شناسهٔ خبر: 28559418 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

انتشار پارازیت ناشناس مختل‌کننده سرویس های ارتباطی در تهران

صاحب‌خبر -
عضو سندیکای تولیدکنندگان صنعت مخابرات درباره وجود پارازیت مختل‌کننده GPSکه در تهران گزارش شده است، گفت: این سیگنال مزاحم دیروز با بالاترین شدت به صورت موقتی پخش می‌شد که منشاء انتشار این امواج هنوز شناسایی نشده‌ است.

به گزارش فارس، حسین ریاضی افزود: این پارازیت مزاحم چند وقتی است سرویس‌های ارتباطی و GPS در تهران را با اختلال مواجه کرده است که دیروز این پارازیت با بالاترین سطح قدرت پخش می‌شد.وی ادامه داد: دیروز در سعادت‌آباد و مرکز شهر با این سیگنال مختل‌کننده روبه‌رو بودیم که اختلال در سعادت‌آباد با دستکاری فنی در شبکه مدیریت شد.

ریاضی با بیان اینکه این اختلال در شبکه TD-LTEمبین‌ نت و ایرانسل اثر گذاشته است، گفت:‌ برخی بانک‌ها هم اعلام کردند روی بخشی از شبکه که از کلاکینگ روی GPS استفاده می‌کنند هم دچار اختلال شدند. همچنین گزارش شده این اختلالات روی ناوبری هواپیمایی و GPSهواپیما هم اثر داشته که البته اظهارنظر درباره این موضوع در تخصص من نیست.

عضو سندیکای تولیدکنندگان صنعت مخابرات تصریح کرد: این موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده‌ایم و آنها هم سیستم‌های نظارت و پایش فرکانسی را در سطح شهر به محل شناسایی سیگنال پارازیت مختل‌کننده اعزام کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما