شناسهٔ خبر: 28362419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حداقل حقوق بگیرها در بسته حمایت اجتماعی هستند

صاحب‌خبر -

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حداقل حقوق بگیرها در بسته حمایت اجتماعی درنظر گرفته شده‌اند، گفت که هنوز مشخص نیست این حمایت‌ها در شکل کالاکارت باشد یا کوپن.به گزارش ایسنا، انوشیروان بندپی در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان‌هایی مثل کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد استان‌هایی هستند که تقریبا یارانه دستمزد را به آن‌ها پرداخت می‌کنیم تا بتوانیم اشتغال را در این استان‌ها پیگیری کنیم.وی یادآور شد: طرح تامین مالی خرد را در حوزه هدف‌گذاری اشتغال پیگیری خواهیم کرد.بندپی افزود: دو طرح تکمیلی داریم؛ یکی صیانت از اشتغال موجود است و می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنیم تا درکنار ایجاد یک میلیون اشتغال از ریزش اجباری نیروی  کار هم صیانت کنیم. تمام بنگاه‌هایی که در این زمینه مشکل دارند شناسایی و با آن‌ها مذاکره شده است تا بتوانیم در مسیر تداوم کارشان مشکلاتشان را بر طرف کنیم.وی افزود: طرح تکمیلی دوم، نظارت است. تمام تلاشمان این است که نظارت را درست کنیم تا منابع خاصی که برای اشتغال در نظر گرفته شده در همین حوزه صرف شود. هم از گروه‌های مردم نهاد و جهاد دانشگاهی و هم از نهادهای دیگر درخواست داریم تا در این باره نظارت داشته باشند تا منابع ذکر شده برای اشتغال صرف شود.بندپی اظهار کرد: قطع یقین می گوییم کارورزی در محیط کار سال گذشته ۳۰ هزار اشتغال داشته که امسال ۷۰ هزار تا خواهد بود. همچنین شش طرحی که در این وزارت خانه در حوزه اشتغال وجود دارد،  تقریبا ۳۳۸ هزار اشتغال را به جز اشتغال فراگیر روستایی ایجاد خواهد کرد.وی در ادامه این گفت‌وگو ، در ارتباط با موضوع افزایش حقوق کارگران گفت: الان بحث حمایت های اجتماعی در دولت مطرح شده است تا افرادی که حداقل حقوق را می گیرند و اقشار خاص هستند حمایت دولت
 را بگیرند.
 بندپی یادآور شد: الان حداقل حقوق بگیرها در بسته حمایت اجتماعی در نظر گرفته شده اند. کار کارشناسی آن انجام گرفته است. به زودی مبلغ و جامعه هدفش هم مشخص می شود. بازنشستگان، افراد تحت پوشش بهزیستی از جمله آن‌ها هستند.وی ادامه داد: هنوز این موضوع که حمایت ها، کالاکارت باشد یا کوپن مشخص نیست؛ اما جلساتش در حال برگزاری است و سرعت اجرای آن بالا می رود.بندپی با اشاره به تعهد دولت درباره ایجاد یک میلیون شغل گفت: باتوجه به اینکه تقریبا در سه سال گذشته ، سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شده  (از پاییز ۹۳ تا اسفند ۹۶ ) ۷۰ درصد شغل ایجاد شده است.  وی تصریح کرد: اگر بخواهیم برای همه بیکاران شغل مناسب ایجاد کنیم باید برنامه‌هایی را دنبال کنیم. حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر روستایی در نظر گرفته شده است. قرار دادها نوشته شده، تفاهم نامه ها هم تهیه شده است.بندپی افزود: در تبصره ۱۸ که درباره بحث اشتغال است حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که  ۶ طرحش برای وزارت تعاون است. شرکت های دانش بنیان هم هستند که با یک هدف گذاری حدود ۷۰ هزارنفر را در بر می گیرند.وی در پایان گفت: این امیدواری وجود دارد که آنچه دولت تعهد کرده است را بتوانیم در سال ۹۷ به مرحله اجرا برسانیم.
همچنین سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری از روز شنبه ۷ مهرماه خبر داد. به گزارش مهر، انوشیروانی محسنی بندپی در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران صندوق بازنشستگی کشوری که عصر دیروز برگزار شد افزود: در مرحله اول ۲۵۰ هزار نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری که در شهریورماه ثبت نام کرده بودند می‌توانند از روز شنبه هفتم مهرماه به بانک عامل(بانک صادرات) مراجعه و وام ضروری خود را دریافت کنند.جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این همایش با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان این صندوق از وام ضروری استفاده خواهند کرد، گفت: درمرحله اول اسامی ۲۵۰ هزار نفر آنها در اختیار بانک صادرات قرار گرفته است و در سه ماهه پایانی سال ۹۷ نیز مابقی ۴۰۰ هزار نفر (۱۵۰ هزار نفر دیگر از بازنشستگان) وام خود را دریافت می کنند.به گفته وی، مبلغ وام ضروری درنظر گرفته شده برای بازنشستگان ۵ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است.از سوی دیگر مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری حاشیه همایش گفت: قصد داریم با همکاری وزارت رفاه برنامه ریزی را برای مسکن ویژه بازنشستگان تحت پوشش صندوق انجام دهیم.به گزارش خبرنگار مهر، جمشید تقی زاده با اشاره به اینکه ۹۵ درصد بازنشستگان صندوق بازنشستگی زیر دو میلیون  و۳۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنندگفت:امروز با حضور سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی از پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به ۴۰۰ هزار بازنشسته رونمایی شد. وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست و با توجه به اینکه ۲۵۰ هزار نفر در سایت صندوق بازنشستگی ثبت نام کرده اند وام ۵ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد دریافت می‌کنندافزود: تلاش می شود مابقی متقاضیان نیز در ماه های آتی بتوانند وام دریافت کنند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درمورد مسکن ویژه بازنشستگان نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، برنامه‌ریزی برای مسکن بازنشستگان در نظر گرفته و طرحی را پیش بینی کرده ایم که امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت راه و شهرسازی و همچنی شهرداری‌های سراسر کشور اقداماتی را دراین خصوص انجام دهیم. وی در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری نیز اظهار داشت: بسته حمایتی و درمانی بازنشستگان در عقد قرارداد جدید با بیمه تکمیلی افزایش پیدا می کند و در این دوره قصد داریم حمایت بیشتری را در حوزه درمانی از بیماران صعب العلاج داشته باشیم.
 

برچسب‌ها:

نظر شما