شناسهٔ خبر: 28387337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه سراسر کشور مطرح شدِ؛

اقدام تروریستی اهواز بیانگر ضعف دشمنان انقلاب بود/وضعیت اقتصادی کشور ناشی از بی تدبیری دولت است/عده ای به دنبال جایگزین کردن برجام دیگری در قالب «FATF»هستند

ائمه جماعات سراسر کشور در خطبه های نماز جمعه به موضوعاتی از قبیل FATF و حادثه تروریستی شهر اهواز پرداختند. همچنین خواستار اقدام جدی دولت در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم شدند .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم انقلابی در اقصی نقاط کشور برگزار شد.در ادامه  اهم موضوعات مطرح شده توسط ائمه جماعات سراسر کشور را می خوانید:

 

استان سیستان وبلوچستان 

دولتمردان مشکل صف‌های بنزین و گرانی در استان را حل کنند/ هدف دشمن جدایی مردم از نظام است

 آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان با بیان اینکه نهضت ابا عبدالله الحسین(ع) دو بال به نام های شهادت و اسارت داشت، اظهار کرد:در بال شهادت همه یاران حضرت در واقعه عاشورا جنگیدند و به خاک و خون کشیده شدند و در پایان به شهادت رسیدند اما در بال اسارت نیز تعدادی از خانواده این امام و یارانش و فرزندان آن عزیزان به اسارت رفتند.

 
شعله انقلاب را زینب کبری(س) در سرزمین شام روشن کرد
وی با بیان اینکه در این راه نقش حضرت زینب(س) کمتر از امام حسین(ع) نیست، گفت: اولین حرکت زینب کبری به جای حرف و سخن گفتن، عمل کردن بود، کاری در حق برادرش کرد تعجب همه دشمنان امام حسین(ع) را برانگیخت که آیا ما چه کسی را به شهادت رساندیم.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: اولین بار شعله انقلاب را زینب کبری(س) در سرزمین شام روشن کرد.
 
ترامپ با تعریف از خود باعث خنده حضار شد
وی در ادامه سخنان خود به خنده برای ترامپ در نشست سالانه سازمان ملل اشاره کرد و ادامه داد: در این مراسم از یک سو ترانپ با تاخیر برای سخنرانی ورود پیدا کرد و مثل همیشه دولت ها را محکوم کرد به خصوص کشور ایران را که این نشان از بی ادبی وی دارد، حتی با تعریف از خودش باعث خنده تمام حضار می‌شود.
وی با بیان اینکه تناقض در حرف های ترامپ مشهود بود، افزود: در مقابل صحبت‌های ترامپ رئیس جمهور ایران پشت تریبون رفت و در نطقی کاملا منطقی و هوشمندانه جواب ترامپ و دنیا را داد و گفت دولت آمریکا باعث بی نظمی در جهان شده و به بد عهدی مشهور است و برجامی که خودش امضا کرده را نقض می کند آیا همچین دولتی صلاحیت گفتگو و مذاکره دارد.
 
دولتمردان مشکل صف‌های بنزین و گرانی در استان را حل کنند
آیت الله سلیمانی در ادامه از وضعیت صف‌های طولانی بنزین در استان انتقاد کرد و گفت: دولتمردان باید مشکل صف‌های بنزین را در استان حل کنند.
وی ادامه داد: دولتمردان باید به فکر معیشت مردم و اقتصاد مردم باشند گرانی بیداد می کنند اما با یک برنامه ریزی می توان قیمت ها را کنترل کنند.
وی در تکمیل مطلب فوق از استاندار خواست سریعا با برگزاری جلسات مفید و کاربردی به فکر حل این مشکلات باشند تا مردم در این وضعیت معیشتی به مشکل برخورد نکنند.
امام جمعه زاهدان در ادامه سخنان خود به رحلت امام جمعه سابق زابل اشاره کرد و ادامه داد: حجت‌الا اسلام بیانی عالم توانا و ارزشمندی بودند که به سبب رحلتشان فردا درسیستان عزای عمومی اعلام شده است.

امنیت امروزمان را مدیون جانفشانی شهدای دفاع مقدس هستیم
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز امروز جمعه چابهار اظهار کرد: وقتی امام فرمود جنگ رحمت است امروز فهمیدیم این جنگ چه رحمتی دارد و امنیت حاصل همان جنگ بود، در دفاع مقدس خوراک و موارد مورد نیاز ما جیره بندی بود و با کوپن خریداری می کردیم و ماهیانه هر خانواده ای با کوپن مواد غذایی خود را تامین می کردند.
وی با اشاره به شهید باکری به عنوان الگوی نمونه برای مسئولان افزود: مسئولین امروز مانند شهید باکری باشند که کفش سربازان خود را واکس می زد، این است فرهنگ اسلامی نه اینکه تجمل گرایی و تکبر در جامعه ما رشد کند، وقتی دلار به ۱۸ هزار تومان برسد نتیجه بی توجهی و بی کفایتی مسئولین مربوطه می باشد آیا این انقلاب به راحتی به دست آمده که چنین راحت در امور آن کوتاهی می کنید.
وی با اشاره به شهدای تروریستی اهواز ادامه داد: جنایتی که در اول هفته در اهواز اتفاق افتاد نشان داد که شهدای مدافع حرم چقدر ارزشمندند، وقتی که زن، بچه، پیر و جوان در خون غلتیدند باید یاد حماسه و شجاعت حججی ها و مدافعان حرم افتاد و این امنیت را مدیون شأن هستیم و مطمئنا عوامل این حمله کور گوشمالی سختی داده می شوند.
امام جمعه چابهار تصریح کرد: این امنیت به راحتی به دست نیامده فردا سالروز شهید هاشمی نژاد می باشد که مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند، یک شخصیت از همه نظر ممتاز بود و من احساس میکنم برادری عزیز را از دست دادم.
وی با اشاره به روز دریانوردی عنوان کرد: ما ظرفیت بزرگ دریا را در اختیار داریم چرا از این ذخایر و نعمت های آن استفاده های کافی نمی کنیم، وقتی که کنار دریا باشیم چرا آب شیرین کن های مجدد نمی زنند و چرا باید فقر و بی آبی داشته باشیم و برای کشاورزی از آن استفاده نمی شود.
حجت الاسلام موسوی با اشاره مظلومیت مردم فلسطین خاطرنشان کرد: امروز تنها کشوری که به فکر مظلومین فلسطین است ملت ایران می باشد و امام فرمود آرزوی ما این است که سرزمین فلسطین و مسجد الاقصی از شر صهیونیسم آزاد شود و مردم به سرزمینشان بازگردند.
وی مسئولان دولت حاضر را مأمور پاسخگویی به نیازهای و شرایط اقتصادی مردم دانست و تاکید کرد: اگر دولتی ها و مسئولان مربوطه رویه خود را مانند اعمال و رفتار شهدای دفاع مقدس انجام دهند مطمئنا دشمن نمی تواند بر وضع اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد به طوری که جان دادیم تا خاکمان به دست بیگانگان نیفتد و اکنون که همه چیز برای اداره کشور محیا است باید با اهتمام و جدیت بیشتر به رفع امور پرداخت.
 
راه اندازی جنگ اقتصادی دشمن با هدف جدایی مردم از نظام
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری در خطبه های نماز جمعه شهرستان سراوان با اشاره به دیدار جمعی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس با مقام معظم رهبری، گفت: امروز اگر وحشت به دل مستکبرین و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتاده است، به دلیل رشادت ها و رزمندگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه روحیه جهادی  و انقلابی به برکت شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی در جامعه ترویج داده شد، افزود: توکل به خداوند متعال و نهراسیدن از قدرت های مستکبر از آثار دفاع مقدس است که با چنین روحیه دشمن را به زانو در آوردیم و در مقاابل چندین کشور به پیروزی رسیدیم.
 امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به تجربه به دست آمده در دفاع مقدس، یادآور شد: در آن زمان با چالش ها و موقعیت ها بدتر از زمان حال روبه رو بوده ایم، اما در حال حاضر انقلاب اسلامی در قله قرار دارد و قدرتمند هستیم  که با توکل به پروردگار عالم و ایمان هیچ احدی توان مقابله با کشور را ندارد و نخواهد داشت.
 حجت الاسلام و السملیمن بامری با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه ها و مدارس باید احیا شود، خاطر نشان کرد:  زمانی که ارزش ها و ظرفیت های دفاع مقدس میان نسل جوان احیا شود، می توان از این ظرفیت ها برای روشنایی و حرکت به سمت ارزش ها استفاده کرد.
 وی با توجه به حادثه تروریستی اهواز و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در این حادثه، تصریح کرد: عده ای کور دل با پشتیبانی شیطان بزرگ و کشورهای مرتجع عربی؛ زنان، کودکان و افراد بی سلاح را به شهادت رساندند که این افراد پلید و کثیف یقین داشته باشند با قدرت ریشه آنان را هرکجای جهان که باشند می خشکانیم و به افرادی که چنین برنامه هایی را مدیریت می کنند، گوشمالی خواهیم داد.
امام جمعه شهرستان سراوان گفت:  دشمن به دنیال ایجاد اختلاف و اختلال در کشور به بهانه قومیت گرایی است، اما دشمن بداند جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمند تر و محبوب تر می باشد و با چنین اقدامات کور نمی توانند به بدنه مستحکم نظام ضربه وارد کنند.
حجت الاسلام و السملیمن بامری با اشاره به روز همبستکی با کودکان فلسطین، اضافه کرد: یکی از نقطه های دردآور و رنج آور وجود غده سرطانی و مخرب که مستکبرین عالم در دل دنیای اسلام برای احقاق اهداف و خوی فتنه گری خود ایجاد کرده اند، اسرائیل است که جنایت هایی را علیه مردم مظلوم فلسطین انجام داده است.
 وی در تکمیل مطلب فوق افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس ویژیگی ذاتی که انقلاب اسلامی دارد، از ملت مظلوم  فلسطین حمایت می کند و همیشه پا به کار بوده است.
 
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به مشکلات معیشتی در جامعه، تصریح کرد: امروز با جنگ اقتصادی دشمن روبه رو هستیم  که مشکلاتی را به وجود آورده است و در داخل نیز بعضی از افراد از این وضعیت سوء استفاده می کنند.
 حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: کاسبین و فروشندگان دقت داشته باشند که در چنین وضعیتی انصاف را رعایت کنند و گران فروشی نکنند.
 وی خواستار برخورد جدی از مسئولین و دست اندر کاران مربوطه با محتکرین کالا و گران فروشان شد و گفت: دشمن به دنیال ایجاد فشار به مردم با گرانی ها است تا از این طریق میان ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جدایی ایجاد کند.

 

استان زنجان

اکنون همه دنیا به عهدشکنی آمریکایی‌ها پی‌برده‌اند/ کشور بیشترین ضربه را از خائنان داخلی می‌خورد

حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با گرامیداشت به هفته دفاع  مقدس اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) دشمنان تلاش زیادی کردند تا این انقلاب را به شکست بینجامد اما همه این تلاشها با رهبری امام و شجاعت دلیرمردان ایران اسلامی بی‌نتیجه ماند.

وی با بیان اینکه دشمنان صدام را علیه  ایران تحریک کردند، ابراز کرد: در جنگ تحمیلی تنها رژیم بعث عراق در مقابل ملت ایران نبود، بلکه بیشتر کشورها از جهات مختلف از جمله مالی، نظامی و تبلیغاتی به صدام کمک می‌کردند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه شخصیت‌های بزرگی را در دوران دفاع مقدس در سپاه، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج مشاهده کردیم، خاطرنشان کرد: در تمامی جنگ‌هایی که علیه ایران به راه افتاده مقداری از خاک این کشور جدا شده اما در دفاع مقدس به رهبری امام خمینی(ره) حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن نماند.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: وقاحت و سفاهت ترامپ برای همه روشن بود اما در این سخنرانی روشن‌تر شد، رئیس جمهور آمریکا با کمال بی‌شرمی علیه ایران و برخی از کشورها صحبت کرد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه سخنرانی ترامپ در خصوص پیشرفت‌های آمریکا در دو سال ریاست جمهوری وی سبب خنده حضار شد، عنوان کرد: البته باید گفت که ترامپ در این دو سال خصومت و دشمنی را در دنیا گسترش داده است.

وی تصریح کرد: اکنون همه به عهدشکنی و خودبرتر بینی آمریکایی‌ها پی‌برده‌اند چرا که قصد دارند بر کل دنیا مسلط باشند.

امام جمعه موقت زنجان همچنین سخرنانی رئیس جمهور اسلامی ایران را مورد تمجید قرار قرار داد و گفت: این سخنرانی شهامت و پایداری ملت ایران را به جهان نشان داد.

وی با بیان اینکه اگردر داخل کشور متحد باشیم دشمن قادر به ضربه زدن نخواهد بود، اظهار کرد: باید منیت‌ها را کنار گذاشته همه برای کردم و جامعه خدمت کنیم.

موسوی با بیان اینکه احتکار در دین ما منع شده است و مورد مذمت قرار گرفته است، افزود: اگر ما متحد باشیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی قادر نخواهند بود تا با چشم جسارت به این ملت نگاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشور بیشترین ضربه را از خائنان داخلی می‌خورد، بیان کرد: از دولتمردان نیز درخواست می‌کنیم  تا مشکلات اقتصادی مردم حق‌طلب، دین‌جو، پاک و خوب ایران اسلامی و به خصوص طبقات پایین را برطرف کنند.

استان قم

روسای سه قوه برای بی ثباتی اقتصادی علاجی پیدا کنند/ عدم بیان واقعیت های دفاع مقدس موجب تحریف آن توسط دشمن می شود

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به واقعه عاشورا، اظهار داشت: اگر صلابت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در دوران اسارت نبود و افشاگری چهره نفاق توسط این بزرگواران صورت نمی گرفت، واقعه عاشورا تحریف می شد.

وی ادامه داد: ملت ایران ملت عاشورایی است و این نشان می دهد که ملت ما می تواند از گردنه های سخت عبور کند و دشمن را ناکام بگذارد، ملت ایران با وجود تمام سختی ها در برابر تهدیدات دشمن خواهد ایستاد.

امام جمعه قم با اشاره به شاخصه های مختلف عدالت اجتماعی در جامعه ، افزود: از شاخصه های عدالت اجتماعی، شایسته سالاری است، براین اساس هر کسی در جایگاه متناسب خود باید قرار بگیرد، اگر این مساله ملاک عمل قرار می گرفت، بسیاری از مشکلات در جامعه حل می شد.

وی عنوان داشت: شاخص دیگری برای عدالت اجتماعی توجه ویژه به حقوق نیازمندان و افراد فقیر است، فقر در میان تلخی های زندگی، تلخ ترین چیز است و گاهی شاهد بروز فقر در جامعه هستیم.

عدم بیان واقعیت های دفاع مقدس موجب تحریف آن توسط دشمن می شود

 آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس کشورمان با پشتوانه ملت توانست بر دشمن پیروز شود، اگر واقعیت های آن دوران بیان نشود، دشمن واقعیت های دوران دفاع مقدس را تحریف خواهند کرد.

حقیقت دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

وی اضافه کرد: غربی ها در دوران جنگ تحمیلی سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و او با این سلاح به کشورمان حمله کرد، باید حقیقت دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود؛ روزی جنگ نظامی علیه کشورمان صورت گرفت و اکنون شاهد جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران هستیم.

 دشمنان نظام با حادثه تروریستی اهواز پرونده خودشان را سنگین کردند

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، گفت: این حمله با هدایت آمریکا و برخی از حاکمان منطقه صورت گرفت که گفتند ما جنگ را به داخل ایران می کشیم، حضور مردم اهواز در مراسم تشییع پیکر شهدا نشان داد که آن ها از بصیرت برخوردار هستند.

وی افزود: باید با عاملان حادثه تروریستی اهواز قاطع برخورد شود و  دشمنان با انجام این جنایت پرونده خودشان را برای انتقام رزمندگان اسلام سنگین کردند.

 امام جمعه قم افزود: موضع رئیس جمهور در سازمان ملل از موضع اقتدار بود که قابل تقدیر است، رئیس جمهور در برابر بدعهدی گفت که ما نیازی به گفت و گو نداریم، باید شاهد مواضع استوار در این خصوص در تراز نظام باشیم.

روسای سه قوه برای بی ثباتی اقتصادی علاجی پیدا کنند

وی  با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: از روسای سه قوه به خصوص قوه مجریه می خواهم که برای بی ثباتی اقتصادی علاجی پیدا کنند، هر ساعت شاهد کاهش ارزش پول ایران هستیم و دولتمردان باید از اقتصاددانان برجسته برای برون رفت از بحران استفاده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: گرانی در جامعه غوغا می کند و شاهد هستیم که برخی در این خصوص همچون دشمن عمل می کنند و کالایی که در اختیارشان هستند را احتکار می کنند، دشمن از این وضعیت خوشحال است، برخی از مشکلات مربوط به تحریم است، اما برخی از مشکلات به داخل کشور برمی گردد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: باید در سیاست های اقتصادی تجدیدنظر صورت بگیرد و دولت نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد، برخی گویی در داخل کشور در وضعیت کنونی به دنبال تسویه حساب با مردم هستند.

استان کهگیلویه وبویراحمد
 
پرده غفلت و بی تدبیری هر روز بر فلاکت های اقتصادی می افزاید/عده ای به دنبال جایگزین کردن برجام دیگری در قالب «FATF»هستند
 
 آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: پرده غفلت و بی تدبیری هر روز بر فلاکت های اقتصادی می افزاید


حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه گفت: همه ارزش ها به واسطه انجام واجبات و دوری از گناهان حاصل می شود، حالت جهل در افراد گناه کار ایجاد نمی شود و تا زمان قیامت متوجه نمی شوند تا وقتی که اعمال خودشان را ببینند.

 


وی افزود: پیامبران سفیران خدا بودند و هر چه را بیان کردند مطابق با حق و حقیقت بوده است برخی ها این باور را دارند و زود متوجه می شوند و در صدد تدارک برای عالم قیامت و پس از مرگ خود خواهند بود.

 


حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: اگر هدف پاک باشد نیت خالص باشد و قرب خدا در آن باشد هرکسی انجام دهد این ذخیره برای او وجود دارد و از بین رفتن نیست هرچه باشد کهنه نمی شود و در پرونده ما موجود است حتی اگر خودمان آن را فراموش کرده باشیم مثل نمازهای جماعت احترام به ولدین رعایت اخلاق حسنه هرچیزی که از مقوله نیکی به حساب بیاید از بین رفتی نیست و نزد خداوند خواهید یافت.

 


امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: در دستگاه الهی فراموشی وجود ندارد، هرچند شاید خودمان فراموش کرده باشیم چه کارهایی انجام داده ایم، آشکارا و بدون پرده برخی در آن دنیا جایگاه خود را می بینند،کبر باعث روی آوردن به دنیا و فنا می شود ، افراد متکبر همه چیز را فراموش می کنند و فکر می کنند غیر خودشان کسی روی زمین نیست و این کبر همراه این افراد به گور خواهد رفت.

 


وی عنوان کرد خود پرست از بت پرست بدتر است، بت پرست انتخاب خود را اشتباه انجام داده است، خیلی از ماها نیز انسان پرست هستیم به جای توجه به امر خدا به دستور برخی ها بیشتر توجه داریم که باعث نکبت و بدبختی جامعه می شود و جایگاه چنین افرادی جهنم است.

 


حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: خداوند ارحم و راحمین است ما باید از اعمال خودمان بترسیم هرکاری را از خوب یا بد که انجام دهیم در پرونده ما ثبت و ضبط می شود همه اعمال ما دیده می شود و روز قیامت به ما می گویند بخوان این اعمال خودت است برخی از خوشحالی فریاد می زنند بیایید ببینید، که این نتیجه همان احترام به نمایندگان ولی عصر است.
امام‌جمعه موقت یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته

 


وی با اشاره به شهادت شهید فکوری، فلاحی، کلاه دوز، توانا، هاشمی نژاد، گفت: ما در برابر آنها در سرای دیگر چه خواهیم گفت، وعده دروغ دادیم و عمل نشد، گوش شنوا نیست پرده غفلت و بی تدبیری هر روز بر فلاکت های اقتصادی می افزاید آنها برای چه شهید شدند ما برای چه مانده ایم.



امام جمعه موقت یاسوج ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: مردم ساخت و باخت  ها را می دانند، تعاملات مسولان را مردم می بینند در گذشته دخنران را زنده به گور می کردند و امروز داریم باورها را دفن می کنیم و بر آن نماز هم نمی خوانیم.


 


امام‌جمعه موقت یاسوج گفت: این نظام برای مقابله با بی دینی و حرامی ایجاد شد، مقداری معاملات مرکزی را کنار بگذارند و با مردم هم همراه باشند.

 


حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: مطالب من سانور می شود شکی ندارم اما می گویم هیچکس احساس مسولیت نمی کند، هنوز کارمندان ما بارنشسته نشده به فکر مغازه هستند، علاوه بر بازاری های ما اداری های ما نیز بازاری هستند، و در صدد داد و ستد هستند، امروز سنگی و فردا سنگی دیگر را به سینه می زنیم، مشکلات ما اینجاست.

 


وی افزود: غفلت ما باعث بسیاری از این کارها شده است عدم مسولیت ما نیز این مشکلات را ایجاد می کند، با این گرانی ها آن کارگر چگونه زندگی کند، حقوق کارگری کفاف چه می کند، بازاریان قدیمی در بین ما نیستند و شهادت می دهم برخی ها اگر چهار سال قبل جنسی می خریدند امروز به همان قیمت می فروختند، آن باورها رفتند، چرا این مغازه با آن مغازه فرق می کند، آیا جز بی صحابی و عدم نظارت است .

 


وی ضمن تبریک روز آتش نشانی گفت: کاش دولت ما باید فکری برای آتش سوزی اقتصادی کند که نمی کنند، هیچ امیدی نیست و نخواهند کرد، جز به باور مردم اینکه امام زمان بیاید اما امام زمان هم سرباز می خواهد.

 

امام جمعه شهر لیکک گفت: بدترین جایگاه دوزخ متعلق به دلالان و محتکران است


خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.


امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز با اشاره به نابسامانی های اخیر در بازار، مردم را نسبت به رعایت حقوق همدیگر و انصاف توصیه کرد.


وی گفت: گران فروشی، کم فروشی و احتکار بیش از آنکه نشانه بی تدبیری مسئولان و وزارت خانه ها باشند، نشان از بداخلاقی عده ای در جامعه است.


حجت الاسلام افروغی افزود: خداوند در قرآن کریم نسبت به افرادی که در بازار اختلال ایجاد می کنند نسبت به پاسخگویی در روز قیامت هشدار می دهد.


وی در ادامه با تأسی از آیات و احادیث،گفت: دلالان بدترین جایگاه را در دوزخ دارند.


امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد: قیمت مغازه ها در بهمئی اختلاف فاحش دارند،مدیر یکی از ادارت امور بازار تغییر کرد،انتظار داریم این مدیر مردانگی به خرج دهد و بازار شهرستان را به خوبی کنترل و مدیریت کند.


حجت الاسلام افروغی با اشاره به نشست ای مکرر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان،گفت:اگر چنین نشست هایی برای کنترل بازار برگزار نمی شد،اوضاع بازار شهرستان از حالت کنونی هم نابسامان تر بود.


 وی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با اشاره سالروز ورود اسرای کربلا به شام و  تبلیغات فرهنگی بزرگان این کاروان با وجود سخت ترین مشقت ها،گفت:اساس همه انقلاب ها انقلاب فرهنگی است و این درسی است که  ما از عاشورا یاد گرفتیم.


خطیب جمعه شهر لیکک تصریح کرد:هر چند عده ای از مردم از ادارات مرتبط با سیاه پوش کردن شهر انتقاد به حق داشتند اما هیئت های مردمی کارهای خوبی در این زمینه انجام دادند که جای تقدیر دارد.


امام جمعه شهرستان لنده گفت: در سایه بی عرضگی برخی از مسئولان خود تحریمی باعث این همه گرانی شده است/ عده ای به دنبال جایگزین کردن برجام دیگری در قالب «FATF»هستند


امام جمعه شهرستان لنده گفت: به راحتی اجناس را احتکار می‌کنند به راحتی چندین برابر کالا به دست مشتری برساند که یکی از اهداف دشمن راه انداختن جنگ اقتصادی است که امروز دشمن خودش کنارایستاده اما متاسفانه در سایه بی عرضگی برخی از مسئولان خود تحریمی باعث این همه گرانی شده است.


به گزارش خبرلنده، حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس همانند سکه ای دو رو است یک طرف آن عمل زیبایی ایثار و گذشت و یک طرف خشونت و پلیدی اون شیطان بزرگ که هنوزم که هنوزه در حق این ملت ظلم میکنه و هر لحظه به فکر خیانت در حق ملت مسلمان است.

 


وی افزود: جوانان سرمایه های قابل اتکا ما هستند که باید گفت: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

 


امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: مردم ما هرگز اجازه نمی دهند که دشمنان به اهداف نامشروع شان برسند.

 


محمودی اصل گفت: برای همه سوال است که چرا بدون اینکه در عرصه اقتصادی کشور اتفاق خاصی بیافتد قیمت دلار افزایش پیدا میکند؟ آیا این افزایش جهشی نرخ ارز طبیعی است؟ چطوری که دنبال مقصر نمی گردند؟ دنبال جمع کردن این فاجعه بر نمیایند؟ پشت پرده های عریض و طویل نظارتی شناسایی را کنند. یا اگر شناسایی شدند ملاحظاتی وجود داره که باهاش برخورد نمیشه؟ چرا مردم ما امروز بایستی در چنگال یک عده حرام خوار قرار گرفته باشد.

 


وی تاکیدکرد: به راحتی اجناس را احتکار می‌کنند به راحتی چندین برابر کالا به دست مشتری برساند که یکی از اهداف دشمن راه انداختن جنگ اقتصادی است که امروز دشمن خودش کنارایستاده اما متاسفانه در سایه بی عرضگی برخی از مسئولان خود تحریمی باعث این همه گرانی شده است.

 


خطیب جمعه لنده گفت: چطوری است که مدیریت نفوذی هایی که متاسفانه در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نظام و جنگ اقتصادی را که هدف اصلی تنگی معیشت مردم است اینگونه مردم را به ستوه آوردند؟ چرا اجازه میدهند که یک سری افراد سودجو و حرام خواران راس امورات کشور را به دست بگیرند.

 


وی تاکیدکرد: شناسایی و قطع کردن دست های چنین خیانکارانی خیلی راحت است ولی نهادهای نظارتی باید بیشتر ورود پیدا کنند. چرا باید سرنوشت اقتصاد معیشت مردم ما اینگونه شود.

 


محمودی اصل گفت: یکی از وزیران محترم گفتند که حمایت از دولت از شاخصه‌های ولایتمداری است، اگر آرامش دولتمردان در امتحان ولایتمداری عوض شود باید فلان کنند. عجب البته دولت اسلامی باید حمایت همه اتفاق نظر دارد در این دولتی که منتخب خود مردم باید به ما این همه اتفاق نظر دارند اما آقای وزیر اگر امروز آرامش 80میلیون نفر به مخاطره افتد چه کسی باید پاسخگو باشد.

 


وی خطاب به این وزیر دولت یازدهم گفت: آیا کسانی که متنخب مردم هم هستند چنین ولایت مداری را قبول دارند مردم گلایه دارند آیا شمایی که منتخب مردم هستید در امتحان ولایتمداری قبول خواهید شد.

 


خطیب جمعه لنده گفت: اون وزیری که گفته: ما منتخب رای شما هستیم و خودتون باید تحمل کنید، مدیریت ما همینه که هست، بایستی اعصاب و روان همدیگر را ذوب کنیم، آیا این حرف ها درست است که از دهان یک وزیر بیان شود.

 


امام جمعه لنده گفت: نگرانی هایی که این روزها وجود دارد و متاسفانه خیلی‌ها از آن بی خبرند بحث معاهده پالرمو و اف تی ای اف است که این موضوع روابط بانکی ایران با دیگر کشورها برمی گردد.

 


وی گفت: عدم تطابق استانداردهای بانکی ما با بانک‌های مطرح دنیا عنوان کردند مشکل حل بشه حدود دو سال و نیم قبل وزیر اقتصاد و ما در اقدامی فراتر از اختیارات خودش به تعهدات با این نهاد بین المللی ظاهر مالی که در اصطلاح بهش می گویند: «FATF»امضا کرد و خرداد سال ۹۵ به حالت تعلیق مشروط بر اینکه تمامی این قراردادها را که 41بند دارد از این که مربوط به حوزه اجرا بود به نظر می‌رسد دولت اینها را انجام داد بدون اطلاع رسانی کنه مردم در جریان باشند بخشنامه هم کردند.

 


خطیب جمعه لنده گفت: سال گذشته نیز همین موقع فرستادند مجلس که لوایح آن عبارتند از لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی ،لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی ، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم از همان سال گذشته تا به امروز بارها مراجع عظام تقلید دلسوزان نظام و کسانی که از خطرات این تعهد نامه با خبر بودند اعلام کردند که ابهاماتی در لایه ها وجود دارد ولی کسی گوشش به این همه اخطار بدهکار نبود.

 


وی گفت: متاسفانه در سایه سکوت دشمن می توانید با اجرایی این معاهده به تمام اسرار اقتصادی کشور دست یابد و این همان خطری است که بارها منتقدین آن را به دولت گوش زد کردند.

 


امام جمعه شهرستان لنده تاکیدکرد: همان بلای که در برجام برسر این کشور آوردند امروز با امضای این قرارداد«FATF» می خواهند بر یر این ملت تکرار کنند.

 


خطیب جمعه لنده گفت: مصلحت نظام در این مورد نیز باید نظر بدهید اما امیدواریم که امنیت کشور به این قرارداد های بی ارزش به مخاطره نیافتد.

 


وی خاطر نشان کرد: شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه بود سال ۶۰ که شهادت فرزندان این سرزمین بود که استقلال و آزادی را به ارمغان آورد.

 


خطیب جمعه لنده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یاد و خاطره شهیدان راه خدمت به میهن شهید جهان آرا، شهید فکوری، فلاحی، کلاهدوز و نامجو را گرامی داشت.

 


وی در ادامه به روز آتش نشانی اشاره کرد وگفت: نهم مهرماه روز اتش نشانی است و باید قدر و ارزش کار این عزیزان که برای نجات جان انسان ها به دل آتش می زنند را گرامی داشت.

 


خطیب جمعه لنده گفت: روز اعلام همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یک روز ماندگار است که شاید یادتون میاد ۱۵ سال قبل وقتی نوجوان محمد الدوره در آغوش پدر به شهادت رسید سربازان خون آشام صهیونیستی اقدام به شهادت این فرزند در حالی که در آغوش پدرش بود کردند که به روز همبستگی باکودکان فلسطینی نامگذاری شده تا همگان متوجه باشند حمایت از فلسطین آرمان فلسطین یک تکلیف انسانی است.

 


وی در پایان از عموم مردم خواست تا به مناسبت هفته سالمندان با گرامیداشت و تکریم سالمندان در این هفته از آنان تجلیل کنند.
 


امام جمعه موقت گچساران گفت: جنایات استکبار جهانی بخاطر ترس از نظام اسلامی است


حجت الاسلام علیرضا صفایی، امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس گفت:با این گرانی ها و تورم بیش از حد، افرادی که واقعا توانایی دارند دانش آموزان بی بضاعت را فراموش نکنیم.

 


وی درادامه با اشاره به روز همدردی و همستگی با کودکان فلسطینی افزود:هر روز شما می شنوید که عده ای از مردم فلسطین مورد تهاجم واقع شدو عده ای نیز به شهادت رسیده اند ،دانش آموزانی که الان گرفتار مسائل جنگند و هر لحظه بایدمنتظر حمله صهیونیست ها باشنددرحالی که ملت بزرگ ایران همیشه و در همه حال همدرد مردم مظلوم فلسطین بوده اند و خواهند بود.

 


صفایی درادامه با اشاره به روز جهانی سالمندان اظهارکرد:برخی افراد وقتی والدینشان به سن پیری می رسند دیگر حوصله نگهداری والدینشان را ندارد و به جای اینکه به این پدر و مادر رسیدگی کنند به خانه سالمندان می فرستند در حالی که فرزندان در مقابل پدران و مادرانشان مسئولیت دارند.

 


امام جمعه موقت گچساران افزود:تا می توانیم باید به این پدران و مادران عزیز خدمت کنیم چرا که عظمت و برکت در احترام و تکریم پدر و مادر است.

 


وی درادامه با اشاره به سالروز فاجعه انفجار حرمین العسکرین توسط تروریست ها در سال 1427قمری گفت:این مزدوران خبیث به هیچکس رحم نکرده و رحم هم نخواهند کردو مشاهده می کنید که هر روز جنایتی استکبار جهانی در راس آمریکا و ایادی اش در منطقه انجام می دهد.

 


صفایی تصریح کرد:درروز 31شهرویور ماه که نیروهای مقتدر نظام جمهوری اسلامی در حال رژه بودند جنایتی در اهواز شکل گرفت و تعدادی از همطنان عزیزمان در این حمله تروریستی به شهادت رسیدندو تعدادی هم مجروح شدند.

 


امام جمعه موقت گچساران گفت:علت این جنایات که ایادی استکبار انجام می دهند ترس از جمهوری اسلامی است و امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان و به برکت نیروهای مسلح و ارزشمند نظام اسلامی چنان عزت و اقتداری در عرصه بین الملل کسب کرده است که آمریکا هم جرات نمی کند که به این انقلاب نگاه چپ هم داشته باشد.

 
استان ایلام
 
اقدام تروریستی اهواز بیانگر ضعف دشمنان انقلاب بود/ وضعیت اقتصادی کشور ناشی از بی تدبیری دولت است
 
حجت الاسلام والمسلمین "محمد نقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام گفت: حرکت مذبوحانه و کور گروهک تروریستی در اهواز نشانه ناتوانی دشمنان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ایلام گفت: قدرت برتر ایران در منطقه، اتحاد مردم و نظام، پیروی مردم از مقام معظم رهبری و وجود رهبر فرزانه و بصیر انقلاب اسلامی که تدابیر راهگشایش امنیت و آسایش مردم ایران را تضمین کرده است دشمنان انقلاب اسلامی را بر آن داشته که حال نمی‌توانند اتحاد و برادری و وحدت مردم ایران در حمایت از انقلاب اسلامی را مخدوش کنند به حمله کور و ترقه بازی‌ برای به خاک و خون کشیدن ملت ایران رو آورده‌اند.

خطیب جمعه ایلام افزود: گروهک‌های تروریستی و جیره خوار مثلث شوم عربستان، آمریکا و اسرائیل تصورشان این است که اقدام تروریستی آنان وحدت مردم ایران را مخدوش می‌کند غافل از اینکه ملت ایران شیشه است و شیشه هرچه بشکند تیزتر می‌شود و این تیزی اراده مردم ایران گلوی ننگین تروریست و رهبران بی غیرت آنان را می‌برد.

امام جمعه ایلام به تجربه ۸ ساله دوران دفاع مقدس توسط مردم و دولت ایران اشاره و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حالی که آمریکا و ارتجاع عرب و سایر دول مرتجع از رژیم صدام حمایت و انواع و اقسام سلاح و تجهیزات را در اختیار رژیم وقت عراق قرار میدادند، مقاومت و پایمردی توام با ایثار و شهادت ملت ایران تمام هیمنه آمریکا و اعراب مرتجع را بهم ریخت و پیروزی را از آن خود ساخت.

وی در ادامه گفت: امروز که ایران تجربه دوران دفاع مقدس را دارد دیگر ترور و تهدید و تحریم نمی تواند صلابت جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کند و پول‌های عربستان و حمایت آمریکا و اسرائیل از تروریست‌ها آب در هاون کوبیدن است و بس.

خطیب جمعه ایلام پیام شهدای حادثه تروریستی اهواز به ملت ایران را اتحاد، برادری، وحدت و حمایت از کیان جمهوری اسلامی ایران و پیروی محض از ولایت و مقام معظم رهبری دانست و گفت: شهیدان حادثه تروریستی اهواز مارا وارث خون به ناحق ریخته خود کرده‌اند تا با اقتدار نیروهای مسلح مقتدر ایران نگذاریم خون آنان به هدر رود و این مهم در وحدت و برادری و یگپارچگی ایران اسلامی محقق است.

بی تدبیری دولت و وزرای اقتصادی نتیجه وضعیت کنونی اقتصاد

لطفی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز ایلام وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور را مورد واکاوی قرار داد و گفت: امروز وضعیت اقتصادی کشور ناشی از از بی تدبیری دولت و وزرای اقتصادی است که توان چاره اندیشی برای این وضعیت را ندارند.

وی به وضعیت سخت اقتصادی مردم اشاره و افزود: افزایش لحظه به لحظه دلار و ارز و سقوط پول ملی و گرانی مردم را سخت آزرده کرده است و نیاز آن اسن که در این راستا اقدام بایسته و عاجل انجام شود.

لطفی به وظیفه مجلس در این وضعیت اشاره و خاطر نشان کرد: استیضاح یک وزیر و دو وزیر چاره ساز وضعیت اقتصادی موجود نیست بلکه مجلس وظیفه نظارتی خود را تقویت کند و با ارائه راهکار به سامان وضعیت موجود بپردازد.

وی اقدامات و تصمیمات اشتباه بانک مرکزی را عامل نابسامانی‌ها دانست و افزود: تصمیمات بانک مرکزی موجب اختلال در اقتصاد ایران شد و امروز این نابسامانی در نارضایتی مردم از اقتصاد و معیشت کشور نتیجه اشتباهات بانک مرکزی است.

استان مرکزی

 

عدالت خواهی ایران در سازمان ملل متحد به رخ دنیا کشیده شد/آموزش و پرورش در استان مرکزی باید هدف دار حرکت کند

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید بر شکر نعمت های الهی و رابطه آن با افزایش نعمت ها؛ اطاعت، معرفت، محبت و مودت نسبت به اهل بیت را جز وظایف ما نسبت به این بزرگواران دانست و افزود: باید توجه داشت که حقیقت و جوهره ولایت و امامت را بشناسیم.

امام جمعه اراک ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره ۶۲۰۰ شهید استان اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا روحیه جهاد و دفاع و شهادت طلبی بیش تر از گذشته بین مردم وجود داشته باشد و مردم در راه دفاع از آرمان ها در مقابل توطئه های دشمنان مقاومت و ایستادگی کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنان نباید ما را نا امید کنند افزود: ملت ما، ملت زنده ای است. مطمئنا در جامعه امروز مشکلاتی وجود دارد اما این جدای از امید ما به نظام است، نظامی که هزار سال منتظر آن بوده ایم، البته طی سال ها گرفتاری های زیادی از طرف افراد خبیث برای این جریان ایجاد شده است اما باید دانست که امید ما به شهادت است و باید به دشمنان گفت که بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود.

همه باید کمک کنند تا آموزش و پرورش در استان مرکزی هدف دار حرکت کند

دری نجف آبادی در بخش دیگری از صحبت های خود به مبحث بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: همه باید کمک کنند تا آموزش و پرورش در استان مرکزی هدف دار حرکت کند.

وی در راستای تشریح این بخش از صحبت های خود ادامه داد: هدف آموزش و پرورش باید در راستای کارآمدی، کارآفرینی، کارایی ، خدمت گذاری، عزت و استقلال ملی قرار گیرد و نباید کوچکترین سهل انگاری و بد آموزی در جهت ایجاد انحراف در ذهن جوانان و نوجوانان صورت گیرد که اگر اتفاق بیفتد بزرگترین خیانت است.

امام جمعه اراک با تذکر در جهت جلوگیری از سوء استفاده از موقعیت ها عنوان کرد: استان مرکزی باید از جهت مدارس ، دانشگاه ها و مخصوصا دانشگاه علوم پزشکی الگو باشد.

دنیا تنها ماندن ترامپ و سیاست هایش را مشاهده کرد

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به عربده کشی های ترامپ و همراهانش در منطقه قبل از برگزاری جلسه مجمع عمومی و شورای امنیت تصریح کرد: دنیا تنها ماندن ترامپ و سیاست هایش را مشاهده کرد و تمام رشته های ترامپ پنبه شد. در اتفاقات نیویورک ادب و عدالت خواهی و مظلومیت و قانون و قانون مداری کشور ما به رخ دنیا کشیده شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه  سیاست های آمریکا در کشور ما به جایی نمی رسد و ملت ما از آن ها عبور خواهد کرد افزود: تاثیر دلار ۱۸ هزار تومانی یک در صد الی دو درصد بیشتر نیست و اقتصاد ما با این دلار رقم نمیخورد و در همین جهت مسئولین امنیتی و قضایی باید با کسانی که این فضاسازی روانی را رقم میزنند برخورد کنند.

وی با ابراز تاسف از فرار سرمایه از کشور اظهار کرد: در کشور حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیارد فرار سرمایه داریم، در صورتی که این در آمد ارزی باید تبدیل به مواد اولیه شود و در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد اما عده ای با ظلم به کشور جلوی این اتفاق را می گیرند و به دنبال سود خود در دیگر کشور ها هستند.

دری نجف آبادی در پایان با اشاره به حوادث اهواز از همه نیروهای امنیتی و قضایی خواست تا با عوامل این حوادث برخورد صورت گیرد و افزود: همه باید بدانیم  لباسی که بر تن داریم لباس خدمت است و باید در کشتی ای که در آن نشسته ایم از کیان و استقلالش دفاع کنیم.

استان سمنان

 

سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل "مقتدرانه" بود/ گرانی پشت مردم را خم کرده است

 

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان با بیان اینکه کاروان اهل بیت (ع) پس از عاشورا رسالتی بزرگ به دوش داشتند گفت: کاروان آزادگان کربلا پیام رسان کربلا بودند که عزت خودرا حفظ کردند اما یک تقاضای کوچک از دشمن نکردند.

 
شاهچراغی ادامه داد: سخنرانی حضرت زینب در کوفه پاشیدن بذر قیام های بعدی بود وحضرت سجاد هم مردم شام را از خواب بیدار و آگاه کرد. 
 
وی با اشاره به حاادثه تروریستی اهواز خواستار مجازات تروریست ها و عقبه ان ها شد و افزود: حادثه خونین تروریستی اهواز برای مردم نگران کننده بود. رهبری فرمودند این پدیده را کسانی بوجود آوردند که در یمن و سوریه مردم را می‌کشند و جنایت و ترور می کنند، یعنی کار مرتجعین منطقه و آمریکاست.
 
امام جمعه سمنان تصریح کرد: کودک کشی و زن کشی هنر نیست، از مسئولان میخواهیم عقبه تروریست هارا مجازات سختی کنند. به لطف خداوند امنیت خوبی در کشور داریم داریم و باید تلاش کنیم خدشه ای به آن وارد نشود.
 
شاهچراغی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای استان سمنان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس کاری بسیار بزرگ بود. مردمی با دست خالی، بدون کمک ۸سال دربرابر تمام دنیا ایستادند و باید برکات آن را برای مردم و نسل سوم بیان کنیم. یکی از برکات آن این بود که کشور را از حمله نظامی برای همیشه بیمه کرد.
 
وی با بیان اینکه جنگ نظامی به جنگ اقتصادی ، فرهنگی و روانی تغییر شکل پیدا کرده است عنوان کرد: جنگ اقتصادی و گرانی و فرهنگی جدی است، با گرانی که واقعا پشت مردم را خم کرد باید چکار کرد؟ اطاعت از مقام معظم رهبری در این جنگها یکی از راه های برون رفت از مشکلات است ، رهبری بر صبر و مقاومت تاکید دارند و مسئولان هم باید به خود تکانی بدهند. باید به آینده امید داشته باشیم و به یاری خدا این جنگها را پشت سر می گذاریم.
 
نماینده ولی فقیه در استان سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را مقتدرانه دانست و افزود: سخنرانی مقتدرانه رئیس جمهور در سازمان ملل جالب بود و در شان نظام جنهوری اسلامی و ملت ایران بود. همانهایی که به سخنان سخیف ترامپ خندیدند به سخنان رئیس جمهور ما گوش دادند
 
استان خراسان رضوی
 
تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است/ ضرورت قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی
 
در خطبه های این هفته نماز جمعه استان خراسان رضوی بر ضرورت قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی تاکید شد.
 

 

آیت‌الله علم‌الهدی:

تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است

 

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: زمانی که شهرهای ما زیر بمباران این دشمن کافر و بخش عظیمی از خاک ما زیر جنگ‌افزارهای این‌ها بود، کسی فکر نمی‌کرد پیروز نهایی این جنگ کیست. همان روز نیز این آیه را می‌خواندیم و نظام ما 40 سال با قدرت در سایه یک رهبری الهی و دینی ادامه پیدا کرده و دشمن کافر ما نیز این روزها در دل عذاب الیم دوزخ و جهنم به‌‌سر می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه جایی که مردم با اخلاص هستی را کف دست گرفته و در عرصه دفاع از دین و اسلام باشند این آیه محقق می‌شود، گفت: ‌چرا در هشت سال دفاع مقدس این امتیاز را داشتیم؟ زیرا ایمان و اخلاص ما و عزیزان رزمنده ما مخلصانه وارد شدند و آیه قرآن نیز محقق شد. اکنون نیز همین‌طور است؛ دشمنی دشمن شدیدتر شده اما هشت سال دفاع مقدس جریانی را در جامعه ما و در مقاومت نسل ما رقم زده و قدرتی از مردم ما در نمایش دشمن گذاشته که هنوز جرات تهاجم نظامی به ما را ندارند.

وی تصریح کرد: دشمن با توطئه دیگر سراغ ما آمده؛ یک مشت جانور درنده را با پول گول می‌زند تا این‌ها در اهواز و در روز افتخار سالگرد دفاع‌مقدس مرد و زن بی‌دفاع و بی‌گناه را به خاک و خون بکشد؛ دشمن قدرت رزم ندارد و در مصاف نیروهای مسلح رزمنده ما کاری نمی‌تواند بکند و سراغ مرد و زن بی‌گناه آمده است و بچه 4 ساله می‌کشد؛ این نهایت ضعف و زبونی دشمن و بی‌دینی و بی‌ایمانی دشمن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این در حقیقت ضعف و زبونی دشمن ماست اما کارگزاران ما باید قضایا را ببینند؛ کسانی که بچه کشتند و در زمره تروریسم هستند و حتی شورای امنیت نیز مجبور شد این عملیات را به‌عنوان تروریسم تصویب کند؛ این تروریست‌ها هر کدام 200 هزار دلار وعده گرفته بودند. این دستگاه ارتباط مالی مگر در بانک‌هایی صورت نگرفته که در کشورهای وابسته به FATF هستند؟ آن‌هایی که با کمال وقاحت این جریان را تائید کردند مگر آن‌ها اعضای این کنوانسیون مبارزه مالی با تروریسم نیستند؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: چرا خلاف عمل کردند؟ نمایندگان مجلس بدانند چه چیزی را تصویب می‌کنند و به چه چیزی تن می‌دهند؟ این کنوانسیون پول می‌گیرد تا آدم بکشد و وابستگان همین کنوانسیون راه را برای آن‌ها باز می‌کنند و آیا از همین راه جلوی آزادی ما را نمی‌گیرند؟ تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است. دشمن از تقابل با ما عاجز و ناتوان است و سراغ جنگ اقتصادی با ما آمده است.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه چرا کارگزاران ما در مقابل قضیه دلار و کاهش ارزش پول ملی بی‌تفاوت هستند؟، گفت: کاهش پول ملی ما عادی شده و همه سکوت کرده‌اند؛ مردم امروز نگران دو چیز هستند و باید این دو نگرانی برطرف شود. نگرانی اول این است که آیا در مقابل این جریان و تهاجم اقتصادی دشمن طرح و برنامه‌ای وجود دارد یا خیر؟ سیل عظیمی برای کاهش پول ملی وجود دارد و نگرانی دوم این است که مردم به چرخه اقتصادی کشور اعتماد ندارند و اگر ادامه یابد این چرخه قفل می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: نمایندگان قوای سه‌گانه باید مشکلات را در شورای سه‌گانه حل کنند؛ خود شما گفتید 18 میلیارد دلار کالا وارد کشور شده و این پول بالا کشیده شد و ارز به 18 هزار تومان رسید. عده‌ای دلار دولتی گرفتند و جنس وارد نکردند. این دلار دولتی کجا رفت؟ در این وضعیت خودش را نشان داد. این کار، کار اجنه زیر زمین و فرشتگان آسمان نبود؛ کار سودجویانی بود که پیاده نظام آمریکا شدند. چرا جلوگیری نشد؟ 18 میلیارد دلاری که وارد شد چرا تحت تعقیب قرار نگرفتند و چرا وارد بازار ثانویه نشد؟ ‌

 

امام جمعه خلیل آباد تاکید کرد:

ضرورت قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی

 حجت الاسلام ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: بر اساس هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری و تاکید های مجدد ایشان پیرامون برخورد با مفسدان اقتصادی که همت هر سه قوه حاکمیتی نظام را می طلبد اما در میان قوا نیز قوه قضائیه نقش اساسی و تبین کننده در برخورد با مفسدان اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه در صورت جدی نگرفتن این مبارزه، آثار و پیامدهای مخاطره آمیزی متوجه نظام خواهد بود، خاطرنشان کرد: مفسدان اقتصادی امروزه امنیت اقتصادی و روانی جامعه را مختل کرده اند.
خطیب جمعه خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: اگر قوه قضائیه به وظیفه قانونی و ذاتی خود در برخورد با مفسدان عمل کند همه آنچه که به عنوان آثار و پیامد منفی است به پیامدهای مثبت و نقطه قوت نظام تبدیل می شود.
وی با بیان اینکه برخورد با مفسدان نشان از عزم و قاطعیت قوه قضائیه در برابر مفاسد و باعث اعتبار بیشتر قوه قضائیه و رضایت مندی و اعتماد بیشتر مردم از قوه قضائیه می شود، اذعان کرد: رضایت مندی مردم از قوه قضائیه مطلوب نیست و این رضایت مندی بسیار حائز اهمیت است و می تواند زمینه همکاری بیشتر مردم را فراهم کند.
ناهیدی همچنین در ادامه عنوان کرد: اگر امروز قوه قضائیه در برخورد با مفسدان با سربلندی بیرون بیاید می تواند به کارآمدی نظام، هدر نرفتن منابع مالی کشور و ثبات، پایداری و استحکام بیشتر نظام و طرفداران عدالت کمک کند.
وی در ادامه با بیان اینکه رسانه های بیگانه در چند روز گذشته 17 محور داخلی، 4 محور منطقه ای و 4 محور فرا منطقه ای مرتبط با ایران را در دستور کار خود قرار داده اند، تشریح کرد: هجمه هایی علیه سپاه، ترسیم آینده ای سیاه و مبهم از اقتصاد ایران، القای دخالت ایران در امور کشورهای دیگر، جنایت تروریست ها در اهواز و... مهمترین محورهای عملیات روانی رسانه های بیگانه نظیر آمدنیوز، خبرنامه گویا، گزارش من و تو، شبکه منافقین، رادیو زمانه، شبکه منفاقین، الحیات، العربیه، صدای آمریکا و... بود.
امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه وجود ظرفیت های قومی و مذهبی به عنوان یکی از عامل برهم زننده امنیت اجتماعی در ایران از ابتدای انقلاب نیز همواره مد نظر دشمنان بوده است، ابراز کرد: مردم مانند همیشه نشان دادند که حفظ انسجام ملی و امنیت کشور برای آنها اولویت دارد و این امر نشان دهنده اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی است.
وی در پایان با بیان اینکه 23 محرم مصادف با سالروز تخریب حرمین شریفین است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمنان تخریب قبور ائمه اطهار است تا به خیال خود محبت امامان را با تخریب قبور آنها کم کنند و این ها بیشتر چهره پلید خود را نشان می دهند.

 

خطیب جمعه سرخس:

رسانه‌های خودفروخته به دنبال تضعیف اعتقادات مردم هستند

حجت‌الاسلام علی‌اصغر شریعتی در خطبه‌های نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه آنچه عامل پیروزی انسان در صحنه‌های مختلف زندگی و مقابله با دشمن می‌شود، تقوا، توکل و اعتماد به خدای متعال است، اظهار کرد: اگر تقوا، ایمان و صبر در جامعه‌ای نهادینه شد، نصرت الهی شامل حال آن جامعه می‌شود.

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: آن چیزی که در این چهل سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی به عینه شاهد آن بودیم، نصرت و یاری خدای متعال بود، وگرنه بااین‌همه دشمن گرگ‌صفت تاکنون نباید ایرانی وجود می‌داشت.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و با تأکید بر اینکه خاطرات دفاع مقدس باید برای مردم بازخوانی و تبیین شود، بیان داشت: در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که همه قدرت‌ها، نیروها و تجهیزات دنیا در مقابل قدرت خدا هیچ هستند و رزمندگان ما این مسئله را باور کرده بودند.

حجت‌الاسلام شریعتی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تجلی قدرت الهی بود، افزود: امروز دشمن از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی کوتاهی نمی‌کند و هر چه امکانات داشته به میدان آورده است.

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه رسانه‌های خودفروخته و غرب‌زده به دنبال تضعیف اعتقادات مردم هستند، تصریح کرد: امروز تأثیر نقش ولایت‌فقیه و رهبری در تقویت انقلاب و نظام و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بیش از گذشته دیده می‌شود، همان‌گونه که پیام‌های پیامبرگونه حضرت امام (ره) نیروی معنوی را در دل‌های فرماندهان، مسئولان و مردم القا کرد.

 

امام جمعه موقت درگز:

وای بر مسئول بی بصیرتی که مذاکره با آمریکا را دریچه ای به سوی توسعه ببیند

 حجت الاسلام داوود عبداللهی، امام جمعه موقت درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: از خداوند متعال خواستاریم توفیق انجام واجبات و ترک محرمات را به همه ما مرحمت فرماید.

وی افزود: آن چیزی که انسان را از بلا نجات داده و سمت و سوی زندگی او را عوض می کند ایمان است؛ صبر در مصیبت ها و مشکلات، مخصوصا صبر در برابر نقشه های دشمن، مرحله بعد از ایمان است که نداشتن آن ممکن است ایمان آدمی را دچار زوال کرده و او را به ورطه گمراهی بکشاند.

امام جمعه موقت درگز ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه تروریستی اهواز گفت: این اتفاق ناگوار به همه، علی الخصوص مسئولینی که هنوز در خواب غفلت هستند ثابت کرد که دشمنان این ملت قابل اعتماد نبوده و از هر فرصت و رخنه ای برای ضربه زدن به نظام ما استفاده خواهند کرد؛ اما مطابق بیانات مقام معظم رهبری، به زودی باید شاهد انتقام سختی از سوی سپاهیان اسلام باشند.

حجت الاسلام عبداللهی تشریح کرد: راهپیمایی بسیار زیبای مردم در اعتراض به نقشه های شوم دشمن نشان از این داشت که ملت شریف ایران اسلامی با وجود تمام مسائل و مشکلات، باز هم پای انقلاب بوده و از اعتقادات خود دست بر نمی دارند.

وی در بخش های دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل تصریح کرد: چطور می شود به وعده های دروغین دولتی اعتماد کرد که وقتی ارائه گزارش می کند، با خنده و تمسخر طرفداران و هواداران خود مواجه می شود؟ وای بر مسئول بی بصیرتی که دل به سخنان بی پایه و اساس ترامپ بسته و مذاکره با آمریکا را دریچه ای به سوی توسعه و آبادانی ببیند.

امام جمعه موقت درگز ضمن بیان اینکه در بحث احتکار و انبار کردن کالاهای ضروری، باید اقدامات مناسبی با سه گروه از افراد صورت بگیرد تاکید کرد: در درجه اول فرد محتکر باید به اشد مجازات قانونی برسد چرا که در این جنگ اقتصادی یار و همراه دشمن بوده و مردم را تحت فشار قرار داده است.

حجت الاسلام عبداللهی افزود: مسئولین مربوطه هم باید بی تفاوتی و سهل انگاری را رها کرده و به طور دقیق، مجموعه های تحت نظر خود را نظارت کنند؛ چرا باید بی تدبیری مسئولین به حدی برسد که مردم و نیروهای قضائی و امنیتی اقدام به کشف انبارهای احتکار کالا کنند؟ این یک درد است که برخی مسئولین وظیفه خود را فراموش کرده و به جای پیگیری امورات حوزه کاری خود، در کار سایر ارگانها دخالت و اظهار نظر می کنند.

وی در پایان از مردم خواستار شد ضمن مراعات صحیح اقتصاد خانواده، با جریانات معاند همراه نشده و اقتصاد مقاومتی را در منازل خود به اجرا دراورند؛ هجوم مردم برای خرید کالاهای مورد نیاز و اساسی از ترس گران شدن و انبار کردن آنها در منزل نیز به نوعی احتکار است و مشکلات اقتصادی را بیش از پیش خواهد کرد.

 

امام جمعه تربت حیدریه:

حادثه تروریستی اهواز بار دیگر خصومت استکبار با نظام اسلامی را نشان داد

حجت الاسلام عصمتی در خطبه های نمازجمعه این شهر به سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و بیان کرد: بیانات آقای روحانی مبین وفای به عهد، احترام به میثاقهای بین المللی و دراز کردن دست همکاری و تعامل با جامعه بین الملل برای مبارزه با تروریسم بود

.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی همچنین حادثه تروریستی اهواز را محکوم و بیان کرد: این حادثه یکبار دیگر خصومت استکبار را با نظام جمهوی اسلامی نشان داد و دیدیم که با این حال شورای امنیت هم آن را محکوم کرد.

 

امام جمعه بجستان:

مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی از جوانان استفاده کنند

 حجت‌الاسلام حسین وحیدی امام جمعه بجستان در خطبه های نماز جمعه این هفته بعد از دعوت مومنین به تقوای الهی محتکرین را منفورتر از سارقین دانست و اظهار کرد: محتکرین مسبب بوجود آمدن سارقین هستند و به همین جهت بود که امام صادق علیه السلام فرموند؛ سارقین به خدا نزدیکتر از محتکرین هستند.

 

حجت الاسلام وحیدی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته به نقش جوانان در دوران دفاع مقدس و افتخارات آنان برای این کشور پرداخت و اظهار کرد: مسئولان باید برای حل مشکلات از نیروی جوانان استفاده کنند جوانانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس سربلند و با افتخار نگذاشتند که یک وجب از خاک این کشور به دست بیگانگان بیافتد و همان جوانان نیز امروز می توانند با استفاده از نیروی جوانی خود مشکلات اقتصادی این کشور را حل کنند، مسئولان به سراغ جوانان بروند.

 

امام جمعه بجستان به دشمنی غرب با ایران پرداخت و گفت: ریشه دشمنی های غرب، همه در دین و اسلام است برایشان  قابل تصور نبود که روزی حکومتی توسط کشور مسلمان اداره شود و تبدیل به صادر کنند دین در جهان شود، کارشناس آمریکایی در سفر قبل از انقلاب خود به ایران گفته بود، اسلام در حال نابودی است و نباید نگران بود، امروز ما می می‌بینیم که عزاداری امام حسین علیه السلام در تمام کشور ها برگزار می شود و شیعه و سنی دوشادوش در این مراسم شرکت می‌کنند و این خود از عظمت و فرهنگ بالای مسلمانان حکایت می کند.

 

 وی به نفوذ ایران در منطقه و منزوی شدن آمریکا پرداخت و اذعان کرد: امروز آمریکا در جهان منزوی شده است و این انزوای آنها در قدس و برجام، جهان دیدند و اروپا، روسیه، چین و همچنین مهمترین دوستان خودشان در داخل آمریکا به صحبت های  رئیس جمهور امریکا خندیدند.

 

 حجت الاسلام وحیدی به نقش عاشورا در انقلاب اسلامی پرداخت و اذعان کرد: امام رحمت الله علیه فرمودند؛ تمام هستی ما از عاشوراست و مشکل اصلی دشمن ما نیز وجود آن است، ایران به صادرکننده اسلام به جهان تبدیل شده است و برای همین عزاداری ها، بیش از ۱۰۰۰ توطئه دشمن در برنامه داشت که به همت سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروهای نظامی و انتظامی در نطفه خفه شد و اجازه داده نشد تا کوچکترین صدمه ای به عزاداران امام حسین علیه السلام وارد شود.

 

 امام جمعه بجستان در ادامه به اتفاقات اخیر شهر اهواز پرداخت از رشادتها و افتخارآفرینی سربازان این وطن در این مراسم گفت و گفت: ایران دید که چگونه سربازان آن کودکان را در آغوش گرفتند تا اگر قرار است گلوله‌ای برخورد کند به سرباز‌ها برخورد کنند و آن کودکان محفوظ بماند و این نشان می‌دهد ملت ایران هنوز بصیر و آماده است تا در برابر هر توطئه ای بایستد و در برابر دشمنان هیچ وقت کم نخواهد آورد و زانو نخواهم زد.

 

 حجت الاسلام وحیدی به مشکلات اقتصادی در دهه ۶۰ پرداخت و خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی مال امروز تنها نیست ما از چهل سال انقلاب درگیر این مشکلات هستیم و در دهه ۶۰ به مراتب،  اقتصادی ما از این که هست بدتر بود اما جا دارد یادی کنیم به حادثه کربلا که امام حسین علیه السلام را چگونه به چهارصد دینار فروختند؛ اما امروز ملت ایران از عاشورا درس گرفته‌اند و مشکلات اقتصادی نمی تواند بین این ملت و عاشورا رخنه ایجاد کند.

 

 امام جمعه بجستان به وظایف قوه های مختلف در مشکلات اقتصادی پرداخت و خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید برخورد کند قوه مقتنه در بحث قانونگذاری دقت کند بیدار باشد که خدای نکرده قانونی در راستای خودتحریمی تصویب نشود. از رئیس جمهور تا کوچکترین کارمند مجموعه باید مدیون مردم باشند این مردم بودند که میلیون، میلیون به شما رای دادند امروز باید زحمت کشید کشور را به سمت آرمان‌های انقلاب حرکت داد.

استان البرز

نمایندگان مجلس قانون استعماری و هزینه دار FATF را تصویب نکنند/ رئیس جمهور با انتصاب افراد بی کفایت مردم را ناامید نکند

امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه تجارت در گرو رونق تولید است گفت: احتکار کالا روندی اسلامی و الهی در کسب و کار نیست، گرانی های امروز بازار به نوسان دلار و ارز باز نمی گردد و به واسطه مدیریت ناقص شاهد آن هستیم لذا مردم نیز نباید به این تورم دامن بزنند.

حجت الاسلام حسینی همدانی با اشاره به اینکه اگر سیاست گذاران در کشور به کشاورزی اهمیت دهند، ایران می تواند تمام نیازهای خود را مرتفع سازد، افزود: 19 محرم کاروان آزادگان عالم به قافله سالاری امام سجاد (ع) و زینب (س) از کوفه به شام و 27 محرم سالگشت تخریب حرمین عسگریین (ع) است که برگ ننگینی را در کارنامه وهابیت به ثبت رسانید.

وی اظهار داشت: جنایت دشمنان اسلام به واسطه اختلاف افکنی بین مسلمانان و حفظ امنیت رژیم صهونیستی در خاورمیانه است اما مردم عاشقانه تر از قبل سیره اهل بیت (ع) را دنبال می کنند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: 7 مهر سال 60 پنج فرمانده پس از شکست حصر آبادان قصد عزیمت به تهران داشتند که با سقوط هواپیما به شهادت رسیدند که این روز به نام فرماندهان دفاع مقدس در سپاه و ارتش در تقویم به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعد منتقل شود گفت: امروز در بین برخی نوجوان ها اطلاعات تاریخی فوتبال دست به دست می شود اما متاسفانه خصوصیات شهیدی که کوچه آنها به نام اوست را نمی داند.

حجت الاسلام حسینی همدانی افزود: آیا همزمان با کنگره 5 هزار و 250 شهید البرز، شهر بوی شهید می دهد؟ آیا ادارات و دستگاه های تبلیغاتی وظیفه خود را انجام داده اند؟ این روند مناسبی نیست.

وی اظهار داشت: عملیات ثامن الائمه، فتح خرمشهر و ... فرماندهان، سرداران دفاع مقدس برای جوانان غریب هستند، آیا نمی بینیم دشمن در تلاش است سند 2030 را وارد عرصه کرده و عده ای نیز به دنبال اجرای آن هستند اما فرهنگ شهادت طلبی خشونت قلمداد می شود؟

امام جمعه کرج به تلاش عده ای برای حذف ایثار از کتاب های درسی اشاره کرد و تصریح کرد: به اسم خشونت فرهنگ زیر باز ظلم نرفتن و استکبار ستیزی را از ما گرفته و به جای آن بازی هایی با محتوای دروغ، فحشا و خشونت در مغازه ها به فروش می رسد.

حجت الاسلام حسینی همدانی با اشاره به اینکه امروز تلاش مدون و دقیق برای رسانیدن پیام شهیدان به نوجوانان از اهم واجبات فرهنگی است، گفت: مشکلات کشور در زمینه اقتصادی با روحیه و باور دفاع مقدس جواب می دهد.

وی درباره سخنرانی هذیان آمیز سخنان ترامپ که مبنی بر خنده حاضرین در نشست سازمان ملل شد افزود: وی درصدد توسعه ایران هراسی بود که موفق نشد اما در مقابل سخنرانی آقای روحانی توانست با حمایت مردم، بی منطقی آمریکا را تببین کرد.

امام جمعه کرج اظهار داشت: از رئیس جمهور می خواهیم با همین توان در راستای مشکلات داخلی جدیت داشته باشند و با ترمیم کابینه اقتصادی ارزش پول ملی را به جایگاه خود باز گرداند، افسار لجام گسیخته بازار کنترل شود و با انتصاب افراد بی کفایت و معلوم الحال مردم را نسبت به آینده ناامید نکند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور دست نفوذی های دشمن برای در تنگنا قرار دادن مردم را قطع کند، تصریح کرد: در رژه اهواز، عده ای بزدلانه به مردم حمله کردند لذا اعلام می کنیم داعش، تکفیری و فرقه های معاند به زودی طعم غضب سرابزان اسلام و ایران را به زودی حس خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی همدانی گفت: استکبار با فشار اقتصادی می خواهد ایران را تحت سلطه قرار داده و بازار نفت ایران را به صفر برسانند اما رئیس جمهور گفت: اگر نفت ایران از کشور خارج نشود نفت هیچ کشوری از این منطقه خارج نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه مقابله با فشار اقتصادی آمریکا، استفاده از ارزی غیر از دلار به فرموده رهبری است افزود: نمایندگان نباید FATF را در مجلس مطرح کنند چرا که نماینده مردم هستند و باید اجازه تصویب قوانین استعماری که برای ملت هزینه دارد را ندهند.

امام جمعه کرج در خاتمه با اشاره به مدیریت پشت پرده شورای شهر در تذکری جدی گفت: نباید اعضای شورا بگذارند شهر آسیب ببیند و رای مرد ضایع شود یا مسیری که موجب انحلال شورای شهر می شود را دنبال کنند اما متاسفانه امکانات شهر به خاطر سیاست بازی یک عده ای معطل مانده است.

 

استان خراسان شمالی

 

فروشنده ها و خریداران از حرص و طمع جلوگیری کنند

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد اظهار کرد: اخلال در کار اقتصادی، گرانفروشی و احتکار و انبار کالا یک نوع خودکشی اقتصادی است.

وی افزود: مردم در خریدهای خود حد لازم را رعایت کنند و فروشنده‌ها و خریداران از حرص و طمع جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا اظهار کرد: باید در امر فروش باید رضایت مردم وجود داشته باشد نه اینکه همین که آشفته بازار به وجود آمد به هر قیمتی کالای خود را بفروشید.

وی افزود: از سوی دیگر دولت نیز باید به صورت جهادی کار کند نه اینکه سر ساعت سر کار بیاید و سر ساعت از محل کار خارج شود، مدیران کار کنند چراکه با انشاالله گفتن و سخنرانی کردن، مشکلات حل نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارزنده کامیونداران در زمان جنگ تحمیلی برخی اعتصاب ها را از سوی دشمنان دانست و گفت: صدمه به کامیون داران و ایجاد ناامنی برای آن‌ها فساد فی‌الارض است و نیروهای امنیتی با شلاق و مجازات با این افراد برخورد کنند.

امام‌جمعه بجنورد در انتها سخنان رییس‌جمهور درمجمع عمومی سازمان ملل را خوب توصیف کرد و افزود: دنیا به ترامپ خندید اما سخنان رییس‌جمهور خوب بود و می‌توان کفاره‌ای بر کم‌کاری‌های گذشته احتمالی دانست.

 

استان خراسان جنوبی

رشد سیاسی از ضرورت‌های جامعه اسلامی/ مردم از بی‌تدبیری مسئولان گلایه‌مند هستند

 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: همه شما و خودم را به رعایت تقوای الهی و حلال و حرام در همه بخش‌های زندگی سفارش می‌‌کنم.

 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین استعدادهای انسانی، استعداد انسانِ واقعی‌شدن است، افزود: تمام خیرات و برکات در انسان حقیقی بودن است بنابراین باید در این مسیر حرکت کنیم و با تبعیت از اهل بیت علیه‌السلام خود را به قله‌های انسانی هدایت کنیم.
 
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که انسانیت سه رکن اساسی شامل بیداری عقل، وجدان و فطرت است، عنوان کرد: بیداری عقل از مهم‌ترین نشانه‌های انسانیت و معرفت است چراکه انسان واقعی دچار خواب غفلت نیست و وجدان بیداری دارد.
 
مختاری بیان کرد: برای رسیدن به بیداری عقل بایستی حقانیت‌ها را ببینیم تا به آرمان‌های انسانی و سعادت دست پیدا کنیم.
 
وی تصریح کرد: خداوند تمام ابزار و امکانات را دراختیار ما قرار داده تا در راه غلط نیفتیم و باید همت کنیم و از همه امکانات به درستی استفاده کنیم.
 
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که سرمایه اصلی عقل است و عقل یعنی " کارخانه تولید بیداری، علم و معرفت " گفت: خداوند عقل را در اختیار ما قرار داده است و باید عقل را فعال کنیم و مواد اولیه به عنوان خوراک عقل در اختیار عقل قرار گیرد تا به حقانیت دست پیدا کند.
 
مختاری مطرح کرد: عالم آفرینش خود وجود انسان و تاریخ چند هزار ساله انسان و قرآن و معرف و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) منابعی هستند که خداوند برای تفکر و بیدار شدن از خواب غفلت در اختیار انسان قرار داده است.
 
وی با اشاره به آیه قرآن، تصریح کرد: اگر انسان در تاریخ  تفکر کند و گول زرق و برق بشریت این دنیا را نخورد نور معرفت تولید می‌کند و مسیرش را پیدا خواهد کرد.
 
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: خداوند به انسان حواس پنجگانه ظاهری داده تا از منابع موجود استفاده کند اگر انسان این حواس را در اختیار عقل قرار دهد عقل نور و معرفت پیدا می‌کند و انسان گرفتار رفتارهای غلط نمی‌شود.
 
مختاری عنوان کرد: سیطره فرهنگ مادی بر ذهن زندگی بشر امروز باعث می‌شود که قوه‌ی عقل به کار نیفتد و اگر به کار بیفتد نیز برای استفاده‌های معاش به کار می‌افتد.
 
وی یادآور شد: اگر فرهنگ توحیدی بر جان و دل انسان حاکم شود امام حسین(ع) و امام علی(ع) تولید خواهد شد و در این شرایط غبارآلود عالم باید از نعمت قرآن و اهل بیت(ع) استفاده کنیم و در سیلابی که فرهنگ مادی برای ما به راه انداخته غرق نشویم.
 
امام جمعه موفت بیرجند عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود کشور و جنگ روانی که دشمن به راه انداخته یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی که برای مسلمانان نیاز مبرم و جدی است تربیت، بلوغ و رشد سیاسی است و باید هر مسلمانی تربیت سیاسی پیدا کند.
 
مختاری بیان کرد: آن‌چه که باعث شده بود بعد از پیغمبر(ص)، اهل بیت علیه‌السلام مظلوم واقع شوند این بود که مردم به بلوغ و رشد سیاسی نرسیده بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: مسلمانان ناآگاه پیوسته تلاش کردند که تنها عبادات ظاهری را انجام داده شود و با ترویج تفکر جدایی دین از سیاست در طول تاریخ سعی کردند مسلمانان را از رشد سیاسی باز دارند و اینک باید خدا را شکر کنیم که انسانی رشید چون امام (ره) آمد و رشد سیاسی را به مردم تزریق و انقلاب را به پا کرد بایستی آن را حفظ و رشد سیاسی را عمیق و گسترده کنیم در غیر این صورت دین و دیانت توسط استکبار غارت خواهد شد.
 
امام جمعه موقت بیرجند گفت: یکی از نشانه‌های رشد سیاسی این است که ما بتوانیم در مقابل موضع‌گیری‌های دشمن برخورد مناسبی داشته باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم و اجازه ندهیم به نقشه‌های شوم خود برسند.
 
مختاری تصریح کرد: وقتی انقلاب اسلامی با پشتوانه فکری انسانی آمد و در برابر مستکبران ایستاد ابتدا جنگ نظامی راه انداختند و تمام دنیا را علیه جمهوری اسلامی بسیج کردند، جمهوری اسلامی با فرهنگ قومی که داشت، با شهدایی که داد و رنج‌هایی که متحمل شد نگذاشت یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.
 
وی با بیان این‌که دشمن بعد از ناکام ماندن در جنگ نظامی، جنگ فرهنگی را راه انداخت، ادامه داد: علی‌رغم تهاجم فرهنگی شبانه‌روز و خرج‌های میلیاردی دشمن، از همین جوان امروز شهید حججی و جوان پاک و وارسته در می‌آید.
 
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: جنگ اقتصادی مهم‌ترین حربه‌ای است که در دستور کار دشمن است تا مردم از انقلاب و نظام خود پشیمان شوند اما جنگ اقتصادی زمانی جواب می‌دهد که مردم در جنگ روانی شکست بخوردند.
 
مختاری افزود: امروز دشمن با جنگ روانی و بزرگ‌نمایی کردن مشکلات می‌خواهد که مردم موفقیت‌های 40 ساله را نادیده بگیرند و از طریق فضای مجازی که توسط خود آن‌ها مدیریت می‌شود  سعی دارد نقطه جدیدی را برای نارضایتی مردم آغاز کند و این‌جا نیز باید رشد سیاسی خود را نشان دهد.
 
وی با بیان این‌که دشمن می‌خواهد با فشار نظامی، اقتصادی و فرهنگی مردم ما را گیج کند تا دست به اقدامات نسنجیده بزنند، عنوان کرد: ما باید فتنه‌های دشمنان را به خوبی تفکیک کنیم و عاقلانه و عالمانه اوضاع را تحلیل کنیم چراکه هیچ گاه دشمنان عامل اعتلای ما نبودند و دنبال منافع خود هستند.
 
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که اعتلای کشور سه رکن شامل نظام، مسئولان و مردم که صاحبان اصلی مملکت هستند، دارد گفت: اگر این سه رکن درست عمل کنند نتیجه اعتلای کشور است و این درست نیست که کم لطفی برخی مسئولان را به گردن نظام بیندازیم.
 
مختاری با بیان این‌که نظام ما اسلام است، مطرح کرد: ما انقلاب کردیم که تا نظام ضد ارزش طاغوت از بین برود و ارزش‌های اسلامی و قرآنی بر زندگی خانوادگی و اجتماعی نمود پیدا کند.
 
وی عنوان کرد: مشکلات وجود دارد و مردم از این اوضاع اقتصادی گلایه‌مند هستند و اقشار ضعیف جامعه تحت فشار هستند اما این مشکلات از قرآن و معارف نیست بلکه از عملکرد ما و مسئولان است بایستی این‌ها را اصلاح کنیم.
 
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: به برکت این نظام در بخش‌های مختلف به پیشرفت‌هایی دست پیدا کردیم که خار چشم دشمنان است چراکه اگر تفکرات حسینی نبود همان طور که خواب دیده بودند، می‌شد اما دیدیم که مردم در مراسم امام حسین(ع) چه حضور پررنگی داشتند.
 
مختاری گفت: باید به دولت کمک کنیم هرچند از بی‌تدبیری مسئولان گلایه‌مند هستیم اما امروز وقت گلایه نیست امروز روز کمک و همراهی است و اگر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان احتکار کنند قطعا نقشه‌های دشمن را اجرا کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: مسئولان بدانند اسلام و انقلاب پایدار است و اگر شایستگی و کارآمدی ندارند یا دارند و کوتاهی می‌کنند مشمول خشم این ملت خواهند شد و آه رنج کشیده‌ها دامن آن‌ها را خواهد گرفت.
 
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که کشور ما شرایط بدتر از این را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: اگر معارف ما متناسب با حرص و طمع نیست و به اندازه نیاز خرید کنیم قطعا از این شرایط بد اقتصادی و جنگ روانی که دشمن به راه انداخته سربلند بیرون خواهیم آمد.
 
استان کرمان
 
منابع عمومی جامعه نباید در رانت بعضی ها باشد/پای نظام، انقلاب و آرمان هایمان ایستاده ایم
 
امام جمعه کرمان:منابع عمومی جامعه نباید در رانت بعضی ها باشد/بخش عظیمی از بدهی افراد به بانک‌،متعلق به افراد بانفوذ در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان ظهر امروز در جمعه مردم و مسئولین شهر کرمان در محل مصلی امام علی(ع) گفت: یکی از دلایل وقوع حادثه عظیم کربلا زمامداران و حکومت بود و گروهی بر این عقیده هستند که اگر بخواهیم حکومت دینی در جامعه برقرار باشد صرف آنکه حاکم مسلمان‌زاده باشد، کفایت می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه صرف اینکه حاکم اسلام مسلمان باشد کفایت نمی‌کند، عنوان کرد: آنچه در کربلا اتفاق افتاد نیز به همین دلیل بود که حاکم زمان ادعای مسلمانی داشت اما بویی از اسلام نبرده بود.

امام جمعه شهر کرمان ادامه داد:گروهی از زمامداران هستند که مسلمانان بوده و به احکام اسلامی نیز مقید هستند اما با رسیدن به حکومت معتقد نیستند که احکام اسلامی در جامعه ساری و جاری شود.

وی افزود:گروهی دیگر از زمامداران هستند که مسلمان هستند و در زندگی شخصی و اجتماعی معتقد بر جاری شدن احکام اسلامی در جامعه هستند که این نوع زمامداری مورد تاکید اسلام اسلام ناب است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در زمان امام حسین(ع) افرادی حاکم بر مسلمین شدند که خدامحور نبودند، خدا می‌گفتند اما خداجو نبودند و تفکرات شیطانی بر آنها حاکم بود و فساد را علنی انجام می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه رفتار امام حسین(ع) کاملا سیاسی اجتماعی بود و با یک حکومت طاغوتی به ظاهر اسلامی مقابله کرد، ادامه داد:رضاخان نیز همین‌گونه بود و با تظاهر به اسلام به حکومت رسید و بعد از آن با برگزاری روضه‌های امام حسین(ع) مخالفت و آنها را ممنوع کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  نمی‌شود ادعای اسلامی بودن داشته باشیم اما در اقتصاد اسلامی رفتار نکنیم، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید اموال یکدیگر را به باطل نخورید و در داد و ستدها مراقبت کنید نشان از تاکید اسلام بر اقتصاد اسلامی در جامعه است و انبیای الهی نیز بر آن تاکید داشتند.

وی افزود:رشوه مورد تنفر در اسلام است تا مالی از راه غیرمشروع به دست مسلمان نیفتد و خداوند رشوه دهنده و رشوه گیرنده و کسی که واسطه این رشوه می‌شود را مورد لعن قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تأکید کرد: منابع عمومی جامعه نباید در رانت بعضی‌ها باشد و شک نکنید که هر افقی از عدالت که طلوع کند فقر از جامعه کمتر می‌شود.

امام جمعه کرمان  با تأکید بر اینکه اگر اقتصاد اسلامی در جامعه حکم‌فرما باشد شاهد تبعیض، نفوذ و رانت نخواهیم بود، ابراز کرد: بخش عظیمی از بدهی که افراد به بانک‌ها دارند متعلق به افراد بانفوذ در جامعه است و این افراد از رانت‌های خاص استفاده کردند و امروز بدهی خود را پس نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه کرد و دشمن هنوز از این رشادت رزمندگان اسلام هراسان است، عنوان کرد: حادثه تروریستی مراسم رژه اهواز با حمایت استکبار جهانی اتفاق افتاد و اقدامی رذیلانه بود که در آن تعدادی مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند در حالی که ادعای حقوق بشری دارند.

این مقام مسئول ادامه داد:نوع پوشش خبری شبکه‌های غربی و عربستانی نشان داد که حامی این اقدام تروریستی بوده و آنها می‌خواهند جنگ را به داخل کشور بکشانند و  قطعا این اقدام تروریستی بدون جواب نخواهند ماند.

وی با بیان اینکه  جمهوری اسلامی جوابی پشیمان کننده به آنها خواهد داد، ابراز کرد:در روزهای اخیر در سازمان ملل سخنان رئیس جمهور آمریکا و ایران را شنیدیم ؛ ترامپ که خودش را رئیس جمهور دنیا می‌داند مورد تمسخر دنیا قرار گرفت و امروز دنیا حق را می‌شناسد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: این روزها کاروان اسرای کربلا به امامت امام سجاد(ع) و راهبری زینب کبری(س) شهر به شهر می‌گذرد؛عامل موفقیت این کاروان آن است که جریان عاشورا را جهانی کرده و منزل به منزل واقعه عاشورا را تبیین کردند.

امام جمعه ریگان:برجسته سازی مشکلات مردم از برنامه های دشمن است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب هستیم ،اظهار داشت:امروز در دستور کار دشمنان ما این مقوله قرار گرفته است که اگر نظام جمهوری اسلامی از چله بگذرد تبدیل خواهد شد به یک ابرقدرت و هرگز نمی توانیم او را شکست دهیم.

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه عاشورای امسال پر رنگ تر و پر رونق تر از سالهای قبل برگزار شد،ادامه داد:عاشورا و اربعین ضامن حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی است، نهضتی که امام راحل بنیانگذار اون بود و ازنهضت حسینی الگوبرداری شد.

وی افزود:امریکا طی ۱۷ سال گذشته ۷هزار میلیارد دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرده است برای براندازی نظام جمهوری ایران و تا کنون شکست خورده است.

خطیب جمعه ریگان تصریح داشت:افغانستان و عراق را اشغال کرد تا به ایران برسد، جنگ لبنان و غزه را راه انداخت تا به ایران تسلط پیدا کند، در سوریه و عراق بحران افرید تا بر ایران تسلط پیدا کند، داعش را خلق کردند تا جنگ های نیابتی را راه اندازی کنند و بتوانند در منطقه حضور و تسلط پیدا کنند و نظام جمهوری اسلامی را به انزوا و شکست بکشانند که نتوانستند، طراحی ترورها و انفجارها را در دستور کار قرار دادند و شهدای هسته ای را از ما گرفتند تا ما تسلیم شویم که نشدیم.

رنجبر ماهانی عنوان داشت:دشمن بداند ایران اسلامی پر است از شهید حججی ها و محمدطاهاها، این از خواری و ضعف دشمن است که با کودک چهارساله بدون سلاح بجنگند ملت ایران با این ترورها و صحنه ها ذره ای ترس و وحشت ندارد ما مرد دفاع مقدسیم ما مرد جنگ نبرد و جنگیم مکتب ما عاشوراست رهبر ما روح الله است .

وی با اشاره به اینکه در جنگ ۸ ساله ۸۰ کشور را آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی بسیج کرد،ادامه داد:آمریکا زمانی که ما نه قدرت دفاعی داشتیم و نه پشتوانه اقتصادی داشتیم و نه دوست و حامی در کشورهای منطقه داشتیم ،آمریکا هیچ غلطی نکرد اما امروز حتی در خواب هم نمی توانند ما را به زانو در بیاورند،یکی از برنامه های دشمن سیاه نمایی از نظام و برجسته سازی مشکلات مردم و تطهیر چهره پهلوی خائن است.

وی بیان داشت: کسانی که پشت کردند به نظام و انقلاب ما و دهن کجی کردند و رقاصه ها و خواننده هایی که از نظام ما فاصله گرفتند ما باید به اینها سیلی محکمی بزنیم نه اینکه آنها را در فضای مجازی بزک کنیم و بزرگ جلوه دهیم.

خطیب جمعه ریگان گفت:این از ترفندهای دشمن است ما قبول داریم تورم و گرانی را ، ما قبول داریم که رفع کامل مطلق فقر نشده و فاصله ها داریم ،قبول داریم که سوء مدیریت هاست و باید با مفسدان اقتصادی مبارزه شود اما این نواقص مارا از هدف اصلی خود نباید باز دارد،ما ظرفیت های زیادی داریم که باید از آنها استفاده کنیم در طول چهل سال انقلاب ما در همه زمینه ها پیشرفت داشته ایم .

وی افزود: نگاهی به همین شهرستان بیندازید که چهل سال پیش چه بوده و الان چه پیشرفتی داشته است،اگر ما بخواهیم به دشمن ضربه بزنیم و اگر بخواهیم دشمن به ما ضربه نزند باید تمام راه های نفوذ دشمن را شناسایی و مسدود کنیم .

این مقام مسئول در پایان عنوان داشت:بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه ها و مصاحبه با استادان ما که چندین مرتبه در طول برجام انجام شده است و دولت هم با تکذیب این اخبار سعی در مخفی نگه داشتن آن دارد، این بازدیدهای بی رویه تکمیل پازل اطلاعاتی دشمن و زمینه ی ترور دانشمندان ما را فراهم و جلو پیشرفت حوزه دانش هسته ای را خواهد گرفت. امیدواریم که دولت محترم جلوی این بازرسی ها و بازدید های بی رویه را بگیرد تا خدایی نکرده دچار مشکلات امنیتی نشویم.

امام جمعه عنبرآباد:نتیجه مجمع عمومی سازمان ملل تحقیر سیاست های رییس جمهور آمریکا بود

جت الاسلام والمسلمین رضا سالاری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: تقوا ثمره شرافت و انسانیت است.

وی  ابراز داشت: ظهور امام زمان(عج) شعار دادنی و نشستنی نیست بلکه باید بلند شد و تحرک داشت تا موانع ظهور برطرف شود که یکی از مهمترین راهکارهای ظهور جریان عاشورا است.

حجت الاسلا سالاری  گفت: با کنار گذاشتن منیّت ها که سد و مانع ظهور است، واژگان تربیتی همچون؛ ایثار، صبر، شجاعت، وفا، امانت داری و... جایگزین آن می شود.

امام جمعه عنبرآباد با توجه به ضرورت یاری امام عصر (عج) عنوان کرد: امام زمان(عج) عوام بیدار و خواص هوشیار می خواهد که اگر کربلا چنین می شد هیچگاه امام حسین(ع) سر بریده نمی شد.

وی با اشاره به ایام اسارت اهلبیت اباعبدالله(ع) گفت: همانگونه که اسرای کربلا، تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کردند ما نیز با تاسی از واقعه کربلا، امروز تهدید دشمنان را باید به فرصت برای پیشرفت همه جانبه تبدیل کنیم.

سالاری  عنوان داشت: حادثه تروریستی اهواز سند مظلومیت انقلاب و رسوایی کاخ سفید را امضا کرد.

سالاری ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس اسطوره دفاع، تدبیر، اخلاص، ایستادگی، عزت، مردانگی و... است ، گزینه امروز و فردای ما در برابر دشمنان اسلام و انقلاب، مذاکره نیست بلکه موشک است.

امام جمعه عنبرآباد  مبارزه با آسیب های اجتماعی را از آرمان های دفاع مقدس برشمرد و گفت: محقق ساختن اقتصاد مقاومتی و عبور از این گردنه سخت در قالب پیام هیهات مناالذله که شعار  دفاع مقدس است محقق خواهد شد.

وی با تبریک بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش باید در زمینه تعلیم و تربیت کوشا باشد چرا که کار اصلی معلمین، تربیت است.

حجت الاسلام سالاری ضمن گرامیداشت هفته تکریم سالمندان گفت: سالمندان مورد دعای امام زمان (عج) هستند که امید داریم جایگاه سالمندان در جامعه از سوی فرزندان و دیگر افراد، حفظ شود.

وی ابراز داشت: برجستگی خاص نشست عمومی سازمان ملل متحد چند روز پیش، انزوایی آمریکا بود که اساس سیاست خارجی آمریکا از جنگ جهانی اول بر اساس انزواگرایی در قالب قلدرمآبانه بوده و امروز ترامپ این سیاست را دنبال می کند.

سالاری گفت: همه دنیا دیدند که نتیجه مجمع عمومی سازمان ملل، تحقیر سیاست های رییس جمهور آمریکا بود.

امام جمعه عنبرآباد گفت: برای مبارزه با جنگ روانی دشمن که برای ناامید کردن مردم وارد میدان شده، باید مدیریت فضای مجازی در کشور قوی شود.

سالاری ابراز داشت: از صحبت های مسولان مشخص است که امروز ماندن در برجام فایده ای برای کشور ندارد چون برجام برای رفع تحریم ها بود که اگر اروپایی ها نتوانند تحریم ها را کاهش بدهند ما از برجام خارج خواهیم شد و اگر آمریکا بخواهد برگردد باید برای او شرط گذاشته شود.

امام جمعه رودبار جنوب:آمریکا در سازمان ملل تاخت و تاز می کند/امروز اگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران یکی بزنند ده تا خواهند خورد

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: روز ۳۱ شهریور استارت جنگ را علیه ما زدند و هنوز هم توطئه های استکبارعلیه ما وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز اگر دشمنان یکی بزنند ده تا خواهند خورد،امروز جنگ ترکیبی عجیبی بر علیه ما وجود دارد.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب خاطر نشان کرد: آمریکا در سازمان ملل تاخت و تاز می کند،دروغ های رئیس جمهور آمریکا و نسنجیده حرف زدن او باعث خنده حضار در سخنرانی رئیس جمهور آمریکا شد و این نشان از حماقت ترامپ دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی بیان داشت: فقط ۹ کشور با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را حمایت کردند و این یعنی انزوای آمریکا.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران سنجیده حرف می زند و در هر جایی که وارد می شود کمک به محرومان عالم است و مسیری را که ما دنبال می کنیم دنیا پسند کرده است.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب تصریح کرد: این مشکلات اقتصادی و جنگ اقتصادی در یک مقطع خاص است و به توفیق الهی این را پشت سر خواهیم گذاشت،مسئولین محترم نظارت خود را بر بازار بیشتر کنند و مردم بزرگوار نیز باید همکاری بیشتری کنند تا مشکلات و التهاب بازار را کمتر کنیم.

امام جمعه رفسنجان:پای نظام، انقلاب و آرمان هایمان ایستاده ایم

حجت السلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی ، حدود و مقررات و اصلاح ذات البین و با عرض تسلیت ایام حزن عزای اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: اینکه برخی مغازه داران خرید قبل را با قیمت امروز بفروشند این ممنوع، بی انصافی و بی برکتی است ظلم و اجحاف به حق مردم است در این راستا اصناف و بازاریان رعایت کنند و بیشتر توجه شود.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای حادثه دلخراش اهواز بیان داشت: این حادثه تروریستی که ظالمانه و کور بود دلهای همه مردم ایران و جهان را جریحه دار نمود و تعدادی از هموطنانمان از جمله کودک چهار ساله را به شهادت رساندند؛ این جنایات نمی تواند به این نظام و مردم انقلابی ضربه بزند ما به این دشمنان همچون آمریکا و صهیونیست، سعودی ها و اماراتی ها و برخی کشورهای اروپایی و زباله های آنان در داخل کشور اعلام می کنیم که ما پای نظام، انقلاب و آرمان هایمان ایستاده ایم و تا آخر هم خواهیم ایستاد.

رمضانی پور گفت: مسئولان اطلاعاتی و امنیتی بیشتر هوشمند باشند تا دشمن نتواند به جایی ضربه بزند اجتماعات بزرگی را در پیش داریم هرچند خیلی زحمت می کشند اما یک مقدار هوشمند تر باشند .
وی خاطر نشان کرد: مردم از این اقدامات تروریستی دلسرد نمی شوند که در برنامه ها شرکت نکنند مردم از سوء مدیریت و کم کاری برخی مسئولین ناراحت می شوند غصه می خورند و می گویند چرا وضع موجود را بیان نمی کنید و دفاع نمی کنید ، مردم از غفلت مسئولان نسبت به برخی کارها در سختی قرار گرفته اند.

رمضانی پور تصریح کرد: مسئولان باید پیش بینی لازم داشته باشند از جمله قضیه کامیونداران که بستر فتنه سازی است مسئولان راه و شهرسازی و صنعت و معدن باید پیش بینی لازم میکردند نباید اجازه می دادند کامیونداران تحصن کنند تا کمبود ارزاق و میوه و امثالهم بوجود آید بعد به فکر بیوفتند، این کار غلطی است، نباید اجازه ندهند شوک در جامعه ایجاد شود الان بستر شایعات فراهم است.

امام جمعه رفسنجان از شورای تامین شهرستان که تدابیر خوبی را درباره سوخت رسانی به سایر شهرستانها و اسکورت کامیون های سوخت داشتند قدردانی کرد و گفت: اگر جایی کار خوبی از مدیران و مسئولان صورت گیرد قطعا مردم تشکر می کنند.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیوریورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و بیان داشت: این حضور ارزشمند بود و سخنرانی ایشان خیلی خوب و راه گشا بود رئیس جمهور آرمان و دیدگاههای ملت و رهبری را بیان کردند در اقع عقلانیت را در مجمع عمومی سازمان ملل به رخ جهانیان کشاندند.

رمضانی پور ادامه داد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا سبک مغزی کرد و سران کشورها او را تمسخر کردند و ملعبه قرار گرفت در حالیکه رئیس جمهور کشورمان مورد تشویق و تشکر سران دنیا قرار گرفتند.

خطیب جمعه رفسنجان با گرامیداشت روز آتش نشانی بیان داشت: آتش نشانی ایمن بخشی به جامعه و اطمینان دادن به خانواده ها و شهروندان است، سربازان عرصه اتش نشانی تا سر حد جان تلاش می کنند و سال گذشته شاهد حادثه دلخراش پلاسکو بودیم که سربازان این عرصه به شهادت رسیدند.

وی افزود: شما مردم هم بایستی اهتمام داشته باشید و از مواردی که می تواند خطر ساز باشد و بروز حادثه شود رعایت کنید .

رمضانی پور به برگزاری پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: کسانی که عاشق و رهرو راه امام حسین(ع) هستند از فرصت پیاده روی اربعین استفاده کنند و امسال تمهیداتی اندیشیده شده که هزینه ویزا زیاد افزایش پیدا نکند،  امام حسین انتظار دارد که شما قدم بگذارید و انبوه عظیم جمعیت تشکیل شود، عراقی ها هم سعی دارند اتوبوس های رایگان در اختیار زائران قرار دهند که در کاهش هزینه ها کمک کنند.

وی به فعالیت موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) برای اسکان زائران اربعین حسینی در نجف و کربلا اشاره کرد و گفت: سال گذشته این موکب توانست بیش از دو هزار نفر شبانه اسکان دهد که الویت با رفسجانیها بود امسال هم در بین راه و مسیر نجف و کربلا ایجاد می شود .

خطیب جمعه رفسنجان در پایان به برخی شایعات در خصوص ورشکستگی بانک رسالت اشاره کرد و بیان داشت: شایعات بستر ساز التهاب در جامعه است هم بانک مرکزی شایعه ورشکستگی بانک رسالت را تکذیب کرد و هم دادستان کرمان اقدام کردند برای دستگیری شایعه سازان باید یک جایی جلوی مخلان جامعه گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان بانک رسالت نیز خوب مدیریت کردند و زحمت شد برای مردم ؛ بانکها مورد حمایت بانک مرکزی هستند حتی برخی موسات غیرمجاز را هم بانک مرکزی حمایت کرد و سپرده های مردم را دادند.

 

استان یزد

 

شرایط کنونی حاکم بر کشور ماحصل کم‌کاری مسئولان است/امروز سازمان ملل برای آمریکا نمایشی وارونه دارد

 

خطیب موقت جمعه یزد:شرایط کنونی حاکم بر کشور ماحصل کم‌کاری مسئولان است

آیت الله سید محمد رضا مدرسی افزود: ساماندهی وضعیت واردات و صادرات کشور و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور، از ضرورت‌های مدیریت اجرایی کشور در شرایط کنونی است.

وی با اشاره به اینکه توطئه‌های استکبار علیه انقلاب و نظام فقط اقتصادی نیست و تمام ابعاد را شامل می‌شود گفت: اهمیت هوشیاری مرم و مسئولان و همدلی و برنامه‌ریزی برای خنثی کردن اهداف شوم آن‌ها بیشتر از گذشته ضرورت دارد.

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی با بیان اینکه حل مسائل به برنامه‌ریزی و احساس تکلیف همه مردم به‌خصوص مدیران نیاز دارد تا با جدیت به دنبال چاره‌اندیشی در حل‌وفصل امور و شکست توطئه اقتصادی و روانی کفر جهانی باشند افزود: باید از هدر رفت ارز دولتی جلوگیری کرده و ظرفیت‌های اقتصادی کشور را با افزایش اشتغال در حوزه‌های مختلف بالا ببریم.

امام‌جمعه موقت یزد با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا تصمیم‌گیری‌های اقتصادی موجب دل‌زدگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نشود تصریح کرد: اکنون نیازمند اتحاد بیش‌ازپیش مردم و دولت برای عبور از مشکلات هستیم تا با این اتحاد به‌راحتی بتوانیم تصمیمات توسعه‌ای کشور را به‌خوبی به مرحله اجرا برسانیم.

امام جمعه موقت یزد با تاکید بر اینکه شرایط کنونی حاکم بر کشور ماحصل کم‌کاری برخی مسئولین است تصریح کرد: آن‌ها باید برای حل مشکلات کنونی اقدامات جدی در دستور کار خود قرار دهند.

آیت الله مدرسی با اشاره به جنگ تمام‌عیار اقتصادی کشور ابراز کرد: اتاق این جنگ در وزارت خزانه‌داری آمریکا تشکیل‌شده است و دشمن تمام‌عیار به میدان آمده و جز به نابودی ایران اسلامی راضی نخواهد شد.

وی یکی از راه‌های مهم برون‌رفت از مشکلات را اعتقاد قلبی مسئولان در عمل به مردم و ظرفیت‌های داخل کشور دانست اذعان کرد:  دشمن فقط به دنبال تأمین منافع خود است و مسئولین باید شرایطی که در آن قرارگرفته‌ایم را درک کرده و متناسب با این شرایط جنگ اقتصادی تصمیم گرفته و اقدام کنند. 

 

امام جمعه موقت میبد:مسئولین فشار اقتصادی بر مردم را لمس کنند

امام جمعه موقت میبد با تاکید بر ایستادگی ملت قهرمان ایران در مقابل سختی ها و مشکلات از ابتدای انقلاب تا کنون اظهار داشت: مردم باید ببینند که مسئولان همچون خودشان زندگی می کنند و آنها باید  مشکلات اقتصادی را مثل مردم لمس کنند تا بفهمند آنها در چه وضعیتی هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید اتاق جنگ اقتصادی در مقابل دشمنان تشکیل دهند، گفت: مسئولین همانطور که در جنگ نظامی مردم را سهیم کردند باید در جنگ اقتصادی نیز مردم را سهیم کرده تا با همراهی و همکاری آنها بتوانند از مشکلات فائق آیند و دشمن را به عقب برانند. مسئولین باید واقعیات را به مردم بگویند.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه نقدینگی موجود باید مهار شود، اذعان داشت: دولت باید کارگروهی را متشکل از متخصصان، اقتصاددانان و فقه تشکیل داده و راهکارهایی ارائه دهند تا این نقدیگی به سمت تولید هدایت شود. در این راستا نیاز به سرمایه گذاری خارجی نیست ابتدا باید سرمایه های داخلی را برای تولید جذب کرد.

خطیب موقت جمعه میبد شکستن تقاضاهای کاذب، برطرف سازی ضعف های نظارتی و ترمیم کابینه را از مباحث مهمی دانست که برای حل مشکلات اقتصادی باید به آنها توجه داشت.

امام جمعه ابرکوه: روحانی پرده از چهره رژیم عهدشکن آمریکا برداشت

امام‌جمعه ابرکوه گفت: سخنان محکم ، مؤثر و اقناع‌کننده دکتر روحانی در سازمان ملل متحد ستودنی است و رئیس‌جمهوری مواضع اصولی ایران اسلامی را در قبال ایالات‌متحده آمریکا بیان کرد .
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری و رئیس دستگاه دیپلماسی کشور به نیویورک اظهار داشت : آقای روحانی پرده از چهره رژیم عهدشکن آمریکا برداشت و افکار عمومی را متوجه بیان‌های ضد حقوقی و ساختار شکنانه و رویکرد یک‌جانبه گرایانه آمریکا کرد.
حسینی ادامه داد: همیشه مجمع عمومی سازمان ملل محلی برای بازتولید مشروعیت رژیم شیطانی آمریکا بود، اما دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا کاری کرده که در دوره او این سازمان برای آمریکا نمایشی وارونه داشته است و سران کشورها سخنان او را مضحکه کردند .
امام‌جمعه ابرکوه به دیدار هفته گذشته ورزشکاران و مدال‌آوران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: ورزشکاران درصحنه‌های ورزشی بین‌المللی همچون سجده و شکر گذاری به پیشگاه الهی بعد از پیروزی ، کاری بسیار ارزشی کردند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: حضور بانوان ورزشکار با چادر که نماد زن مسلمان ایرانی و دست ندادن با نامحرم و حفظ هویت زن ایران اسلامی جلوه‌ای دیگر از این حقیقت است که این عزیزان به ورزش ارزش دادند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه همچنین به مناسبت ایام سوگواری سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: برگزاری عزاداری و سیاه‌پوش کردن چهره شهرهایی که از ناحیه دشمن همچون کانون وحشت شده ، چیزی شبیه معجزه است .
 

امام جمعه مهریز: حادثه اهواز اوج ذلت استکبار را نشان داد
امام‌جمعه مهریز گفت: حادثه تروریستی اهواز که منجر به شهادت جمعی از مردم مظلوم این شهر در نخستین روز هفته دفاع مقدس شد، اوج ذلت استکبار به سرکردگی آمریکا را با همدستی برخی کشورها علیه ایران در منظر جهانیان نشان داد.
حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهریز با محکوم کردن این حادثه افزود: جنایت تروریست‌ها در اهواز سند رسوایی کاخ سفید را به دنبال داشت.
وی ادامه داد: این گروهک تروریستی به تعبیر مقام معظم رهبری وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکار هستند که پیوسته دم از حقوق بشر می‌زنند و هدف آنها ایجاد ناامنی در کشور است.
امام‌جمعه مهریز اظهار داشت: اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در جنگ همه‌جانبه خود برای شکست اراده مردم از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست پیدا نکرده است.
محی‌الدینی گفت: آنها با بهره‌گیری از عوامل نیابتی به دامن زدن به چالش‌های امنیتی تمسک پیدا کردند و تلاش دارند از این حوادث سوءاستفاده کنند که این بار نیز ناکام ماندند.

امام جمعه بهاباد: دفاع مقدس جریانی پیچیده ، اندیشه و پشتوانه عمیقی است


حجت الاسلام بشکانی با اشاره به اینکه امروز نباید افراد در این نظام آنها را کدخدا بدانند، گفت : تمام بدبختی‌ها و مشکلات کشور ازآنجا شروع شد که ما به سینه استکبار چسبیدیم،ما باید با ولایت و پشت سر رهبرمان باشیم و از سینه کفر و نفاق دوری‌کنیم .
وی به تجربه دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: ایران درحالی‌که آمریکا، ارتجاع عرب و سایر دولت‌های مرتجع از رژیم صدام حمایت می‌کردند ، انواع ،اقسام سلاح و تجهیزات را در اختیار رژیم وقت عراق قرار می‌دادند، مقاومت و پایمردی توام با ایثار و شهادت ملت ایران تمام هیمنه آمریکا و اعراب مرتجع را به هم‌ریخت و پیروزی را از آن خود ساخت.
بشکانی ادامه داد: امروز، ایران تجربه دفاع مقدس را دارد دیگر ترور و تهدید و تحریم نمی‌تواند صلابت نظام را مخدوش کند و کمک مالی عربستان ، حمایت آمریکا و اسرائیل از تروریست‌ها آب در هاون کوبیدن است .
وی خاطرنشان کرد: روزی که شهرهای ایران زیر بمباران بود، کسی فکر نمی‌کرد پیروز نهایی جنگ کیست،اکنون نظام ما 40 سال باقدرت در سایه رهبری الهی و دینی ادامه پیداکرده و دشمن این روزها در دل عذاب الیم دوزخ و جهنم به ‌‌سر می‌برد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد از مواضع رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل تشکر کرد و گفت: همه مردم و مسئولان باید از دولت و شخص رئیس‌جمهوری حمایت و دفاع کنند، زیرا آقای روحانی رئیس‌جمهوری هستند.

 

استان هرمزگان

شایعه سازی مهم ترین تهدید جامعه است/ عاملان حادثه اهواز گوشمالی سختی خواهند دید

ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه هزینه شایعه سازی مهم ترین تهدید جامعه است و جامعه از این موضوع آسیب دیده است،اظهار کردند:دولتمردان به قشر ضعیف جامعه توجه کنند، چرا که هزینه ها کمر شکن زندگی بر مردم سخت شده است.

شایعه سازی مهم ترین تهدید جامعه است

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه های نماز عبادی، سیاسی نماز جمعه ضمن اشاره به ویژگی های قیام عاشورا گفت: مشکلات اجتماعی و شخصیتی ناشی از غفلت است که در داستان عاشورا این غفلت به چشم می آید.

وی با بیان اینکه خطر شایعه سازی جامعه را تهدید می کند،افزود: جامعه به دلیل گسترش شایعه به شدت در حال آسیب است و روز به روز شاهدشاهد آسیب از این ناحیه هستیم لذا کسانی که شایعه می سازند از نقش آن آگاه هستندچرا که با شایعه می توان هر کاری را انجام داد.

نعیم آبادی با تاکید بر اینکه مهم ترین درس عاشورا ایستادگی و‌مردانگی است،تصریح کرد:هیچ حادثه بزرگی در تاریخ بدون فراهم کردن مقدماتش شکل نمی گیرد چرا که حادثه کربلا ناشی از شایعه سازی بود لذا باید در برابر تمامی حوادث و وقایع جامعه هوشیار بود.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد:در شرایط بحرانی شایعه زودتر بخش می شود و بیشتر مورد قبول عامه قرار می گیرد.

وی با اشاره به نشر شایعه نبود بنزین و اعتصاب برخی اصناف شاهد ایجاد صف های چند کیلومتری می شویم، عنوان کرد:تمامی شایعات اخیر کذب است لذا امروز خطر غفلت، رشوه و شایعه بشدت جامعه را تهدید می کند.

نعیم آبادی اظهار کرد:ملت دارای بصیرت پس از چهل سال باید در برابر دشمن هوشیارتر و با شناخت بیش تر به مقابله با توطئه های استکبار برود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه باید بپذیریم جهان با قانون هایش می چرخد،گفت:جهان براساس سنت های الهی تنظیم است که باید آن را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

نعیم آبادی با تبریک روز آتش نشانی به آتش نشانان افزود:حفظ جان و مال مردم از مهم ترین ویژه بارز شغل آتش نشانان است.

وی عنوان کرد: دنیا به ما چشم دوخته تا آنچه که بدست اورده ایم را با چنگ و دندان حفظ کنیم و کوچکترین حرکت ما زیر ذره بین است و دشمن برای ضربه زدن به انقلاب هر روز ساز جدید می زند لذا هوشیار باشید.

امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: باید سفره مردم تامین شود و نگذارید سفره مردم آسیب ببیند از سوی دیگر مردم نیز باید برای حفظ آرامش جامعه رعایت کنند.

هزینه های کمر شکن زندگی را بر مردم سخت کرده است

حجت الاسلام مهدی دُری امام جمعه رودان در خطبه های عبادی سیاسی امروز شهرستان با اشاره به اینکه قسم خوردن در معامله راستش هم مکروه است اظهار کرد: در جامعه ما متاسفانه برای گفتن حرف راست هم باید قسم بخوریم تا طرف مقابل باور کند و این در بازار و کسبه ما جا افتاده و اعتماد به همدیگر از بین رفته است.

امام جمعه رودان وجود گرانی و احتکار امروز در کشور را دور بودن کسبه و بازار از احکام دانست و افزود: زمان قدیم حوزه های علمیه را وسط بازار بنا می کردند تجار و بازاریان با شرکت در مباحث اسلامی بازار،  احکام شرعی خرید و فروش را می آموختند و بازار رنگ و بوی اسلامی به خود می گرفت ولی الان این موضوع برعکس شده است درحالیکه بحث کسب و کار در اقتصاد کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام دُری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته دفاع مقدس و تقدیر و تشکر از عوامل اجرای برنامه ها در شهرستان ادامه داد: ما نباید هیچ وقت ایثارگری های هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام را فراموش کنیم و با برگزاری همایش هاو خاطره گویی ها، حقایق و قهرمانی های رزمندگان و شهدا را برای نسل جوان امروز بازگو کنیم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی ۳۱ شهریور در اهواز که به شهادت و زخمی شدن چند تن از هموطنان منجر شد تصریح کرد: این شکوه، قدرت و عظمت هر روز ملت ایران باعث سردرگمی دشمنان شده و این نشان از ضعف و ناتوانی استکبار در مقابل ملت است که دست به چنین حرکاتی می زنند و یک عده افراد بی گناه را از پشت به شهادت می رسانند نه تنها به اهدافشان نمی رسند بلکه باعث وحدت و انسجام بیشتر کشور می شود و دشمن مطمئن باشد ملت ایران انتقام سختی از آنها خواهد گرفت.

خطیب جمعه رودان با بیان اینکه امروز شاهد رسوایی آمریکا در مجمع جهانی هستیم گفت: رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل می خواست ایران را محکوم کند و این موضوع برعکس شد و برای اولین بار به رییس جمهور یک کشور در مجمع جهانی سازمان ملل به خاطر سخنانش می خندند.

وی اضافه کرد: رییس جمهور کشورمان هم بدرستی از مواضع نظام و سیاست خارجی در سازمان ملل دفاع کردند و نشان می هد در سیاست خارجی به وحدت نظر رسیدیم و این وحدت و انسجام باید در حل مشکلات اقتصادی کشور هم در مسئولان بکار بسته شود.

امام جمعه رودان خاطرنشان کرد: دولتمردان به قشر ضعیف جامعه توجه کنند، این هزینه ها کمر شکن است و واقعا زندگی بر مردم سخت شده است.

عاملان حادثه اهواز گوشمالی سختی خواهند شد

،حجت الاسلام والسملیمن میرزا حسین معتمدی فر در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: در میزان دقیق و معیار حرکتی انسان همانگونه که عقل در زندگی تاثیر گذار است وحی به مراتب تاثیر گذارتر بوده و عقل در مقابل وحی کار ساز نیست.

وی با امام بودن را یکی دیگر از معیارهای دقیق حرکتی در زندگی عنوان کرد و گفت: با امام بودن چراغ هدایتی است که هرگز در مسیر گم نخواهید شد.

وی گفت: جوانان مدال های افتخار کشور ما هستند، نیروی انسانی هر کشور مایه افتخار آن کشور است، همانطور که شهدای ما یک مدال افتخار فراموش ناشدنی برای این ملت هستند.

معتمدی فر پیروزی مدال آوران در صحنه های بین المللی یک نوع حرکت برای شکت دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: قهرمان یک کشور هویت یک کشور هستند و قهرمانان اجاره ای قهرمانان بدون مرز می باشند.

امام جمعه میناب گفت: همه مسئولان باید در زمینه تربیت قهرمانان ورزشی هنری علمی شهرستان میناب تلاش و کوشا باشند.

وی ضمن محکوم کردن عملیات گروهک تروریستی اخیر در اهواز گفت: دشمنان با محاسبه های خود فکر کردند که وقت ترقه بازی بچه گانه است اما غافل از اینکه خوزستانی ها از فولاد سخت تر هستند.

معتمدی فر اظهار کرد: حمله به یک جمع بی سلاح کار بچگانه است که توسط گروهک تروریستی انجام شد، همه دشمنان بدانند که ما به عاملان این حادثه گوشمالی سختی خواهیم داد.

وی گفت: در خانه های شیشه ای نشسته اند و سنگ پراکنی کردن کار بزدلانه ای است و هنر نیست،دشمنان با هجمه های تبلیغاتی خود برای دست یابی به اهداف شوم خود با ناکارامدی تحریم های آمریکا علیه ایران برای ایجاد تحریم های بزرگ، برجسته کردن اعتراضات صنفی و غیره تلاش می کنند ما نیابد به برخی شایعات در فضای مجازی توجه کنیم.

وی گفت: اگر دور کشور  ما دیوار چین بکشند و تمامی واردات و صادرات قطع شود این کشور با منابعی که دارد یکسال به راحتی زندگی می کند، کشور ایران کشور بحرانی نیست که با شایعه سازی برخی منابع سرشار ما کم یا محدود شود،گول شایعه نخوریم.

وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: همه ما اجاره نشین شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم و هر کس در ایران اسلامی جایگاهی دارد مستاجر جا مانده های هشت سال دفاع قدس هستند.

امام جمعه میناب همچنین از مسئولان شهرستان میناب خواست تا برای برجسته کردن هفته دفاع در آینده اقدامات لازم را فراهم آوردند.

وی در ادامه با اشاره به هفته آتش نشانی گفت: با توجه به حجم گسترده کار آتش نشان در میناب با توجه به گسترده بودن منطقه جغرافیایی میناب مسئولان باید برای راه اندازی ایستگاه دوم آتشنسانی در میناب اقدام و در این زمینه کوتاهی نکنند.

امام جمعه میناب، خطاب به مسئولان در خصوص راه اندازی ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی میناب، گفت: برای جلوگیری از  وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی ها راه اندازی ایستگاه دوم آتش نشانی حق مسلم مردم میناب است.

 

استان آذربایجان غربی

مردم و مسئولان در برابر جنگ روانی و اقتصادی دشمن هشیارانه عمل کنند/ خرید بیش از نیاز جنگ روانی دشمن است

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مردم و مسئولان در برابر جنگ روانی و اقتصادی دشمن هشیارانه عمل کنند/ لزوم بازگویی خاطرات دفاع مقدس برای نسل جوان

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: غیرت و عزت ایرانی به ما ایستادگی در برابر ظالمان را آموخته و هرکس آزادمرد و غیرتمند باشد زیر بار سلطه پست صفتان نمی رود.

وی، ادامه داد: انسان باید تمام دارایی خود را بدهد ولی زیر بار ذلت نرود. مسئولان سعودی در سازمان ملل ذلالت خود را نشان دادند ولی ملت ایران عزت و افتخار خود را با تمام فشارها حفظ کرده است.

وی، بیان کرد: شرایط اقتصادی کنونی جامعه سخت است ولی افتخار ما این بوده که عزتمنداته ایستاده ایم و باید قدر اقتدار نظام را بدانیم و از آن دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه ایجاد جنگ روانی مورد تاکید دشمنان نظام بوده، اضافه کرد: ایجاد رعب و ناامیدی در جامعه هدف دشمن است و طرف مقابل در تلاش بوده تا ما را مغلوب کند و در این زمان باید هشیار بود.

حجت الاسلام قریشی، بیان داشت: گذر از شرایط فعلی نیازمند حفظ اتحاد و انسجام و مقابله با ناامیدی و مایوسی است.

وی، افزود: دشمنان نظام با سخنرانی علیه مسئولان کشور قصد ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان را دارند ولی باید بدانند جیزی جز روسیاهی نصیب دشمنان نمی شود و اقتدار و سربلندی متعلق به این نظام و مردم است.

وی، با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته فرصت مناسبی برای بیان خاطرات، رشادت ها و حماسه های دفاع مقدس است.

وی، ادامه داد: نباید در بیان خاطرات دفاع مقدس سستی کنیم زیرا دشمنان از این موقعیت استفاده می کنند تا به این تاریخ ارزشمند تهاجم فرهنگی کنند.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: نشاط واقعی حیاتی و معنوی این است که انسان غصه نداشته باشد و این زمانی میسر می شود که در مسیر شهدا و فرهنگ شهدا حرکت کنیم.

وی، با اشاره به فرا رسیدن ۷ مهر روز آتش نشان، بیان کرد: این افراد با شجاعت و ایمان برای نجات جان مردم تلاش می کنند و باید قدردان زحمات و تلاش های آن‌ها باشیم.

حجت الاسلام قریشی، خاطرنشان کرد: رزمایش بسیجیان با حضور ۴۰ هزار نفر از آنان در روز ۱۲ مهر سال جاری برگزار می شود و این نمایش اقتدار استان ما را نشان می دهد و انتظار داریم تمام بسیجیان در این تجمع حضور یابند و دشمن و نقشه های آنان را نابود کنند.

 مردم در مقابل جنگ روانی و اقتصادی دشمنان هوشیار باشند/ مردم به اندازه نیاز خرید کنند /خرید بیش از نیاز جنگ روانی دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه از این مشکلات نیز عبور خواهیم کرد، اظهار کرد: از این پیچ جنگ روانی و مشکلات اقتصادی نیز به حول قوه الهی مانند ۴۰ سال گذشته عبور خواهیم کرد.

امام جمعه میاندوآب افزود: در ۴۰ سال گذشته با وجود همه تحریم ها و مشکلات توانستیم حرکت رو به جلو داشته باشیم و طبق آمارهای جهانی ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه ها پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه اگر ایران رو اضمحلال است چرا قدرت های دنیا اولویت اولشان را ایران قرار داده اند، گفت: به طور مثال ترامپ تنها کشوری که علیه اش صحبت می کند؛ ایران است و این نشان می دهد که ایران اسلامی شاخ آمریکا را شکسته است و آنها از قدرت گرفتن ایران ترس و نگران هستند و اعتراف می کنند که ایران به قدرت جهانی تبدیل شده است.

حسن زاده تصریح کرد: به اعتراف و به گفته آمارهای های جهانی در صنعت هوایی رتبه ۱۰، در فناوری نوین نانو در رتبه شش، در فناوری سلول های بنیادی در رتبه دو، در تولید زیست فناوری در رتبه ۱۳، رتبه اول منطقه در قدرت علمی و ۱۶ جهانی، در تولید غلات رتبه۲۱ دنیا، سرانه آبیاری سرزمینی رتبه ۱۴، زمین های کشاورزی ۲۱ جهان، تولید محصولات کشاوزی رتبه ۱۸ دنیا و تولید مرکبات رتبه هفت دنیا و تولید خاویار، پسته، فرش دستباف رتبه نخست جهان و تولید ناخالص داخلی جایگاه ۱۸ را داریم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمن به دنبال جنگ روانی و دست یابی به اهداف خود است، اظهار کرد: دشمنان به دنبال جنگ روانی و اقتصادی است و در این راستا نیز با امپراطوری رسانه ای خود تلاش می کند و باید هوشیار و آگاه باشیم.

وی با اشاره به اینکه امثال بی بی سی به دایه مهربان تر از مادر تبدیل شده اند، افزود: بی بی سی، به مردم پیشنهاد می دهد که کالاها را خریداری و در خانه ها ذخیره کنند و لذا باید مردم هوشیار بوده و برخلاف خواسته آنها به اندازه نیاز خرید کرده و هر چه قدر می توانند خرید نکنند و از اسراف و تبذیر خودداری نمایند

حسن زاده با بیان اینکه متاسفانه عده ای فرصت طلب از شرایط سو استفاده می کنند و کالایی ۱۰۰ تومانی را ۳۰۰ تومان می فروشند، افزود: متاسفانه جاهلان نیز آنها را همراهی می کنند.

وی با تاکید بر نظارت و بازرسی دقیق بر بازار، تصریح کرد: بنده به شخصه  مسئول بازرسی ها را نمی شناسم ولی باید بازرسی ها دقیق باشد و با خاطیان، مخلان در بازار و کسانی که از شرایط سو استفاده کرده و گران فروشی می کنند و در زمین منافقان و ضد انقلاب بازی می کنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

امام جمعه میاندوآب افزود: باید کسانی که بحران سازی کرده و به مردم رحم نمی کنند و سبب بروز مشکلات برای مردم می شوند، به گونه ای برخورد کرد که درس عبرتی برای دیگران شود.

حسن زاده با بیان اینکه مردم پشتیبان نظام و انقلاب هستند و می خواهند چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن بگیرند، گفت: ما دوران سخت تر از اینها را نیز گذرانده ایم و این مشکلات را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد و بازهم روسیاهی به دشمنان و منافقین داخلی و پشتیبانان خارجی آنها می ماند.

وی هم چنین با بیان اینکه ایران اسلامی کشور ولایت است، افزود: یکی از راههای ما در شرایط فعلی این است که از تجربه های هشت سال دفاع مقدس استفاده کنیم، و این مشکلات را پشت سر بگذاریم، همانطور که هشت سال در مقابل ۴۰ کشور دنیا ایستادیم و به پیروزی رسیدیم.

حسن زاده در ادامه از برگزاری باشکوه برنامه های هفته دفاع مقدس توسط ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب و حوزه های تابعه تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه انسان باید موعظه پذیر باشد، گفت:باید در انتخاب مشاور دقت کرد.

 برخی از مسئولان خیلی بی عرضه اند و برخی از مردم هم به دیگران رحم نمی کنند

اهم خطبه های نمازجمعه نقده به امامت حجت اسلام ابراهیمی امام جمعه این شهرستان:

امروز در این وضعیت اقتصادی باید پشتیبان یکدیگر باشیم نه اینکه سعی کنیم ارزاق عمومی را بیشتر در خانه مان انبار کنیم.

"آنچه برای خودمان میپسندیم باید برای دیگران هم بپسندیم". برخی با خالی کردن مغازه ها دشمن را تقویت میکنند مثلا میروند تعداد زیادی روغن میخرند! چرا؟! آیا همان لحظه استفاده میکنی؟

رهبری در دیدار با قهرمانان ورزشی فرمودند که قهرمانی یعنی اینکه وقتی میتوانید برنده شوید اما به میدان نروید برای حمایت از مظلوم و آنها را الگوی ورزشی، قهرمانی و طهارت برشمردند.

رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با تکیه بر سلاح ایمان در مقابل قدرتهای برزگ دنیا ایستاد و مظلومیت و حقانیتش را اثبات کرد.

دشمن از این ناراحت است که ایران بعد از انقلاب نه تنها منزوی نشده بلکه دارد فرهنگ حسینی را به دنیا صادر میکند و قلب همه آزادگان جهان را تسخیر کرده است.

امروز مفتخریم که رئیس جمهورمان بعنوان نماینده یک ملت مواضع انقلابی ایران را تبیین کرد و البته میتوانست از ابتدا این مواضع را اتخاذ کند. "عهد در برابر عهد و نقض در برابر نقض" عین هشدار رئیس جمهور در سازمان ملل بود.

از مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل تشکر میکنیم. باید این اقتدار را در امورات اقتصادی هم رعایت کنیم.

برخی مردم بر دیگران رحم نمیکنند. گفتند ۴۸ ساعت برق قطع میشود عده ای ریختند برای انبار کردن نان در حالیکه مسئولین تاکید کردند که نان پخت میشود. آیا اینقدر ضعیف شدیم؟ چرا باید دشمن را اینقدر خوشحال کنیم؟ چرا به وعده های مسئولان اعتماد نکردیم؟

همین رفتارها باعث میشود فرصت طلبان کالا را گرانتر

برخی مسئولان خیلی بی عرضه اند. میگویند کالا را با فاکتور بدهند و فرصت طلبان فاکتورسازی میکنند. آیا این بی عرضگی نیست؟ دست به سر کردن مردم نیست؟

البته این مشکلات بر ایمان مردم ما می افزاید چرا که میبینند آنقدر تاثیرگذار شدند که دوستان نادان و دشمنان میخواهند آنها را از بین ببرند. آنها کور خواندند چون مردم تا آخر ایستاده اند و این پنج روز دست اندازی در بازار نمیتوانند مردم را از ادامه مسیر بازدارد.

جنایات تروریستی استکبار و عوامل آنها علیه ایران تازگی ندارد

 حجت‌الاسلام‌ سیدرضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه این هفته نماز جمعه خوی با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: بر اساس دیدگاه برخی از کارشناسان سیاسی حادثه ترور کور اهواز یک پیش برنامه برای حضور ترامپ در شورای امنیت بود و چنین عملیاتی قطعاً بدون اطلاع سازمان سیا آمریکا و عربستان نبوده و گروه‌های تروریستی معمولاً موردحمایت آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی و برخی اعراب هستند.

وی افزود: این اقدامات چیزی را تغییر نمی‌دهد، ملت ایران  یک تجاوز گسترده هشت‌ساله را تجربه کرده و این در حالی بود که آمریکا، اروپا و ارتجاع عرب حامی صدام بودند و همه نوع سلاح در اختیار او قرار دادند ولی موفق نشدند.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: این ترورها به‌ غیر از افزایش نفرت مردم از تروریست‌ها اثر دیگری ندارد و پول‌های عربستان و امثال آن نمی‌تواند تأثیری در صلابت نظام ایران داشته باشد.

وی افزود: بنابراین باوجود تلاش و سرمایه‌گذاری دشمنان، این حرکات کورکورانه ثبات نظام را برهم نمی‌زند و ما به یاد داریم سازمان منافقین بیش از 17 هزار نفر را ترور کردند و با وجود این ترورها، نظام به پیشرفت خودش ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ شکوری با اشاره به 23 محرم سالروز فاجعه انفجار و تخریب حرم امام هادی(ع) و عسکری(ع) در سامرا به‌وسیله تروریست‌های تکفیری بیان کرد: حرمین عسکریین به‌وسیله گروه‌های تکفیری دو بار تخریب شد که تخریب اول روز چهارشنبه 23 محرم 1427قمری و سوم اسفند سال1384 حدود ساعت هفت صبح توسط تکفیریان کوردل وابسته به القاعده شاخه عراق به رهبری ابومُصعَب زرقاوی صورت گرفت.

وی افزود: تخریب دوم در 27 جمادی الاولی سال 1428قمری و 23 خرداد 1386 ساعت سه بامداد که تروریست‌ها وارد حرم شده و پس از درگیری با محافظان بمب‌گذاری کردند و آنان در ساعت 9 صبح دست به دو انفجار زدند که در انفجار اول گلدسته سمت چپ حرم و در انفجار دوم گلدسته سمت راست حرم به‌طور کامل تخریب شدند.

امام‌جمعه خوی گفت: به کوری دشمنان اهل‌بیت(ع) عملیات داعش نابود و عملیات بازسازی حرمین به اتمام رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکوری با اشاره به 19 محرم روز حرکت کاروان اسرای کربلا از کوفه به شام افزود: مشکلات متعدد روحی و جسمی اُسرا، تهدیدات جانی اُسرا به دلیل جیره‌بندی غذا، بیماری امام زین‌العابدین(ع)، برخوردهای خشن نگهبانان، مشخص نبودن اهداف دشمن از اسارت، نگاه تحقیرآمیز مردم  به اُسرا در آبادی‌ها و تبلیغات منفی امویان علیه شهدای کربلا مشکلات دوران اسارت اسیران کربلا بودند.

«دشمن‌شناسی» وظیفه اصلی مسلمانان در شرایط کنونی است

 ماموستا یحیی اسماعیلی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مهاباد با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، دفاع از خاک و دین بوده و مقدس بودن آن نیز به این دلیل بود که برای دفاع از ارزش‌های اسلامی مبارزه شد.

وی تصریح کرد: صدام با کمک ابرقدرت‌های شرق و غرب، جنگ را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد و شهرها را سوزاند و عده فراوانی را شهید کرد اما ملت ایران تسلیم دشمن نشده و جانانه از خاک و ناموس خود دفاع کرده و پیروز شدند چون خداوند متعال فرمود که از خاک و ناموس خود دفاع کنید.

امام جمعه مهاباد با تاکید بر اینکه هم اکنون وظیفه مسلمانان در قبال انقلاب اسلامی بسیار بزرگ‌تر شده و همه باید تابع دین باشند افزود: بی شک در این شرایط، اتحاد جهان اسلام نیز شرعا و عقلا ضروری بوده و خداوند متعال نیز بارها در قرآن کریم به حفظ وحدت در میان مسلمانان تاکید فراوانی کرده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: امام خامنه‌ای بزرگترین وظیفه مسلمانان در شرایط کنونی را«دشمن‌شناسی» عنوان کرده‌اند چون دشمنان استکباری به دنبال نابودی و ضربه به انقلاب و جمهوری اسلامی هستند بنابراین در هر شرایطی باید با دشمن مبارزه کرد.

استان همدان

 

ترامپ و دولتمردان آمریکایی هیچ عزت و جایگاهی در جهان ندارند/آمریکا به شیر بی یال و کوپال تبدیل شده است

 

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه ششم مهرماه با بیان اینکه امروزه تهاجم بیگانگان در سطح جهان به ویژه خاورمیانه باعث فساد، ظلم و بدبختی شده است، اظهار کرد: تروریست‌ها حتی در کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان و هندوستان در حین نماز دست به کشتار مردم بی دفاع می‌زنند.

وی با تأکد بر اینکه دفاع جانانه مدافعان کشور سبب شده امنیت در کشور پا برقرار باشد، گفت: طبق رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب باید شکرگذار همیشگی مدافعان کیان و مردم باشیم و تکریم از آنها وظیفه همگانی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکهدفاع مقدس نباید مختص یک هفته باشد، تصریح کرد: مردم باید همواره از مدافعان امنیت کشور تشکر کنند؛ اگر مدافعان امنیت کشور نباشند، در تمام عرصه‌ها دچار نا امنی و بحران می‌شویم.

وی با بیان اینکه ارزش واقعی دفاع مقدس باید به خوبی بررسی و در بین آحاد جامعه تبیین شود، افزود: امروزه اقتدار ایران اسلامی مرهون دفاع و امنیت است.

طه‌محمدی با بیان اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجمع جهانی سازمان ملل به دنبال تخریب ایران بود، خاطرنشان کرد: این اقدام او با تمسخر کشورهای حاضر مواجه شد؛ ترامپ و دولتمردان آمریکایی هیچ عزت و جایگاهی در جهان ندارند و آمریکا به شیر بی یال و کوپال تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آمریکا مدعی است که ایران در خاورمیانه به دنبال کشورگشایی است در حالیکه فقط از کشورمان دفاع می کنیم.

امام جمعه همدان فضای مجازی را عامل گرانی‌های اخیر دانست و یادآور شد: شبکه‌های مجازی با دروغ‌پردازی و تهمت، فضای موجود را ملتهب می‌کنند و عده‌اینیز می‌خواهند مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کنند.

وی اظهار کرد: دفاع از حق علیه باطل مانع از ترویج فساد در کشورها می‌شود و دفاع مقدس نماد مبارزه با نا امنی، تهاجم استکبار، حفظ کیان و امنیت مردم کشور است.

امام جمعه رزن: موضع‌گیری رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل نقشه آمریکا را خنثی کرد

امام جمعه رزن نیز در نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در مبارزه با تروریسم محکم و استوار هستیم، گفت: ایستادگی و مقاومت مردم دلیر و شجاع در حادثه تروریستی اهواز، نشان از استواری در حمایت از نظام و ولایت بود و ما همچنان در مقابله با تروریسم ایستاده‌ایم.

حجت‌الاسلام عبدالعظیم مولازاده با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل و قابل تقدیر دانستن این موضع‌گیری، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تلاش کرده بودند، منازعه ساختگی بین ایران و آمریکا را به سازمان ملل بکشانند که موضع‌گیری رئیس جمهور ما این نقشه را خنثی کرد.

امام جمعه شهر بهار: رئیس جمهور کشور آمریکا با سخنان تمسخرآمیز در بین روسای جمهور دیگر کشورها خود را مضحکه کرد

امام جمعه شهر بهار نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با محکومیت حمله تروریستی در اهواز، افزود: حمله کور تروریست‌ها به رژه نیروهای نظامی و مردم عادی، برگ سیاهی است که در کارنامه دشمنان ما ثبت شد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا در ادامه به سخنان ترامپ در مجمع سازمان ملل اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور کشور آمریکا با سخنان تمسخرآمیز در بین روسای جمهور دیگر کشورها خود را مضحکه کرده و مورد تمسخر دیگر سران قرار گرفت.

امام جمعه ملایر: رئیس جمهور امسال از موضع قدرت و مقتدرانه در مجمع سازمان ملل سخن گفت

امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت و سخنان ترامپ اظهار کرد: سخنان سخیفانه رئیس جمهور آمریکا مورد تمسخر بسیاری از سران کشورهای مختلف قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری با اشاره به سخنان رئیس جمهور ایران در این نشست، ادامه داد: آقای روحانی امسال از موضع قدرت و مقتدرانه سخن گفت که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه سخنان ترامپ دور از منطق بود، خاطرشان کرد: دوران یک جانبه‌گرایی به اتمام رسیده و دنیا را باید همه دنیا اداره کنند.

امام جمعه ملایر با اشاره به مشکلات کشور تصریح کرد: امید است رئیس جمهور در داخل کشور نیز مدیریت صحیحی به کار گیرد تا علاوه بر از بین رفتن مشکلات، دهان دشمنان و ترامپ بسته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حمله تروریستی اهواز اشاره کرد و افزود: مقر تروریست‌های جهان در کشورهایی همچون دانمارک، انگلیس و آمریکاست و این حمله سازمان یافته به مردم اهواز به شدت محکوم است.

برقراری در ادامه با تأکید بر اینکه امروز برخی به شدت دنبال تصویب FATF در مجلس هستند، اظهار کرد: در روز سه شنبه با اینکه این موضوع در دستور جلسه مجلس نبود توسط هیأت رئیسه مجلس به صحن آورده شد و باید دانست چه کسی پشت این مسئله است.

وی  با بیان اینکه سران FATF در آمریکا و سردمداران اتاق جنگ علیه ایران هستند، ادامه داد: متأسفانه عده‌ای در کشور به دنبال تصویب این مسئله در مجلس هستند و روی خارجی‌ها را سفید کرده‌اند.

امام جمعه ملایر بیان کرد: تشدید تحریم‌ها از عدم تصویب FATF دروغ شاخدار بزرگی بیش نیست که عده ای آن را به خورد مردم می دهند؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام با عینک انقلابی باید با این مسئله برخورد کند.

وی با اشاره به مطالبات کامیونداران، گفت: پشت این مسئله کامیونداران و دلسوز آنان نبوده و کسانی که راننده‌ها را تحریک می‌کنند، مهره‌های دشمنان هستند.

برقراری خاطرنشان کرد: مشکلات، مختص کامیونداران نبوده و اکثر اقشار مختلف در اصناف مشکلاتی دارند و مسئولان باید در جهت رفع این مشکلات تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه اسدآباد: مسئولان مدیریت اقتصادی کشور را به دست بگیرند

امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با اشاره به پیام‌های واقعه عاشورا و نهضت امام حسین (ع)، اظهار کرد: یاد گرفته‌ایم که در مقابل ظلم بایستیم و این همان روشی است که از سیدالشهدا (ع) آموخته‌ایم.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصادی امروز جامعه و مطالبات کامیونداران، گفت: عده‌ای همچون مثل زالو با دلار و ارز دولتی اجناسی را وارد می‌کنند و این در حالیست که کامیونداران ما در جاده‌ها معطل یک جفت لاستیک مانده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد از کامیونداران در خواست ادامه فعالیت و بستن راه فرصت‌طلبی دشمن را کرد و بیان کرد: مسئولان سه قوای نظام مدیریت اقتصادی کشور را به دست بگیرند.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای و اقتصادی دشمن، یان کرد: دشمنان بدانند که مردم ما برای دنیا و زر و زیور آن انقلاب نکرده‌اند بلکه برای جاودانگی اسلام و رساندن آن به دست صاحب اصلی آن، نقلاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در مقابل استکبار و شرارت‌ها با تمام قدرت ایستادگی کرده و می‌کنند، افزود: موضع رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل و سخنرانی در کنفرانس که به شایستگی از اسلام، رهبری و مردم دفاع کرد قابل قدردانی است.

حسینی‌مجد با تأکید بر اینکه انزوای آمریکا به اوج رسیده است، تصریح کرد: زمانی که ترامپ در سازمان ملل سخنرانی کرد، هیأت‌های حاضر او را مورد تمسخر قرار دادند و به او خوب خندیدند.وی از

وی در ادامه با اشاره به نگرانی مردم و جامعه در خصوص وضعیت اقتصادی، گفت: بازاریان باید با انصاف اجناس خود را به فروش برسانند و از این فرصت‌طلبی‌ها سوء استفاده نکنند.

استان قزوین

پیاده‌روی اربعین باشکوه برگزار شود/FATF نوعی برنامه‌ریزی استعماری است

 آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: حادثه تروریستی اهواز طی عملیاتی کور توسط دشمن صورت گرفت و در این حادثه دشمن هیچ گونه عملیات پیچیده نظامی نداشت. 


حادثه تروریستی اهواز «ذلت دشمن» را به نمایش گذاشت 
وی تصریح کرد: تروریست ها با اسلحه هایی که در اختیار داشتند، در میان انبوه جمعیت تیراندازی کردند و این کار ذلت، قساوت و بی رحمی آنها را به نمایش درآورد چرا که خون مردم بی گناه را بر زمین ریختند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آنها در این حادثه تروریستی کودکان، زنان و جوانان را هدف قرار دادند و این حرکت نشان دهنده ضعف و ناتوانی تروریست ها بود. 

امام جمعه قزوین با یادآوری سابقه مقاومت مردم دلیر و فداکار اهواز، بیان کرد: خیلی از رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطرات رشادت ها و فداکاری های مردم اهواز را در خاطر دارند و در حالی که موشک های کوتاه برد دشمن به اهواز می رسید، آنها در مقابل دشمن بعثی مقاومت کردند. 

وی ادامه داد: آن زمانی که استکبار جهانی، صدام بعثی را به جان مردم ایران، به ویژه مردم اهواز و خوزستان انداخته بود نتیجه ای نگرفت و امروز نیز با تکیه بر مزدوران و حمله های تروریستی نمی توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند. قسمت دوم: 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امروز خاکریزهای ایران اسلامی تا استکبار جهانی فاصله کمی دارد و مشت آهنین ملت ایران برای دشمنان رمقی باقی نگذاشته است؛ امروز خط مقدم ایران، اهواز و خوزستان نیست بلکه در دریای مدیترانه با دشمنان اسلام مقابله می کنیم. 

دشمنان انقلاب با یک ترور کور نتیجه ای نخواهند گرفت 
امام جمعه قزوین افزود: امروز مشت محکم ایران اسلامی در یمن، عراق، بحرین و سوریه بر دهان یاوه‌گویان غرب است، ما در هر کجای دنیا در مقابل زورگویی های استکبار جهانی ایستاده ایم و دشمنان انقلاب با یک ترور کور نتیجه ای نخواهند گرفت. 

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در هر دوره ای محکوم به نابودی و شکست هستند، گفت: در یک دوره ای گفتیم شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل آغاز شده و امروز هم به وضوح می بینیم امریکایی ها به همراه صهیونیست ها شمارش معکوس ذلت و خواری از دست دادن قدرتشان آغاز شده است. 

عابدینی با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو یادآور شد: شهادت سرداران بزرگ اسلام در عملیات تروریستی و بمب گذاری در هواپیمای ایشان را تسلیت می گوییم؛ شهدایی چون فلاحی، فکوری، کلاهدوز، نامجو و جهان‌آرا جزو این سرداران بودند که روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس نامگذاری شده است. همچنین برای شهدای فرمانده استان قزوین از جمله شهید بابایی، شهید لشگری و شهید حسن پور علو درجات را از درگاه خدا طلب داریم. 

خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: روحانی شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد جزو مبارزان انقلابی بود که دارای صبر، استقامت، متانت و بصیرت فراوانی بود و در مسیر روشنگری جوانان تلاش بسیاری کرد. 

وی با اشاره به روز آتش نشانی و ایمنی ابراز کرد: به همه زحمت کشان عرصه آتش نشانی که در مسیر تامین امنیت و نجات جان شهروندان عزیز درحال خدمت هستند خداقوت عرض می کنیم. 

سایه برکات پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را غنیمت بدانیم 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه روز جهانی سالمندان و روز همبستگی و همدردی با نوجوانان فلسطینی جزو مناسبت های پیش روی ماست، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند:«شخصیت و وقار بزرگان خود را حفظ کنید و احترام آنها را نگاه دارید»، وظیفه همه ما این است که سایه برکات پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را غنیمت بدانیم مبادا این بزرگان برای ما خسته کننده شوند مبادا یادمان رود موی سپید و این ضعف و ناتوایی امروزشان با تحمل چه سختی هایی ایجاد شده است، زمانی که این عزیزان از دست می روند حسرت خواهیم خورد این پیران نعمت زندگی ما هستند. 

امام جمعه قزوین افزود: پیامبر اکرم(ص) در ادامه حدیث خود که احترام به پیران را گوشزد می کنند، می فرمایند: «بزرگان نیز باید نسبت به کوچکترها نگاه رحمت و عطوفت داشته باشند و مهربانی رویه اخلاقی شما باشد تا کوچکترها نیز احترام و جایگاه شما را حفظ کنند»، در این حدیث ما شاهد یک سبک زندگی زیبا هستیم که زیباترین تعامل را در یک خانواده نشان می دهد. 

ظلم و بی رحمیت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان 
وی تصریح کرد: امروز جنایت های انجام شده علیه کودکان فلسطینی نشان می دهد که چه ظلم هایی علیه آنها در حال انجام است و بسیاری از این کودکان در زندان های فلسطینی به سر می برند و بسیاری از آنها مورد هدف گلوله قرار گرفته و شکنجه می شوند، این رفتار در نگاه هر دین و مذهبی محکوم است. 

عابدینی با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در اهواز گفت: محمدطاها اقدامی کودک ۴ ساله ای بود که مورد حمله تروریستی جنایتکاران داعشی قرار گرفت، با این جنایت امریکایی ها و انگلیسی ها فریاد شعف و شادی سر می دهند و سپس در نطق های خود می گویند با تروریسم مخالفیم. ظلم، عداوت، نیرنگ و دروغ از وجود مستکبرین عالم می بارد اما ادعای مظلومیت دارند! 

این خطیب نمازجمعه با اشاره به سالروز تخریب حرمین عسکرین در سامرا اذعان کرد: امیدواریم امثال این جنایت عاملی شود تا ریشه ترور و تروریسیم و حامیان آنها بخشکد و به مظلومیت این دو امام همام و عزت و اقتدار ائمه(ع) عالمگیر شود. 

وی بیان کرد: درباره معاهدات بین المللی رهبر معظم فرزانه انقلاب روشنگری هایی داشتند، ایشان در مورد FATF که این روزها صحبتش مطرح است فرمودند، دشمنان انقلاب برای ادامه استعمارگری ها، تسلط و غارت اموال دیگر کشورها برنامه ریزی مستعمرانه دارند و عده ای از مسئولان ما بی توجه به این نگاه خصمانه دشمن، اعتماد کاذب به دشمن دارند. 

در برجام متضرر شدیم 
عابدینی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه برخی ها با احترام به معاهدات بین المللی استعماری نگاه می کنند، گفت: آنها بر اساس عقل، منطق، دلسوزی و مصلحت مردم ما کاری انجام نمی دهند و نباید با این نگاه که آنها دلسوز ما هستند به معاهدات مستکبران نگاه کنیم. 

خطیب جمعه قزوین با تأکید بر اینکه ما در قصه برجام متضرر شدیم، یادآور شد: برخی ها درک نمی کنند فسق، فجور، جنایت و تعدی کار آنهاست و چون درک نکرده اند و با این نگاه به گفتگو نشستند، ما در قصه برجام متضرر شدیم و امروز ثمرات شوم آن را مشاهده می کنیم. 

وی با یادآوری روز بزرگداشت مولوی تصریح کرد: در این ایام جا دارد سروده های ارادتمندانه مولانا به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) را مرور کنیم که بیانگر اوج علاقه ایشان به اهل بیت (ع) بود. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: سروده های مولانا بسیار متأثر از قرآن و روایات است و به همین خاطر هر روز ماندگاری بیشتری پیدا می کند و مردم به اشعار ایشان علاقه بیشتری پیدا می کنند. 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این روزها سالروز حرکت اسیران کربلا می ‌باشد که در حقیقت آزادگان عالم تا قیامت محسوب می شوند چرا که آن بزرگواران پرچم آزادگی را برافراشتند و راه آزادگی را به بشریت آموختند. 

وی عنوان کرد: آنها وقتی از کوفه به سمت شام حرکت می کنند و وقتی به شام می رسند برای همگان شکست یزید روشن می شود و یاد امام حسین (ع) و یارانش برای همیشه زنده می ماند و آن حضرت با قیام کربلا برای آینده جهان نقشه زندگی تعیین کرد. 

عابدینی یادآور شد: هر سال شاهد هستیم که عمق معرفت مردم نسبت به امام حسین (ع) بیشتر می شود و تعداد علاقه مندان به حضرت در همه جای عالم افزایش پیدا می کند. 

خطیب جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: یکی از نمادهای افزایش ارادتمندی مردم به اباعبدالله الحسین (ع)، اربعین حسینی (ع) است و در همه جای عالم جدی گرفته می شود و با شکوه و عظمت مثال زدنی برگزار می شود و هر سال در حال افزایش است. 

وی تصریح کرد: در مسیر پیاده روی اربعین افرادی را می توان از پیروان مذاهب دیگر و ملیت های گوناگون مشاهده کرد و این شکوه و عظمت هر روز در حال افزایش است و از مسئولان می خواهیم همه دست به دست هم بدهند تا مراسم اربعین هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود. 

مردم ایران و عراق اخوت و برادری دیرینه دارند 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دشمنان برای ضربه زدن به این حرکت بزرگ فرهنگی و دینی، نقشه های زیادی کشیدند و تلاش کردند تا عراقی ها را از چشم ما بیندازند و با اقدامی تروریستی به کنسول گری ایران در بصره آسیب وارد کردند. 

امام جمعه قزوین گفت: مردم ایران و عراق از قدیم با یکدیگر دست دوستی، برادری و اخوت داده اند و در دوران دفاع مقدس نیز بعثی ها، هم با مردم عراق و هم با مردم ایران در جنگ بودند و باید هوشیار باشیم در زمین دشمنان که می خواهند به وحدت دو ملت آسیب وارد کنند، بازی نکنیم.

استان چهارمحال وبختیاری

دوران دفاع مقدس ، یک امتحان بود، امتحانی که ملت ایران به خوبی از آن عبور کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام خطیب نماز جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته به ایه سی و پنج سوره انبیا اشاره و اظهار داشت: خدواند در این آیه به ما یاد می دهد که فراز ونشیب ها ، گرفتاری ها ی دنیا  و  همه آنچه در دنیا با آن رو برو می شویم را تماما به چشم امتحان نگاه کنیم.


وی افزود: با حوادثی که برایتان رخ میدهد عادی برخورد نکنید،رفاه و ،آسودگی شما را مغرور  و گرفتاری ها مایوستان نکند. مراقب باشیم چه عکس العملی در برخورد با رفاه ها وگرفتاری ها داشته باشیم تا سربلند باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به ایام دفاع مقدس اشاره و بیان داشت: دوران دفاع مقدس ، یکی از همین دوران های امتحان بود، امتحانی که ملت ایران به خوبی از آن عبور کرد، دنیا در برابر ایران ایستاده بود، از کشور های شرق وغرب ، صدام را تحریک کردند برعلیه یک ملت ،دشمن همه امکاناتش را به میدان آورد تا ملت ایران را زمین گیر کند. که بحمدالله با هوشیاری ودلاورمردی های ملت مقاوم ایران، دشمن به این هدف شوم خد دست پیدا نکرد.

نکونام اذعان داشت: در مسئله دفاع مقدس باید سه مسله را مورد توجه قرارداد، آنچه در ۸ سال دفاع مقدس واقع شد بایدبصورت مستمر بازگو شود، دستاورد دفاع مقدس در بعد فرهنگی ،ایساتدگی، سلابت وتجربه روشن ، یک فرهنگ زیبا ومردانی مقاوم از این فرهنگ ساخته شده، اینها بسیار مهم است . این دستاوردها باید مدام گفته شود ، ضرورت عمل امروز با درس گیری از دفاع مقدس

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه این روزها باید یاد وخاطره هفته دفاع مقدس را زنده نگه داریم به رزمایش ۲۰ هزار نفری که در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود اشاره و افزود: این اجتماعات بزرگ از نظر عده و عُده بسیار مهم است.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه ٩ مهرماه روز هم بستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی است، گفت: امروز تضعیف حق کودکان و نوجوانان جهانی شده است و امروز نمونه‌های آن را در آفریقا، آسیا، یمن، سوریه می‌بینیم.

نکونام با اشاره به اینکه ٢٣ محرم مصادف با فاجعه انفجار و تخریب حرمین عسگریین است، افزود: بعد از ١٣ حرم این دو امام بزرگوار بازسازی و تکمیل شدند، دشمن اگر صدها بار این جنایات را انجام دهد این خط شیطانی است که رسوا می‌شود.

 

حقانیت مواضع ایران در سازمان ملل برای جهانیان ثابت شد

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با اشاره به سخنرانی اخیر ریاست جمهوری در سازمان ملل متحد،اظهار داشت: سخنرانی دکتر روحانی در سازمان ملل فرصت بسیار خوبی بود برای این که ما حقانیت کشورمان را به رخ جهانیان بکشانیم و این اقدام به خوبی صورت گرفت.

بهرامی تصریح کرد: رییس جمهوری هم موضوع را به خوبی مطرح کرد و حقانیت کشورمان را به زیبایی به تصویر کشید و نشان داد که ایران کشوری قدرتمند و عزتمند است.

خطیب جمعه اردل گفت: دکتر روحانی حقانیت و مظلومیت ایرانی ها و ظلم آمریکایی ها را به تصویر کشید و ظلم هایی را که تروریست ها در حق مردم ایران کرده اند را به خوبی در سخنانش ترسیم کرد.

وی با اشاره به سخنرانی ترامپ پیش از رییس جمهوری کشورمان در سازمان ملل گفت: سخنرانی تند ترامپ در سازمان ملل حقانیت ایران را بیشتر به جهانیان ثابت کرد و صدای کشورمان بیشتر به گوش جهانیان رسید.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به وضعیت آشفته اقتصادی کشورگفت:اوضاع اقتصادی کشور مناسب نیست و قیمت ها روز به روز افزایش می یابند.

حجت الاسلام بهرامی گفت: واقعیت آن است که میزان رضایتمندی مردم از دستگاهای کشور نسبت به مسئله اقتصاد وبرخورد بامفسدان اقتصادی رضایت بخش نیست کم کاری دربرخورد بامفاسد،عدم سرعت وقاطعیت دربرخورد ضربه ی جدی به کارآمدی نظام خواهدزد، انتظار است دستگاهای مختلف کشو رو مسئولان برای رفع این مشکل تحرک بیشتروتصمیمات جدی تر بگیرند.

 

کاخ سفید شکست روح مقاومت و ایستادگی ملت ایران را به هر قیمتی خواهان است

امام‌جمعه فارسان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان به 31 شهریورماه اشاره کرد و گفت: در سالروز آغاز جنگ تحمیلی ۸ ساله نظام سلطه علیه مردم ایران، تروریست‏های تکفیری مردم اهواز را آماج گلوله‏های اهدایی دشمنان نظام اسلامی قرارداد و به گمان خودشان با ارعاب درصدد برهم زدن امنیت این منطقه حساس از میهن اسلامی بودند.

وی افزود: دقایقی پس‌ازاین حادثه تروریستی که به شهادت و مجروح شدن بسیاری از مردم و نیروهای نظامی منجر شد، گروهک تجزیه‏طلب تروریستی الاحوازیه مسئولیت آن را بر عهده گرفت بااین‌حال ساعتی بعد گروه تکفیری داعش هم در اطلاعیه‏ای مسئولیت این اتفاق را بر عهده گرفت که نشان‏دهنده پیوندهای عمیق میان گروهک تجزیه‏طلب الاحوازیه و داعش است.

وی بیان داشت: فارغ از اینکه عامل میدانی این حادثه از اعضای کدام‌یک از این دو گروه تروریستی هستند، خون شهدای مظلوم این حادثه تلخ در عین اینکه ماهیت ضد مردمی این گروهک‏های تروریستی را آشکار ساخت، حقانیت نظام اسلامی در ایستادگی و مقابله با فزون‏خواهی‏های نظام سلطه را آشکار و به عرصه‏ای جهت تقویت انسجام ملی و رسوایی دشمنان نظام تبدیل شد.

امام‌جمعه فارسان در مورد ابعاد این حادثه و زمینه‏ های آن به نکاتی چند اشاره کرد: جان بولتن، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ۱۲ تیر ۱۳۹۶ گفته بود که انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل‏ سالگی‏ اش برسد.

وی گفت: وزیر خارجه پیشین آمریکا گفته بود که دولت ترامپ سیاستش را کار با مخالفان داخلی در ایران برای تغییر نظام این کشور قرار داده است.مبتنی بر این سِناریو و با توجه به برنامه ‏ریزی‏ها برای تشدید تحریم‏ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و احتمال اوج‌گیری اعتراضات اجتماعی، دشمنان نظام برای ایران در سال ۹۷ تابستان داغی را طراحی و بارها از آن سخن به میان آورده و به‌زعم خود فروپاشی نظام اسلامی را در خلال آن به انتظار نشسته بودند.

وی ادامه داد: محمد بن سلمان ولیعهد رژیم سعودی در اردیبهشت‌ماه ۹۶ گفته بود ما تلاش می‏کنیم نبرد را به درون ایران بکشانیم.

حجت والسلام وال مسلمین ملک پور افزود: هدف‌گذاری کاخ سفید بر شکست روح مقاومت و ایستادگی ملت ایران به هر قیمتی، موجب بهره‏گیری از همه ظرفیت‏های ممکن علیه نظام اسلامی گردیده است، به‌کارگیری گسترده‏ترین شکل تحریم‏های اقتصادی، تمسک به صهیونیست‏ها، گروه‏های مطرود و درمانده نظیر منافقین و سلطنت‏طلب‏ها برای برهم زدن امنیت داخلی و استمداد از شیخ‏نشین‏های فرتوت و رو به اضمحلال خلیج‌فارس برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران، درعین‌حال نشان از بزرگی وبرتری ایران در مواجهه با آمریکا و دیگر متحدین منطقه‏ای و فرا منطقه‌ای دارد.

وی افزود: اما به‌رغم برنامه‏ریزی و امیدواری دشمن، چالش مورد انتظار اتفاق نیفتاد و حتی در مقایسه با آشوب‌های دی‌ماه ۹۶ که قریب به ۱۱۰ شهر متشنج شده بود، به یک‌دهم کاهش‌یافته و عملاً دشمن در فاز اول ناکام ماند.

امام‌جمعه فارسان به افزایش تحریم‌ها اشاره داشت و گفت: تلاش‌های کاخ سفید با افزایش تحریم‌ها و رشد نجومی نرخ تورم در به خیابان کشاندن مردم و دامن زدن به اعتراضات اجتماعی در ادامه روزهای تابستان به‌جایی نرسید و این امر نشان‌دهنده اعتماد و باور مردم به‌نظام و البته انتظار از مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

وی اظهار داشت: اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه‏جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته و نتوانسته است جریان اجتماعی مطلوب خود در برابر نظام اسلامی را ایجاد کند و لذا با بهره‌گیری از عوامل نیابتی به دامن زدن به چالش‌های امنیتی تمسک پیداکرده و تلاش داشت این حادثه و شدت آسیب‏های وارده را به عرصه‏ای برای آشوب‏ها تبدیل کند که این بار نیز ناکام ماند.

وی در پایان بیان داشت: هوشیاری و حمایت مردم و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح سبب شد این حادثه، مانند حوادث گذشته به عرصه‏ای برای تحکیم انسجام و وحدت ملی تبدیل شود. از همین رو است که مقام معظم رهبری در بخشی از پیام خود در مورد این حادثه یادآور شدند: به کوری چشم آنان، ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‏‏ دشمنی‏ها فائق خواهد آمد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما