شناسهٔ خبر: 28357166 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| صنعت هتلداری ایران رو به ورشکستگی است

R41374/P1361/S6,49/CT1

مدیر عامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر صنعت هتلداری ایران رو به ورشکستگی است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در احداث هتل در اردبیل رغبتی ندارند.

صاحب‌خبر -

جعفر بذری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: دولت تبدیل به رقیب اصلی صنعت هتلداری و فعالان این صنف شده است و در شرایط فعلی، صنعت هتلداری ایران رو به ورشکستگی است.

وی با اشاره به این که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با صدور مجوز احداث اقامتگاه، زائرسرا منجر به ایجاد مشکلات متعددی برای هتلداران شده‌اند بیان کرد: متاسفانه در شهری مانند سرعین، مراکزی مانند مسکن مهر و حتی امامزاده‌ها تبدیل به مراکز اقامتی شده‌اند در حالیکه ضریب اشغال هتل‌ها روز به روز در حال کاهش است.

مدیر عامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل بیان کرد: هتل هایی که درجه بندی نشده‌اند ، در دستور کار قرار می‌گیرند و در عرض 3 ماه آینده تمامی هتل‌هایی که درجه آنها تعیین نشده‌اند، باید درجه‌بندی شوند.

بذری بیان کرد: افزایش نرخ هتل‌ها بصورت تصمیمات استانی و محلی اتخاذ خواهد شد و هر هتلی نیاز افزایش نرخ داشته باشد می‌تواند به صورت جداگانه اقدام کنند و تصمیمات درباره پذیرش گردشگران خارجی با ارز خارجی در چند روز آینده اتخاذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات هیچ رغبتی از طرف سرمایه‌گذاران مشاهده نمی‌شود که باید در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده شود و موانع موجود از سر راه برداشته شود تا بتوانیم از این طریق مشکلات را به حداقل رسانده و شاهد تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم.

انتهای پیام/ن

نظر شما