شناسهٔ خبر: 28436305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

رئیس سازمان محیط زیست: نیزارهای زریوار پارازیت هستند/ باید خارج شوند

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در تالاب زریوار نیزارها به عنوان یک پارازیت رشد کرده و مهمان ناخوانده هستند و باید خارج شوند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
عیسی کلانتری در کارگروه نجات‌بخشی دریاچه زریوار با اشاره به این که در محیط زیست ۴ مسئله مهم از جمله پسماند، ریزگردها، آلودگی هوای کلانشهرها و احیای تالاب در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته در بحث‌های محیط زیستی مطالعات ناقصی انجام شده و موجب خسارات زیاد و جبران‌ناپذیر در این زمینه شده است.

وی با بیان این که تالاب زریوار هنوز زنده است، گفت: برای احیای تالاب زریوار تکنولوژی‌های جدیدی وجود دارد که با استفاده از آن سریع‌تر می‌توان دریاچه را احیا کرد.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان این مهم که در دریاچه زریوار مواد آلی وجود دارد، اظهار کرد: این مواد باعث می‌شود که عمق آب کم شود و نی در تالاب رشد کند. پس باید این مواد را در دریاچه با کمک تکنولوژی بشکنیم.

کلانتری با اشاره به این که نیزار در تالاب یک مهمان ناخوانده است، ذکر کرد: نیزارها در تالاب زریوار پارازیت هستند و باید جمع‌آوری شوند.

وی در ادامه با بیان این مهم که ادارات عضو کارگروه نجات‌بخشی دریاچه زریوار فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند که جای تشکر دارد، گفت: در حال حاضر دیگر فاضلاب ۷ روستای اطراف دریاچه وارد تصفیه‌خانه می‌شود که این مهم در خور اهمیت است و کمک شایانی به احیایی دریاچه می‌کند.

کلانتری با تاکید بر این که آب دریاچه باید زلال و نیزارها خارج شود، خاطر نشان کرد: استان کردستان در خصوص خارج کردن نیزارها از دریاچه از دولت کمک دریافت خواهد کرد، پس نباید نگران تامین اعتبار باشد.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه اظهار کرد: دریاچه زریوار یک مسئله مهم است و امیدواریم تا پایان دولت به حالت سابق بازگردد.

کلانتری با اشاره به این که تالاب زریوار ۳ هزار ۲۰۰ هکتار است، بیان کرد: از این وسعت ۷۰۰ هکتار آن نیزار است که خود استان می‌تواند برای خارج کردن آن مستقیم عمل کند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان یادآور شد: دریاچه زریوار هیچ مشکلی برای احیا ندارد و این مهم به سرعت انجام خواهد شد.


نظر شما