شناسهٔ خبر: 28445189 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان محیط زیست کشور:

اعتبارات مورد نیاز برای نجات زریبار را تامین خواهیم کرد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور از وجود زمان لازم برای نجات تالاب زریبار و تامین اعتبارات لازم به این منظور سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج،  عیسی کلانتری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد نجات بخشی تالاب زریبار در مریوان گفت: رئیس جمهور بر چهار موضوع زیست محیطی هوای کلانشهرها، پسماندها، ریزگردها و احیا تالاب‌ها تاکید دارند کە در این میان تالاب‌ها از همە بیشتر مورد تاکید بودە است.

 

وی با بیان اینکە هم اکنون غیر از سە تالاب در کشور مابقی تالاب‌ها خشک شدە‌اند اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به مشاهدات عینی و وجود تکنولوژی‌های جدید برای نجات زریبار دیر نشده است.

 

کلانتری با بیان اینکه پرشدن تالاب زریبار  به دلیل ورود مواد آلی بوده و دلیل طبیعی ندارد افزود: نی‌ها پارازیت و مهمان‌های ناخوانده تالاب‌ها هستند و باید به تکنولوژی‌های جدید به مبارزه با نیزارها رفت.

 

وی مجموعه برنامه‌های اجرا شده در استان برای جلوگیری از ورود مواد آلی نظیر پسماندها و فاضلاب‌ها به تالاب را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: هم اکنون گروهی از متخصصین در تالاب انزلی مشغول اجرای طرحی برای مبارزه با نیزارها هستند که این امر میتواند برای زریبار هم پاسخگو باشد.

 

رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: تنها نگرانی نابودی منابع آب تالاب است که خوشبختانە تدابیر لازم در این بارە نیز اندیشیدە شدە است.

 

کلانتری در ادامە نیز گریزی بە اعتبارات مورد نیاز برای نجات تالاب زریبار زد و  اظهار داشت: دولت اعتبارات مورد نیاز را تامین خواهد کرد اما گام نخست باید تدوین برنامه درست باشد.

 

وی خاطر نشان کرد:: مهمترین بخش کار عملیات بیرونی نظیر جلوگیری از ورود پسماند به تالاب است که خوشبختانه بخش اعظم آن اجرا شده است ولی من مطمئنم که دریاچه میتواند به سرعت احیا شود.

نظر شما