شناسهٔ خبر: 28537384 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

در گفتگوی اختصاصی با ابنا مطرح شد؛

فرحزاد: مهم بودن تهذیب نفس و تزکیه در کنار دروس حوزوی / موفقیت طلبه، مشروط به مباحثه

اختصاصی ابنا

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در گفتگو با خبرنگار ابنا برای موفقیت طلاب توصیه هایی به انس به قرآن و اهل بیت(ع) همچنین تهذیب و مباحثه دروس نمود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی:

با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، با حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله فرحزاد» استاد حوزه علمیه قم، خطیب حسینی و از کارشناسان مذهبی رسانه ملی گفتگویی نموده ایم.

* توصیه به توسل به اهل بیت(ع)

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در این گفتگو در پاسخ به خبرنگار ابنا که چه توصیه ای به طلاب در آغاز سال تحصیلی دارید، گفت: طلاب سعی کنند در کنار درسها حتما یک توسل به اهل بیت(ع) داشته باشند، تا مورد توجه آن انوار نورانی واقع گردند.

* خوب درس خواندن دروس پایه ای از جمله ادبیات عرب

این استاد حوزوی با مهم دانستن دروس ادبیات عرب به طلاب توصیه کرد و گفت: ادبیات عرب از دروس مهم و پایه ای حوزه است که طلاب خصوصا طلاب پایه های پایین تر نسبت به این دروس باید دقت و یادگیری مهمی داشته باشند.

وی ادامه داد: طلاب سعی کنند پایه های درسی خود را خصوصا ادبیات عرب از جمله صرف و نحو را خیلی قرص و محکم کنند، که پی ریزی درس های پایه ای خیلی مهم است، که اگر محکم باشد در آینده طلبه موفق خواهند شد.

* مهم و ضروری بودن تهذیب و اخلاق در کنار درس

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در پاسخ به اینکه چه توصیه ای به لزوم دروس اخلاق و تهذیب برای طلاب دارید، گفت: مسئله تهذیب و اخلاق و تزکیه از مسائل بسیار مهم است که حتما طلاب باید در کنار تحصیل علم، به مسئله تهذیب و اخلاق و تزکیه بپردازند که بسیار مهمتر است.

وی ادامه داد: اصلا این دروس حوزه برای این است که طلبه تزکیه و تهذیب نفس داشته باشد، که اگر کنار درس ترک گناه و تهذیب نفس نباشد انسان عالم می شود اما این عالم یک عالم بی عمل است و ضرر چنین فردی از همه افراد بدتر است.

* انس با قرآن و روایات و مباحثه مهمترین عامل موفقیت

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در پاسخ به خبرنگار ابنا که چه خاطره ای از دوران طلبگی خود دارید و عامل موفقیت شما چه بود، گفت: از اوایل طلبگی که درس را شروع کردم، همیشه مباحثه داشتیم که موفقیت درسی و خوب یادگیری طلبه نیز در مباحثه است.

وی ادامه داد: همچنین با قرآن و روایات نیز مانوس بودیم؛ که لازم است طلاب نیز با قرآن و حدیث زیاد مانوس باشند و به آن توجه نموده وعمل کنند؛ که اگر طلاب موفق به عمل به قرآن و روایت شوند، خداوند نیز توفیقات آنها را زیاد می کند.

...................
سرویس داخلی/ امیرمحسن سلطان احمدی

...................
پایان پیام/ 101

نظر شما