شناسهٔ خبر: 28386331 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمان :

سخنرانی رییس جمهوری در سازمان ملل تاریخ ساز شد

کرمان- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان سخنرانی رییس جمهوری کشورمان در سازمان ملل مقابل ترامپ را حادثه ای تاریخ ساز عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه این هفته کرمان افزود
: دنیا به خوبی می داند که حرف از حق زدن در بلندگوی رسمی جهان یکی از بخش های به تصویر کشیدن اقتدار ملی است.
وی اضافه کرد: رییس جمهوری کشورمان با قدرت و قاطعیت از حقوق مردم دفاع کرد و در مقابل رییس جمهوری آمریکا که خود را رییس کل دنیا می داند، مورد تمسخر قرار گرفت.
حجت الاسلام علیدادی با اشاره به حادثه تروریستی در اهواز گفت: در یک حرکت کور و به حمایت از استکبار جهانی که هیچ هنر نظامی و عملیاتی در پی این حادثه وجود نداشت جمعی از مردم اهواز به شهادت رسیدند.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: شهادت کودک چهار ساله در حادثه تروریستی اهواز برای همه جهانیان این پیام را داشت ، کسانی که حرف از حقوق مردم می زنند هیچ تعهدی نسبت به مردم ندارند و اگر قدرتی در دستشان بیایید حرکت های خونی راه می اندازند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: شبکه های غربی و خارجی حادثه کور منافقانه را به جنگ داخلی تعبیر کردند و در این میان دست خارجی هایی که این حادثه شوم را رقم زدند، برملا شد.
وی بیان داشت: این حادثه توریستی نشان داد که دشمنان بر جبهه های رسمی توان ضربه به این کشور را ندارند و مجبورند در چنین جریانانی وارد شوند اما جواب جمهوری اسلامی قاطع و کوبنده خواهد بود.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در عرصه های مختلف منطق جمهوری اسلامی، خودش را نشان می دهد.
حجت الاسلام علیدادی با اشاره به اینکه بخشی از سلامت جامعه به سلامت اقتصادی آن بستگی دارد بیان داشت: اجرای اقتصاد دینی و اسلامی یک‌ جامعه در حکومت نبوی و علوی از حساسیت ویژه ای برخوردار بود.
وی با تاکید بر اینکه مساله رشوه خواری مورد تنفر در اسلام واقع شده ، گفت: توصیف عدل ساده است اما در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی هر کسی نمی تواند عدالت را پیاده کند.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه منابع عمومی جامعه باید در تامین خواسته های جامعه باشد تصریح کرد: نباید رانت برای گروه خاصی صورت بگیرد و هر افقی از عدالت که در زمینه اقتصاد طلوع می کند فقر و بدبختی غروب خواهد کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تولید، توزیع و مصرف را سه بخش اقتصاد در جامعه برشمرد و افزود: اگر عدالت در این سه بخش اقتصادی اجرا شود شاهد تبعیض و تکاثر اموال نخواهیم بود.
وی با تاکید براینکه بخش عظیمی از بدهی های افراد در بانک ها از ویژه خوارانی هستند که میلیاردها پول مردم را با نفوذ خود گرفتند و به بانک ها پس نمی دهند خاطرنشان کرد: اقتصاد در جامعه مساله مهمی است بنابراین مسئولان باید نگاه امیرالمومین (ع) را در حوزه عدالت اقتصادی داشته باشند.
امام جمعه کرمان حکومت و حاکمیت را یکی از عوامل بسترساز حادثه بزرگ کربلا در تاریخ اسلام عنوان کرد و افزود: امام حسین (ع) رمز قیام خود را حاکمیت مسلمین بر مبنای اجرای احکام دین اسلام می دانست.
وی رهبری حضرت زینب (س) را در کاروان اسرای کربلا بی نظیر برشمرد و گفت: حضرت زینب (س) جریان امام حسین(ع) را به یک‌ جریان جهانی و ماندگار برای نسل های بعد تبدیل کرد و نشان داد یزیدیان در طول تاریخ وجود خواهندداشت.
9895/ 5054

نظر شما