شناسهٔ خبر: 28483144 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

پرداخت زکات در آذربایجان شرقی ۴۲ درصد رشد داشته است

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: میزان زکات امسال استان در ۶ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال با ۴۲ درصد افزایش، به بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد آذربایجان شرقی، محمد کلامی در شورای زکات اظهار داشت: مردم نیکوکار این استان در شش ماهه نخست امسال 10 میلیارد و 743 میلیون تومان زکات پرداخت کردندکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش‌یافته است.

وی افزود: مردم استان آذربایجان شرقی امسال شش میلیارد و 140 میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که 100 درصد آن برای محرومان و نیازمندان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 81 درصد از زکات جمع آوره شده در شش ماهه نخست سال جاری برای امور محرومان هزینه شده است، بیان کرد: از مجموع زکات جمع آوری شده در این مدت هشت میلیارد و 655 میلیون تومان برای امور محرومان هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه 413 مبلغ زکات برای ترویج زکات به روستاها اعزام شدند، گفت: اکنون دو هزار و 671 عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.

کلامی با بیان اینکه 19 درصد از زکات جمع آوری شده در شش ماهه نخست امسال برای اجرای پروژه های عام المنفعه مصرف شده است، عنوان کرد: در این مدت دو میلیارد و 88 میلیون تومان از زکات جمع آوری شده برای انجام پروژه های عام المنفعه در سطح استان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در استان آذربایجان شرقی، تاکید کرد: پرداخت 96 مورد کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، کمک به بهسازی و تعمیر مسکن 191 خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه های درمان و تحصیل 405 نیازمند، آزادی سه زندانی و پرداخت کمک معیشت به 28 هزار و 790خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات در شش ماهه نخست امسال بوده است.

انتهای پیام

نظر شما