شناسهٔ خبر: 28471074 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

استقلال با برتری برابر نفت مسجد سلیمان به دنبال فرار از بحران است

صاحب‌خبر -

امشب در یکی از دیدارهای باقی‌مانده از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، ۲ تیم استقلال و نفت مسجدسلیمان در خوزستان به مصاف هم می‌روند تا تکلیف پانزدهمین تیم حاضر در این مرحله مشخص شود. با این نتایجی که در دیدارهای این مرحله به دست آمده استقلال خوزستان، سایپا، پدیده، صنعت نفت، ماشین‌سازی، سپاهان، پارس جنوبی، سپیدرود ۸ تیم لیگ برتری بودند که به دور بعدی جام حذفی صعود کردند و ذوب‌آهن، تراکتورسازی و پیکان هم حذف شدند. از مرحله یک‌شانزدهم نهایی فقط ۲ دیدار پرسپولیس و نود ارومیه و نفت مسجد‌سلیمان و استقلال باقی مانده که یک دیدار امشب برگزار می‌شود و سرخ‌پوشان هم فعلا تاریخی برای بازی‌شان اعلام نشده است.

 

تیم استقلال ساعت‌۲۰:۴۵ امشب در‌حالی در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد‌سلیمان میهمان تیم نفت است که شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. علاوه‌بر حذف استقلال از آسیا این تیم در لیگ هم نتایج ضعیفی گرفته و حاصل ۷ دیدار آبی‌پوشان در لیگ برتر فقط ۸ امتیاز است و این باعث شده آن‌ها در رده یازدهم قرار بگیرند. بدتر از سریال ناکامی و تساوی‌های آبی‌ها عدم گلزنی استقلال در ۴ هفته اخیر لیگ بوده، به طوری که این تیم پس از دقیقه ۵۱ بازی با تراکتورسازی که گل سومش به ثبت رسید در ۴ دیدار اخیرش مقابل پارس جنوبی، فولاد، نساجی و پرسپولیس گلی به ثمر نرسانده که حدود ۴۰۰ دقیقه می‌شود.

 

این آمار برای تیمی که به روایت آمار و ارقام خط حمله‌اش ۱۱ میلیارد آب خورده، کارنامه بسیار ضعیفی است و باعث شده انتقادات از وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال بیشتر شود و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر اولتیماتوم باشگا‌ه به او به گوش برسد. حالا شفر پس از تساوی در دربی و بازی ضعیفی که تیمش ارایه داد، امشب وارد جام حذفی می‌شود و باید از عنوان قهرمانی سال گذشته‌اش دفاع کند.

 

شفر که در اولین سال حضورش در استقلال فاتح جام‌حذفی شد.‌ امشب مقابل نفت مسجد ‌سلیمان که به تازگی علیرضا مرزبان مربی سابق سپاهان و پرسپولیس را روی نیمکت‌ نشانده، کار دشواری خواهد داشت. آمار تقابل‌های مرزبان با استقلال در تیم‌های مختلف نشان می‌دهد که او حریف قلدر و چغری برای استقلال است و فصل گذشته هم با تیم مشکی‌پوشان ترمز استقلال را با همین شفر کشید.

 

هرچند آغاز به کار مرزبان با نفت مسجد‌سلیمان که کارش را در لیگ هجدهم با عبدا... ویسی شروع کرده‌، با شکست همراه بود و او در مصاف تیمش با سپاهان باخت اما مرزبان قطعا انگیزه‌های بالایی برای تقابل با قهرمان جام حذفی دارد، بخصوص اگر نامش استقلال هم باشد. نفتی‌ها میلاد میداوودی مهاجم باتجربه و بازیکن سابق استقلال را به دلیل مصدومیت ندارند و عسگری هم محروم است اما میزبانی نفتی‌ها در این دیدار و تعداد بالای مصدومان استقلال از جمله چشمی، نویمایر، خسرو حیدری و همام طارق باعث شده همه منتظر یک شگفتی از این بازی باشند.

 

البته به همان اندازه هم عده‌ای امیدوارند استقلال با شکست دادن نفت مسجد‌سلیمان بحران را دریبل بزند و با دست پر به تهران برگردد و برای بازی معوقه‌اش که تکرار همین بازی امشب است، آماده سفر دوباره به مسجد‌سلیمان شود. گفتنی است قضاوت این دیدار حساس با رضا کرمانشاهی است.

 

 برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۹۷

 

 مقاومت تهران - داماش گیلانیان - ساعت ۱۴:۴۵ - ورزشگاه عطر سیب باقرشهر

 

 استقلال خوزستان - صنعت نفت آبادان - ساعت ۱۸:۳۰ - ورزشگاه غدیر اهواز

 

جمعه ۱۳ مهر ۹۷

 پدیده مشهد - فولاد خوزستان - ورزشگاه امام رضا(ع)

 

 مس کرمان - سیراف کنگان بوشهر - ورزشگاه امام علی‌(ع)

 

 سپاهان - نساجی- ورزشگاه نقش جهان

 

شنبه ۱۴ مهر ۹۷

 پارس جنوبی- ماشین‌سازی- ورزشگاه تختی جم

 

تاریخ دیدار برنده نفت مسجدسلیمان - استقلال با سایپا و برنده پرسپولیس- نماینده ارومیه با سپیدرود متعاقبا اعلام می‌شود.

 

مرزبان: هواداران از ما نتیجه می‌خواهند

علیرضا مرزبان، سرمربی نفت مسجدسلیمان درباره شرایط این روز‌های این تیم‌ اظهار داشت: «پس از این‌که مقابل سپاهان یک بازی بسیار قدرتمند و مدرن را به نمایش گذاشتیم، مشغول تمرین بودیم تا خود را برای بازی با استقلال آماده کنیم. استقلال تیم بزرگی است و شاید این تیم در بازی‌های قبلی خود نتیجه نگرفته باشد اما آن‌ها بازیکنان ملی‌پوش زیادی دارند و انتظار بازی خوبی از سوی هر ۲ تیم دارم.»

 

وی درمورد این‌که اولویت تیمش با جام حذفی است یا لیگ‌برتر، تصریح کرد: «برای ما فرقی نمی‌کند و بازی به بازی پیش خواهیم رفت. هواداران در‌حال حاضر یک بازی خوب و کسب نتیجه مقابل استقلال را از ما می‌خواهند و ما هم برای همین همه تلاش خود را می‌کنیم.»

 

نظر شما