شناسهٔ خبر: 28357897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

تدوین طرح یک فوریتی اصلاح آیین نامه داخلی مجلس برای شفافیت آراء نمایندگان

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه از تدوین طرح یک فوریتی اصلاح آیین نامه داخلی مجلس برای شفافیت آراء نمایندگان خبر داد.

صاحب‌خبر -
صراط:

علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از تدوین طرح اصلاح ماده 121 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان خبر داد.

وی تأکید کرد: اخیرا بحث شفافیت آرای نمایندگان نسبت به طرح‌ها و لوایح جزء مطالبات نخبگان، عده‌ کثیری از مردم و رسانه‌ها قرار گرفته است و در این راستا اقداماتی صورت گرفت.

ادیانی افزود: کمپین شفافیت آرای نمایندگان و طرحی در قالب لزوم شفافیت آرا در مجلس مطرح شد، اما آنچه درباره این شفافیت و آگاهی موکلان از نظرات نمایندگان مجلس مقفول مانده آن است که بحث مربوط به شفافیت آرا باید با استفاده از ساز و کار مناسب مربوط به آن انجام شود.

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه تأکید کرد: شفافیت آرای نمایندگان و آگاهی اصحاب رسانه، نخبگان، ناظران بر عملکرد مجلس و ... مستلزم اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس است، لذا بنده امروز طرحی مبنی بر اصلاح برخی از اجزا و بندهای مندرج در ماده 121 آیین‌نامه داخلی مجلس با قید یک فوریت تدوین کردم.

وی گفت: در این ماده قانونی نحوه کمیت ، حد نصاب آرا و مصادیق لازم درباره طرح‌ها و لوایح به دقت معین شده است.

ادیانی ادامه داد: آن چیزی که در موضوع شفافیت آرای نمایندگان مردم و رسانه‌ها باید بدانند عبارت است از رأی نماینده درباره موافقت یا مخالفت با کلیات طرح‌ها و لوایح، طرح‌ها و لوایح فوریت‌دار، حذف کل یا جزء مواد یا تبصره، مسکوت ماندن طرح و لوایح، موافقت یا مخالفت با پیشنهادات، اصلاحات یا الحاقات به طرح‌ها و لوایح در دستور کار مجلس و ... .

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه اظهار کرد: بر این  اساس بنده به عنوان طراح، این طرح اصلاح ماده 121 قانون آیین نامه داخلی مجلس را در سامانه الکترونیکی  طرح‌ها و لوایح مجلس قرار داده‌ام تا نمایندگان بتوانند آن را مطالعه و در صورت موفقت آن را امضا کنند.

وی گفت: امیدوارم هر چه سریعتر طی هفته‌ آینده این طرح توسط نمایندگان امضا شده و فرایند قانونی آن صورت بگیرد، زیرا بنده معتقدم شفافیت آرای نمایندگان و علنی شدن آن قطعا نیاز به اصلاح آیین‌نامه داخلی دارد و هر راهی غیر از اقدامی بلاوجه است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما