شناسهٔ خبر: 28526369 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

جزئیات تازه از آتش سوزی جمعه بازار یاسوج

صاحب‌خبر -

خرداد:مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یاسوج گفت: 16باب مغازه در آتش سوزی جمعه بازار یاسوج دچار خسارت شده اند.

آتش سوزی جمعه بازار یاسوج

‌به گزارش‌ خرداد به نقل از ‌ایسنا، هاشم یوسفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آتش نشانان در یک عملیات چند ساعته کار اطفا و ایمن سازی را انجام دادند، افزود: ساعت 21 و 9 دقیقه آتش سوزی جمعه بازار به آتش نشانی یاسوج اعلام شد و نیروهای عملیاتی پس از سه دقیقه در محل حضور یافتند و کار اطفا حریق را آغاز کردند.

وی با اشاره به سختی کار آتش‌نشانان بعلت حرارت بالا، دود غلیظ و همچنین تاریکی مطلق محیط، اظهارکرد: مشکل اصلی که در این عملیات با آن مواجه بودیم عدم امکان دسترسی به حریق باتوجه به مسدود بودن مسیر وجود نداشت و عملا امکان ورود خودروهای عملیاتی را غیرممکن ساخت‌ .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: با تلاش آتش نشانان عملیات مهار پس از یک ساعت و 15 دقیقه خاتمه یافت و پس از آن عملیات ایمن سازی صورت گرفت که مجموعا این عملیات چهار ساعت به طول انجامید.

یوسفی تصریح کرد: در این عملیات 6 تیم عملیاتی متشکل از 30 آتش نشان حضور داشتند .

وی همچنین در خصوص میزان خسارت وارده و علت حادثه ادامه داد: تعداد 16 باب مغازه در این آتش سوزی دچار خسارت شده اند که برآورد دقیق خسارت های وارده در دست بررسی است .

همچنین نستهن مقدم، شهردار یاسوج نیز در ادامه گفت: باید نماز شکر بخوانیم که آتش سوزی جمعه بازار یاسوج تلفات جانی نداشت‌ .

وی اظهارکرد: در پی آتش سوزی جمعه بازار یاسوج، تیم های امدادی آتش نشانی در سریعترین زمان به محل حادثه رسیدند و کار اطفا حریق را آغاز کردند .

مقدم با بیان اینکه سه‌شنبه شب از یک فاجعه بزرگ در یاسوج جلوگیری شد، خاطرنشان کرد: آتش نشانان با تلاش تحسین برانگیز اجازه گسترش آتش در این محیط بسیار ناامن و مستعد آتش سوزی را ندادند و سپس در سریعترین زمان ممکن آتش را مهار کردند و  خسارت های بیشتر و گسترده تری به اموال کسبه این بازار نرسید.

شهردار یاسوج تصریح کرد: باید شاکر باشیم که در زمان آتش سوزی کسی در محل حضور نداشت چرا که ممکن بود به علت آتش سوزی و همچنین ازدحام جمعیت تلفات جانی داشته باشیم‌ .

وی که در اولین لحظات به محل حادثه رسید و از نزدیک عملیات نیروهای امدادی را هدایت کرد، با اشاره به همکاری و همدلی نیروهای امدادی و مسئولین در این حادثه ادامه داد: با همکاری و تلاش همه نیروهای امدادی از بروز یک فاجعه بزرگ جلوگیری شد و لازم می دانم از دادستانی محترم، نیروهای نظامی و انتظامی، دستگاههای خدمات رسان و بویژه نیروهای امدادی بخاطر حضور سریع و تلاش های بی شائبه نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم‌ .

شهردار یاسوج عنوان کرد: نیروهای سپاه فتح استان، نیروی انتظامی، تیم آتش نشانی فرودگاه یاسوج، شرکت های خدمات رسان از جمله برق و گاز، ماشین آلات و نقلیه شهرداری یاسوج، یک خودروی امدادی دهیاری، نیروهای هلال احمر، اورژانس و همه نیروهای امدادی حضور پررنگ و موثر و همدلی و همکاری ستودنی داشتند.

نستهن مقدم بیان کرد: بارها نسبت به خطرات جمعه بازار یاسوج هشدار داده بودیم و پیگیری ها و مکاتبات زیادی در خصوص ناایمن بودن و جمع آوری این مکان انجام داده بودیم.

وی همچنین با تقدیر از اصحاب رسانه استان تصریح کرد: باوجود اینکه بعضا در زمان وقوع چنین حوادثی شاهد اخبار متناقض و بروز شایعه ها هستیم، اما خوشبختانه اصحاب رسانه با احساس مسئولیت مثال زدنی و حضور پررنگ اخبار صحیح را با سرعت و دقت به جامعه مخابره کردند و اجازه ندادند جو روانی جامعه متشنج شود که جای تقدیر دارد.

شهردار یاسوج اضافه کرد: تیم ویژه ای برای جستجوی علت حادثه تشکیل شده است و پس از بررسی های کارشناسی نتیجه اعلام خواهد شد و شهروندان گرامی و کسبه به گمانه زنی ها توجه نکنند.

نظر شما