شناسهٔ خبر: 28378016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

حداقل‌حقوق‌بگیرها در بسته حمایت اجتماعی هستند

صاحب‌خبر -

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حداقل‌حقوق‌بگیرها در بسته حمایت اجتماعی درنظر گرفته شده‌اند، گفت که هنوز مشخص نیست این حمایت‌ها در شکل کالاکارت باشد یا کوپن.
به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان‌هایی مثل کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد استان‌هایی هستند که تقریبا یارانه دستمزد را به آنها پرداخت می‌کنیم تا بتوانیم اشتغال را در این استان‌ها پیگیری کنیم. وی یادآور شد: طرح تامین مالی خرد را در حوزه هدف‌گذاری اشتغال پیگیری خواهیم کرد. محسنی بندپی افزود: 2طرح تکمیلی داریم؛ یکی صیانت از اشتغال موجود است و می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنیم تا در کنار ایجاد یک میلیون اشتغال، از ریزش اجباری نیروی کار هم صیانت کنیم. تمام بنگاه‌هایی که در این زمینه مشکل دارند، شناسایی و با آنها مذاکره شده است تا بتوانیم در مسیر تداوم کارشان مشکلاتشان را بر‌طرف کنیم. وی افزود: طرح تکمیلی دوم، نظارت است. تمام تلاشمان این است که نظارت را درست کنیم تا منابع خاصی که برای اشتغال درنظر گرفته شده، در همین حوزه صرف شود. هم از گروه‌های مردم‌نهاد و جهاد دانشگاهی و هم از نهادهای دیگر درخواست داریم تا در این‌باره نظارت داشته باشند تا منابع ذکر‌شده برای اشتغال صرف شود. محسنی بندپی اظهار کرد: قطع یقین می‌گوییم کارورزی در محیط کار سال گذشته ۳۰هزار اشتغال داشته که امسال ۷۰هزار تا خواهد بود.
همچنین 6 طرحی که در این وزارتخانه در حوزه اشتغال وجود دارد، تقریبا ۳۳۸هزار اشتغال را به جز اشتغال فراگیر روستایی ایجاد خواهد کرد. وی در ادامه این گفت‌وگو، در ارتباط با موضوع افزایش حقوق کارگران گفت: الان بحث حمایت‌های اجتماعی در دولت مطرح شده ‌تا افرادی که حداقل حقوق را می‌گیرند و اقشار خاص هستند، از حمایت دولت برخوردار شوند. محسنی بندپی یادآور شد: الان حداقل‌حقوق‌بگیرها در بسته حمایت اجتماعی درنظر گرفته شده‌اند و کار کارشناسی آن انجام گرفته است. به‌زودی مبلغ و جامعه هدفش هم مشخص می‌شود. بازنشستگان و افراد تحت پوشش بهزیستی ازجمله آنها هستند. وی ادامه داد: هنوز این موضوع که حمایت‌ها، کالاکارت باشد یا کوپن مشخص نیست، اما جلساتش در حال برگزاری است و سرعت اجرای آن بالا می‌رود.

برچسب‌ها:

نظر شما