شناسهٔ خبر: 28414888 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شهرآورد شیرازی ها در فوتبال دسته یک آیا می تواند جذاب باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا از سوی دیگر شهر آورد ها در ایران معمولا به جای جذابیت از حساسیت زیادی برخوردار بوده است، خط و نشان کشیدن بازیکنان و هواداران به اصطلاح

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا از سوی دیگر شهر آورد ها در ایران معمولا به جای جذابیت از حساسیت زیادی برخوردار بوده است، خط و نشان کشیدن بازیکنان و هواداران به اصطلاح کُری خواندن چه پیش و چه بعد از بازی موجب شده که در ایران شاهد جذابیت در اینگونه دیدارها نباشیم که می توان به هشتاد و هشتمین دیدار استقلال و پرسپولیس در روز پنجم مهرماه جاری اشاره کرد که دیداری سرد و کسل کننده برگزار شد و بسیاری را از تماشای این بازی پشیمان کرد.
در کشور هایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه، دیدار شهر آورد آنها همیشه جذاب و پُر گل بوده است چرا که فرهنگ تماشاگران و بازیکنان به گونه ای است که آنها به دنبال لذت بردن از فوتبال هستند اگر چه آنها هم برای یکدیگر کُری می خوانند لیکن این موضوع به صورت کوتاه مدت است و پس از آن همه چیز به روال عادی بر می گردد اما در ایران تا ماه ها ترکش باخت در دربی به ویژه در شبکه های مجازی وجود دارد.
روزگاری نه چندان دور، شهر شیراز در لیگ برتر با تیم های برق و فجر آقایی می کرد و این تیم ها تماشاگران زیادی را به ورزشگاه حافظیه و یا شهدای ارتش می کشاندند و به دلیل همان حساسیت ها اکثر بازی های این 2 تیم مساوی می شد چرا که تیم ها برای نباختن به زمین می آمدند.
هم اینک دیدار تیم های قشقایی شیراز که امتیاز تیم برق را در لیگ دسته یک خریداری کرده است، با تیم فجر شهید سپاسی این شهر می تواند تداعی کننده روزهای خوش فوتبال فارس باشدکه این روزها بیمار است.
حضور ابرهیم طالبی به عنوان سرمربی تیم قشقایی و مجید صالح سرمربی تیم فجر شهید سپاسی که هر 2 پیشینه مربیگری در استقلال دارند و داربی های پایتخت را تجربه کرده اند، می تواند تاثیر زیادی برای آماده کردن روحیه بازیکنان که مهم ترین اصل اینگونه بازی هاست، داشته باشند.
تیم قشقایی شیراز هم اینک پس از انجام پنج بازی با 10 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم گل گهر سیرجان که صدرنشین است در رده چهارم قرار دارد و نتایج خوبی کسب کرده است و بر خلاف این تیم، فجری ها با همین تعداد بازی با پنج امتیار در در رده یازدهم است.
بر اساس آمارهای موجود از وضعیت این 2 تیم چنین استنباط می شود که انگیزه تیم قشقایی برای بُردن در این بازی بیشتر است اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و در بازی های شهر آورد نیز موققیت ها در جدول ملاک برتری آنها نیست و آنچه که می تواند موجب موفقیت یک تیم شود همانگونه که پیشتر گفته شد، مساله روحی روانی است.
فجری ها آمار خوبی با سه گل خورده در خط دفاع دارند اما در خط حمله با 2 گل زده بسیار ضعیف ظاهر شده اند و شاید همین امر موجب شود برابر تیم قشقایی که آمار گلزنی خوبی با زدن هشت گل دارد با مشکل مواجه شوند.
از سوی دیگر خط دفاع قشقایی با هشت گل خورده در لیگ متزلزل نشان داده است که این بهترین فرصت برای شاگردان مجید صالح سرمربی تیم فجر شهید سپاسی است تا از ضعف دفاع حریف استفاده کنند و به گل برسند.
با این حال 2نماینده استان فارس که مشکلات عدیده ای از نظر مالی دارند و نتوانسته اند تیشمان را در حد صعود به لیگ برتر ببندند با توجه به تیم های متمول، تماشاگران شیرازی نمی توانند پس از 6سال امیدوار باشند که تیم شهرشان به لیگ برتر صعود کند مگر اینکه اتفاقات غیر فوتبالی رخ دهد و یا اینکه در نیم فصل با جذب چندین بازیکن خوب، تیشمان را قوی روانه میدان سازند.
تیم قشقایی که از حمایت بسیار زیاد طرفدارنش سود می برد و قرار است تمام هوادارن این تیم از دیگر شهرهای کشور برای تشویق تیم محبوشان به ورزشگاه پارس بروند، نقطه قوت این تیم محسوب می شود.
فجری ها هم که ریشه در فوتبال فارس دارند، دارای تماشاگران زیادی هستند و انتظار می رود که هیجان بر روی سکوهای ورزشگاه پارس به اوج خود برسد و آنها با تشویق های بی امان خود بتوانند پیروزی تیم محبوب خود را رقم بزنند.
تیم قشقایی در صورتی که برابر فجر شهید سپاسی به پیروزی دست یابد و سایر رقیبانش در بالای جدول متوقف شوند می تواند به صدر جدول برسد اما رقیبان تیم قشقایی موفقیت این تیم را در شهرآورد نمی خواهند و دوست دارند فجری ها برنده این دیدار باشند.
دیدار تیم های قشقایی و فجر شهید سپاسی شیراز فردا (یکشنبه) ساعت 16 در ورزشگاه پارس شیراز برگزار می شود و باید بینیم این ورزشگاه تازه تاسیس می تواند شاهد شکستن طلسم مساوی های شهر آورد شیراز در گذشته باشد و یا اینکه 2 تیم با احتیاط بازی را دنبال خواهند کرد و در نهایت یک دیدار سرد و بدون گل برگزار خواهد شد.
در رقابت های فوتبال دسته یک کشور 17 تیم حضور دارند و پس از انجام 32 بازی 2 تیم اول و دوم جدول به صورت مستقیم جواز صعود به لیگ برتر فصل 98 را دریافت خواهند کرد و تیم سوم این رده هم در بازی حذفی به مصاف تیم چهاردهم لیگ برتر می رود تا سهمیه سوم را کسب کند.
7368 /6118
انتهای پیام

نظر شما