شناسهٔ خبر: 28478796 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس از آمارهای رسمی گزارش می‌دهد

جهش قیمت موز، سیب زمینی و رب گوجه در ماه شهریور + جدول

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل شهریور ١٣٩٦ مربوط به قلم «موز» با ١٧٠,٤ درصد افزایش مي‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در شهریور ماه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (شهریور ١٣٩٦) مربوط به قلم «موز» با ١٧٠,٤ درصد افزایش است. همچنین قیمت این میوه نسبت به ماه قبل خود نیز رشد ۴۷.۵ درصدی را تجربه کرده است.

* تغییر قیمت‌ها نسبت به ماه مشابه (مرداد)

بدین ترتیب بر اساس نتایج به دست آمده در شهریور ماه ١٣٩٧، بیشترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام «موز» با ٤٧,٥ درصد افزایش، «سیب زمینی » با ٤٠.٨ درصد افزایش و «رب گوجه فرنگی» با ٢٤.٣ درصد افزایش بوده است. در این ماه «خیار» ١٢.٠ درصد کاهش و «سیب درختی زرد» ٥.٩ درصد کاهش قیمت نسبت به ماه قبل داشته اند.


ماخذ مرکز آمار

ماحصل این ماه رشد ۱۷.۶ درصدی گوجه فرنگی نسبت به ماه مرداد است. گوشت گوساله نیز با افزایش ۱۴.۱ درصدی روبرو شد.

* تغییر قیمت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (شهریور ١٣٩٦) مربوط به اقلام «موز» با ١٧٠,٤ درصد افزایش و پس از آن «پرتقال محصول داخل» با ١٢٠.٧ درصد افزایش و «سیب درختی زرد» با ٨٨.٤ درصد افزایش می باشد.

بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (شهریور ١٣٩٦) مربوط به قلم «پیاز» با ١٧.٨ درصد کاهش قیمت می باشد.

به گزارش فارس، افزایش قیمت‌ها به طور مدوام طی ماه‌های اخیر ادامه یافته و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز قیمت‌ها نجومی رشد کرده است. البته اقتصاددانان معتقدند که تورم ناشی از افزایش قیمت ارز طی دو ماه آینده تخلیه شده و روند افزایشی تنزل پیدا می‌کند با این حال قدرت معیشت و رفاه مردم به یک سوم کاهش یافته است.

انتهای پیام/

 

نظر شما