برنامه‌های آژانس کاریابی و امداد آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) قرار داشتند و این آژانس 171 مدرسه را در اردن مدیریت کرده و به بیش از 121 هزار دانش‌آموز خدمت‌رسانی می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما