شناسهٔ خبر: 28526769 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آفریقا|درخواست السیسی برای آمادگی رزمی ارتش؛ رزمایش سودان در شمال خارطوم

رئیس‌جمهور مصر خواهان آمادگی رزمی فرماندهان ارتش این کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی? روز پنج شنبه نشست مهمی را با شورای عالی نیروهای مسلح مصر با حضور سرلشکر یکم محمد زکی وزیر دفاع و محمد فرید رئیس ستاد جنگ ارتش برگزار کرد.

بسام راضی سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر گفت: «السیسی به ملت مصر و افسران و نیروهای مسلح به مناسبت سالروز جنگ اکتبر تبریک گفت. در این نشست آخرین تحولات اوضاع امنیتی در سراسر مصر از جمله تدابیر و اقدامات نیروهای مسلح برای حفاظت از مرزهای مصر و تامین امنیت و کنترل آن بررسی شد.»

برپایه این گزارش، آخرین وضعیت? عملیات نظامی همه جانبه موسوم به "سینا 2018" برای مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت مرزهای زمینی و ساحلی نیز بررسی شد.

السیسی با ستایش از اقدامات ارتش مصر در مبارزه با تروریسم و حمایت از امنیت و ثبات این کشور، برلزوم آمادگی رزمی به ویژه تحت شرایط? کنونی منطقه تاکید کرد.

مانور نظامی? سودان در شمال خارطوم

در همین حال، سودان، همسایه جنوبی مصر نیز رزمایش? نظامی زمینی و هوایی را در شمال شهر خارطوم پایتخت خود? برگزار کرد.

سرلشکر احمد خلیفه الشامی سخنگوی وزارت دفاع سودان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «تمرین نظامی ریاست ستاد نیروهای زمینی و هوایی تحت عنوان "ترهاقا 2" صبح امروز با شرکت همه یگان های نظامی زمینی و هوایی پایان یافت.»

وی افزود: «تمرین های نظامی با هدف بالابردن توانمندی های نظامی و جسمی و تاکید بر آمادگی نیروهای مسلح و مقابله با هرگونه شرایط احتمالی ادامه خواهد یافت.»

ارتش سودان دسامبر گذشته بزرگترین رزمایش نظامی خود را برگزار کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما