شناسهٔ خبر: 28556065 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صحبت‌های لوییز انریکه درباره لیست تیم ملی اسپانیا و غیبت آلبا

لوییس انریکه فهرست تیم ملی اسپانیا را منتشر کرده است و این بار هم خبری از خوردی آلبا نیست. در واقع از بارسلونا تنها سرخیو بوسکتس به تیم ملی دعوت شده است.

صاحب‌خبر -

این مربی در تابستان 2017 از هدایت بارسلونا کنار رفت و گفته می‌شود در آن هنگام با آلبا مشکل داشته است.

هنگامی که از انریکه درباره آلبا سوال شد، گفت: «من درباره بازیکنانی که در فهرست نیستند حرفی نمی‌زنم. نه اینکه حرف زدن درباره آنها ممنوع باشد اما من حاضر نیستم درباره افرادی حرف بزنم که در فهرست نیستند.»

سرجی روبرتو مصدوم است و به تیم ملی دعوت نشده. جرارد پیکه هم از این تیم خداحافظی کرده است. به این ترتیب بوسکتس تنها نماینده بارسلونا در تیم ملی است. انریکه می‌گوید: «این چیزهایی است که رسانه‌ها به آن توجه می‌کنند وگرنه کسی در خیابان از من در این باره چیزی نمی‌پرسد. مردم می‌خواهند اسپانیا پیروز شود. ما لیستی 23 نفره داریم که تیم من را تشکیل می‌دهد و ربطی هم به باشگاه‌ها ندارد.»

انریکه بازیکنان را برای دیدارهای پیش رو مقابل ولز و انگلیس دعوت کرده است. او می‌گوید: «چهار بازیکن مصدوم هستند که باید ببینیم اوضاعشان به چه ترتیب است. من این همه هیاهو بر سر اینکه فلان بازیکن در فهرست هست یا فلان بازیکن نیست را درک نمی‌کنم. من به دنبال بهترین‌ها برای تیم ملی اسپانیا، یعنی تیم خودم هستم.»

او همچنین گفت که دیه‌گو کاستا آماده نبود و پاکو آلکاسر به دلیل عملکردش در هفته‌های اخیر دعوت شده است: «کاستا مصدوم بود، همین و بس. من از این فرصت استفاده می‌کنم تا بازیکنان دیگر را ارزیابی کنم. این کار باعث می‌شود رقابت در تیم بالا بگیرد و هیچ‌کس سهل‌انگاری نکند. مصدومیت یک بازیکن همیشه بد است اما می‌تواند جنبه مثبتی هم داشته باشد. من تنها بر اساس مسائل ورزشی تصمیم می‌گیرم، نه مسائل شخصی. من آلکاسر را خوب می‌شناسم. او در والنسیا خیلی عالی کار کرد، در بارسلونا خیلی به او بازی نرسید و حالا هم دارد بازی می‌کند و گل می‌زند و به همین دلیل در تیم است.»

اسپانیا گزینه‌های زیادی در پست مدافع میانی ندارد و لوییس انریکه از مارک بارترا، مدافع بتیس دعوت کرده است. او می‌گوید: «چند نفر در این فهرست هستند که آنها را بهتر از مارک می‌شناسم. او ویژگی‌های مثبت و همچنین چند اشکال دارد. من تلاش خواهم کرد که ویژگی‌های مثبت او بیشتر نمود پیدا کند.»

لیست بازیکنان دعوت‌شده به این ترتیب است:

دروازه‌بان‌ها: داوید دخئا (منچستریونایتد)، کپا آریسابالاگا (چلسی)، پائو لوپس (بتیس)

مدافعان: سسار آسپیلیکوئتا (چلسی)، رائول آلبیول (ناپولی)، ناچو و سرخیو راموس (رئال مادرید)، مارکوس آلونسو (چلسی)، گایا (والنسیا)، مارک بارترا (رئال بتیس)، جانی اوتو (ولوز)

هافبک‌ها: سرخیو بوسکتس (بارسلونا)، رودریگو، سائول و کوکه (اتلتیکو مادرید)، تیاگو آلکانتارا (بایرن مونیخ)، دنی سبایوس (رئال مادرید)

مهاجمان: مارکو آسنسیو (رئال مادرید)، آلوارو موراتا (چلسی)، سوسو (میلان)، رودریگو مورنو (والنسیا)، یاگو آسپاس (سلتاویگو)، پاکو آلکاسر (بوروسیا دورتموند)

نظر شما