شناسهٔ خبر: 28430099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بطحایی در دیدار با جمعی از فرماندهان زمان جنگ مطرح کرد

اجرای طرح‌های متنوع برای از بین بردن ریشه‌های خشونت در دانش‌آموزا‌ن

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با جمعی از فرماندهان زمان جنگ، با اشاره حذف رقابت های انفرادی در مدارس، گفت: برنامه‌هایی را برای از بین بردن ریشه‌های خشونت در دانش‌آموزان در دست اجرا داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در  دیدار جمعی از فرماندهان سابق جنگ که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: تلاش داریم رقابت‌های گروهی را جایگزین رقابت‌های فردی کنیم زیرا ریشه بسیاری از خشونت‌ها می‌تواند در رقابت‌های فردی باشد.

وی افزود: تشویق افراد در رقابت‌های انفرادی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و دانش‌آموزان باید به خاطر تلاش جمعی که انجام داده‌اند، تشویق شوند.

بطحایی تصریح کرد: در جامعه‌ای که آرامش وجود نداشته باشد، هیچ خلاقیت و پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد، لذا اضطراب در جامعه مانع صلح است بنابراین برای رسیدن به آرامش باید برنامه‌های کاهش اضطراب را در مدارس اجرا کنیم.

وی با اشاره به  راه‌اندازی تلویزیون تعاملی سینا در آموزش و پرورش گفت: این شبکه تعاملی ظرفیت خوبی برای ترویج مفاهیم صلح است و می توان در یک گفت‌وگوی دو طرفه با اولیا سخن گفت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ضروری است،کار گروهی برای ترویج فرهنگ صلح در معاونت پرورشی تشکیل شود تا گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود.

در این دیدار، تیمسار احمد دادبین فرمانده اسبق نزاجا و عضو شورای مرکزی خانه سرباز صلح ایران، تیمسار حبیب اله بقایی فرمانده اسبق نهاجا و عضو شورای خانه سرباز صلح، سرهنگ امیر فرودگاهی معاون فرهنگی خانه سرباز صلح، مرادی معاون امور بین الملل خانه سرباز صلح ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما