شناسهٔ خبر: 28529349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار زنجان در مراسم تجیل از امدادگران هلال احمر استان زنجان :

امدادگران هلال احمر، موجب آرامش مردم در حوادث و سوانح هستند

اسداله درویش امیری استاندار زنجان: امدادگران را به عنوان یار همیشگی خود در حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی شناخته و با احساس نوع دوستی، آنچه را در بضاعت دارند، با اعتماد و اطمینان خاطر جهت کمک رسانی در اختیار هلال احمر قرار می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در زنجان ؛استاندار زنجان با بیان اینکه امدادگران هلال احمر، موجب آرامش مردم در حوادث و سوانح مختلف در کشور هستند، گفت: جمعیت هلال احمر، همیشه در حال آماده باش است و اولین گروهی که به محض وقوع حوادث تلخ و ناگوار در صحنه ها حاضر میشوند، امدادگران این جمعیت هستند.

اسداله درویش امیری در مراسم تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر استان در امدادرسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه، ضمن تقدیر از امدادگران و داوطلبان استان که بی ریا و صادقانه به کمک زلزله زدگان شتافتند، اظهار کرد: ملت ایران، امدادگران را به عنوان یار همیشگی خود در حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی شناخته و با احساس نوع دوستی، آنچه را در بضاعت دارند، با اعتماد و اطمینان خاطر جهت کمک رسانی در اختیار هلال احمر قرار می دهند.
وی با بیان اینکه امدادگران استان زنجان، جزء اولین گروه ها بودند که در سرپل ذهاب و سایر شهرهای زلزله زده کرمانشاه حاضر شدند، افزود: با توجه به اینکه سابقه تشکیل هلال احمر در کشور به 95 سال و در استان زنجان نیز به 84 سال میرسد و به نوعی نزدیک به یک قرن از تشکیل این جمعیت در کشور و استان میگذرد، انتظاری جز این نیز نمی توان از هلال احمر داشت.
استاندار زنجان با بیان اینکه ایران، سرزمین پر حادثه ای بوده و یکی از کشورهای حادثه خیز در سطح جهان شناخته میشود، ادامه داد: بخشی از حوادث مثل زلزله، طبیعی و غیر قابل پیش بینی بوده و البته بخشی از حوادثی که امروز در کشور اتفاق می افتد، غیر طبیعی بوده و حاصل دخالت انسان هاست که باید آمادگی کاملی در هلال احمر برای مقابله با تمام این حوادث وجود داشته باشد.
درویش امیری اضافه کرد: به دلیل کمبود آب و خشکسالی های پی در پی و طولانی، بیشتر منابع آب های زیرزمینی رو به افول گذاشته و زمین به نوعی، آسیب دیده و تشنه است که باید برنامه ریزی های دقیقی برای مقابله با حوادثی که به دلیل این کم آبی در کشور اتفاق می افتد، صورت گیرد.

 

نظر شما