شناسهٔ خبر: 28499052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه مازندران:

زندگی طلبگی باید با تهذیب نفس همراه باشد

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که زندگی طلبگی باید با تهذیب نفس همراه باشد، گفت: طلاب هر چه قدر اخلاق و معنویت را در خود تقویت کنند، بیشتر در جامعه مورد پذیرش مردم قرار می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که خوشبختانه مدارس علمیه استان از ظرفیت و پتانسیل بالای علمی و آموزشی برخوردار هستند، گفت: باید از این ظرفیت های علمی و اخلاقی ارزشمند در جهت تربیت و پرورش طلابی در تراز انقلاب اسلامی بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش علما و فقهای دینی بوده است، افزود: امروز نیز این جایگاه باید با تلاش و مجاهدت مدیران، اساتید و طلاب حوزه حفظ شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که برنامه های آموزشی، اخلاقی و پژوهشی در مدارس علمیه باید طبق آیین نامه های ابلاغی اجرایی شود، خاطرنشان کرد: هر چه تلاش و برنامه ریزی مدیران و اساتید بیشتر باشد، آثار و خروجی مدارس علمیه به اهداف اصلی حوزه نزدیک تر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بر ضرورت توجه جدی مدارس علمیه به مباحث اخلاقی تأکید کرد و گفت: دروس اخلاق باید به طور جدی در مدارس علمیه با بهره گیری از توان و ظرفیت علما و اساتید برجسته مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات ارزشمندی در جهت تقویت مباحث اخلاقی و تربیتی در حوزه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طرح جامع تربیتی از جمله اقدامات معاونت تهذیب حوزه های علمیه در جهت تقویت مباحث اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که زندگی طلبگی باید با تهذیب نفس همراه باشد، تصریح کرد: طلاب هر چه قدر اخلاق و معنویت را در خود تقویت کنند، بیشتر در جامعه مورد پذیرش مردم قرار می گیرند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که مدارس علمیه در موضوع تحقیق و پژوهش باید جدی تر ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه در ادوار مختلف تولید علم بوده که این امر با تقویت پژوهش در حوزه محقق می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه اسلامی به حضور اثرگذار حوزه و روحانیت در جامعه نیازمند است، تصریح کرد: حوزه به دلیل پشتوانه و غنای علمی که دارد می تواند پاسخگو نیازهای روز جامعه باشد./۹۵۰/پ203/ب1

نظر شما