شناسهٔ خبر: 28435339 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید کمیته فنی استقلال بر جذب مهاجم نوک و هافبک بازی ساز

تهران- ایرنا- اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال با انتخاب «پرویز مظلومی» به عنوان سخنگوی این کمیته، تاکید کردند که آبی پوشان نیاز به جذب یک مهاجم نوک و یک هافبک بازی ساز دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نشست کمیته فنی باشگاه استقلال با حضور پرویز مظلومی، بهتاش فریبا، مجید نامجو مطلق، مجید رضایی و امیدرضا روانخواه به همراه علی خطیر برگزار و روند ناکامی های اخیر این تیم در لیگ برتر بررسی شد.
این نشست در حالی برگزار شد که استقلال از هفت دیدار خود در لیگ برتر تنها 8 امتیاز بدست آورده که اصلا آمار خوبی برای این تیم پرطرفدار نیست.
استقلالی ها در لیگ هجدهم یک پیروزی، پنج تساوی و یک شکست را در کارنامه خود ثبت کرده اند و در حال حاضر جایگاهی بهتر از دوازدهمی در جدول رده بندی ندارند. این عملکرد ضعیف مورد بررسی کمیته فنی قرارگرفت و هر کدام از پیشکسوتان استقلال نظریات خود را در این خصوص ارائه کردند.

**استقلال مهاجم می خواهد
عملکرد فاز تهاجمی استقلال در لیگ برتر کاملا ناامید کننده بوده است. خط حمله استقلال درهفته های اخیر لیگ برتر به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شده است و به نظر می رسد برای آغاز موفقیت این تیم، وینفرد شفر باید خیلی زود فکری به حال خط حمله تیمش کند. استقلال 400 دقیقه گل نزده است و مهاجمان آبی پوش انتقادات زیادی را تحمل می کنند.
عدم گل زنی مهاجمان استقلال موضوع دیگر نشست کمیته فنی استقلال بود که وقت زیادی از نشست کمیته فنی را به خود اختصاص داد. پرویز مظلومی و بهتاش فریبا که خود بارها با پیراهن استقلال برای این تیم گلزنی کرده اند، معتقد بودند استقلال به یک مهاجم نوک نیاز مبرم دارد و در تعطیلات نیم فصل باید اولین خرید این تیم در خط حمله صورت بگیرد.

** ضرورت جذب هافبک بازی ساز
خط هافبک استقلال در بخش تهاجمی با ضعف های عدیده ای روبروست. فرشید باقری و علی کریمی هر 2 خصوصیات مشابه ای دارند و توانایی های فنی آنها بیشتر از حمله معطوف به امور دفاعی است.
کمیته فنی استقلال درباره عملکرد هافبک های استقلال بحث های زیادی کردند و نتیجه گیری شان این بود که در نیم فصل به جز مهاجم نوک، یک هافبک بازی ساز نیز باید به عضویت استقلال در آید. البته نفرات فنی آبی پوشان بر این باور بودند اگر داریوش شجاعیان به نیم فصل دوم رسیده و نیومایر به آمادگی مطلوب برسد، بخش اعظمی از مشکلات این منطقه کاهش پیدا می کند.

** تاکید بر حمایت از شفر
عملکرد «وینفرد شفر» نسبت به فصل گذشته قابل قیاس نیست و او نتایج ضعیفی را گرفته است. دیگر از تعریف و تمجید ها خبری نیست و او منتقدان زیادی پیدا کرده است.
با وجودی که در این نشست از تغییرات پی در پی در ترکیب تیم، تعویض های شفر و تاکتیک های استقلال انتقاد شد اما تمامی حاضرین متفق القول بر این عقیده بودند باید به این مربی آلمانی فرصت داد و از او حمایت کرد تا بتواند استقلال را به روزهای خوبش برساند.
البته نباید فراموش کرد رییس هیات مدیره و سرپرست استقلال بعد از شهر آورد پنجم مهرماه در مصاحبه های خود حمایت ویژه ای از شفر کردند.

** پرویز مظلومی سخنگوی کمیته فنی استقلال
با پیشنهاد بهتاش فریبا و موافقت اعضای کمیته فنی، پرویز مظلومی به عنوان سخنگوی کمیته فنی استقلال انتخاب شد و از این پس قرار است وی در مورد جلسات و تصمیم‌گیری‌های کمیته فنی صحبت کند.
در اولین نشست کمیته فنی استقلال امیر حسین فتحی به عنوان سرپرست باشگاه حضور پیدا کرد اما او امروز غایب بود وعلی خطیر معاون ورزشی استقلال در جلسه شرکت کرد.
در پایان این نشست گزارشی کامل تهیه و قرار شد که این گزارش در اختیار سرپرست باشگاه استقلال قرار گرفته تا او از نقطه نظرات کمیته فنی مطلع شود.
ورزشی **م.ت**9129

نظر شما