شناسهٔ خبر: 28499306 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشکل شارژ iPhone XS و iPhone XS Max با انتشار iOS 12.1 حل خواهد شد

پس از اعتراض مشتریان اپل نسبت به شارژ نشدن دستگاه‌های iPhone XS و iPhone XS Max، این کمپانی اعلام کرد با ارئه نسخه iOS 12.1 این مشکل گوشی‌های آیفون حل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مشکل شارژ iPhone XS و iPhone XS Max  با انتشار iOS 12.1 حل خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته آخر شهریورماه بود که شرکت اپل مراسم رونمایی از آیفون‌های 2018 خود را در تئاتر استیو جابز برگزار و از سه گوشی هوشمند خود یکی آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس  و آیفون ایکس آر رونمایی کرد.

در حالی که دو گوشی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس، گوشی های پرچمدار سال 2018 اپل محسوب می‌شوند، گوشی آیفون ایکس آر از جایگاه پایین‌تری برخوردار است چراکه به لحاظ فنی و سخت افزاری ضعیف‌تر از دو گوشی دیگر طراحی شده و گویا محصول پایین رده امسال اپل در نظر گرفته می‌شود.

صادرات این گوشی‌ها به نقاط مختلف جهان آغاز شده است و همه طرفداران این گوشی‌ها با تحویل دادن گوشی‌های قدیمی آیفون خود، آیفون‌های جدید را تحویل گرفته‌اند اما بسیاری از مشتریان اپل هستند که از دستگاه تحویل گرفته شده خود ناراضی هستند چرا که اشکالاتی در آن مشاهده می‌کنند. یکی از مشکلات گزارش شده درباره این گوشی‌ها، شارژ نشدن آن‌ها است.

با وجود صادر شدن دستگاه‌های iPhone XS و iPhone XS Max به نقاط مختلف جهان و دسترسی بیشتر و بیشتر مردم به آن، یک مورد بسیار مهم درباره اشکال پیدا کردن پورت شارژ این گوشی‌ها اعلام شده که بسیاری از کاربران خود را آزار داده است. بسیاری از کاربران اپل به این شرکت گزارش داده‌اند که وقتی آن‌ها کابل شارژر را به پورت شارژ گوشی وصل می‌کنند، گوشی به صورت اتوماتیک شارژ نمی‌شود. در برخی از موارد گفته شده که برای شارژ حتما باید صفحه نمایش لمس شود تا نمایشگر روشن شود و فرآیند شارژ آغاز شود. برخی دیگر هم گزارش داده‌اند که باید کابل را یک بار بیرون بکشند و دوباره آن را وصل کنند.

در برخی موارد دیده شده، کاربران توانسته‌اند گوشی‌های خود را با روشن کردن صفحه نمایش آن شارژ کنند و برخی هم از طریق شارژ بی‌سیم آن‌ها را شارژ می‌کنند اما در مواردی بدتر گزارش شده که برخی از گوشی‌های iPhone XS و iPhone XS Max در صفحه نمایش خود نشان می‌دهند که باتری آن‌ها شارژ است ولی در حقیقت این طور نیست و باتری به طور کامل خالی است.

خبر خوب از کمپانی اپل می‌گوید این اشکال در سیستم گوشی‌های iPhone XS و iPhone XS Max با انتشار نسخه نهایی سیستم عامل iOS 12.1 در انتهای اکتبر امسال رفع خواهد شد. در حال حاضر نسخه‌های بتای توسعه‌دهندگان و سازندگان iOS 12.1 منتشر شده‌اند ولی ارزش ندارد که فقط به خاطر این مشکل یک سیستم عامل ناپایدار روی گوشی نصب شود چون هنوز راه حل مشکلات شارژ دو گوشی آیفون به کدهای این برنامه اضافه نشده است. بسیاری از مشتریان آیفون هم هستند که با استفاده از شارژر بی‌سیم آیفون، روشن و خاموش کردن صفحه نمایش و یا کشیدن و دوباره وصل کردن کابل شارژر موفق شده‌اند گوشی‌ها خود را شارژ کنند.

تا زمانی که راه‌های مختلفی برای شارژ شدن گوشی‌های iPhone XS و iPhone XS Max وجود دارد، بهترین راه این است که تا زمان عرضه نسخه نهایی iOS 12.1 منتظر ماند. انتظار می‌رود این نسخه از سیستم عامل iOS همراه با گوشی دیگر اپل یعنی iPhone XR در تاریخ 26 اکتبر عرضه شود.

بیشتر بخوانید: پنج دلیل بسیار مهم برای آن که آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل را نخرید!

انتهای پیام/

مشکل شارژ آیفون‌های 2018 با آپدیت iOS 12.1 حل خواهد شد

نظر شما