شناسهٔ خبر: 28357136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

با حضور ذوالفقاری معاون وزیر کشور صورت گرفت؛

برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی / بررسی آخرین اقدامات و عملکرد سازمان ها و مصوبات پیشنهادی

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با اسناد و مدارک رسمی به ریاست دکتر ذوالفقاری و با حضور اعضای این ستاد، پیش از ظهر امروز چهارشنبه در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -
1397/7/4 چهارشنبه با حضور ذوالفقاری معاون وزیر کشور صورت گرفت؛
برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی / بررسی آخرین اقدامات و عملکرد سازمان ها و مصوبات پیشنهادی
جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با اسناد و مدارک رسمی به ریاست دکتر ذوالفقاری و با حضور اعضای این ستاد، پیش از ظهر امروز چهارشنبه در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ این جلسه به منظور بررسی آخرین وضعیت مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی و همچنین بررسی اقدامات دستگاههای عضو ستاد به همراه ارائه گزارشی از عملکرد آنها و همچنین بررسی و تصویب پیشنهادات ارائه شده از سوی دستگاههای عضو ستاد، برگزار شد.
دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این جلسه ضمن اشاره به اینکه با هماهنگ سازی بخش های مختلف در کشور می توانیم مشکلات را برطرف کنیم، گفت: در این صورت می توان زمینه بهتری را برای امنیت سامانه، امنیت اطلاعات مردم و عدم سوء استفاده از داده ها و اطلاعات در فراهم کرد.
وی تاکید کرد: جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی، به دلیل گستردگی موضوعات و عضویت دستگاههای مختلف، می تواند در فواصل کوتاه مدت با موضوعات محدودتر و به صورت تخصصی برگزار شود تا نتایج کار بهتر باشد و در نهایت تمامی نتایج در جلسه اصلی بررسی و به سرانجام برسد.
در ادامه این نشست حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت و احوال کشور با ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در سال گذشته گفت: تاکنون بیش از 46 میلیون ثبت نام کارت ملی هوشمند در کشور داشتیم و بیش از 43میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است. درواقع بیش از 75 درصد از کارتهای هوشمند ملی کشور را تولید کرده ایم.
وی تاکید کرد: با تکمیل پروژه کارتهای ملی هوشمند گامی موثر در راستای الکترونیکی کردن خدمات در کشور برمی داریم.
درخشان نیا اشاره کرد: اکنون بیش از 120 دستگاه و نهاد دولتی به پایگاه الکترونیکی برخط این سازمان برای دریافت استعلامات متصل هستند.
وی افزود: در برنامه پنجم توسعه لحاظ شده است که سازمان ثبت و احوال خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار دستگاهها قرار دهد و در مقابل ردیفی در بودجه برای این سازمان اختصاص یابد، این درحالی است که با وجود ارائه تمامی خدمات به صورت رایگان هنوز بودجه ای برای این نهاد لحاظ نشده است.
رئیس سازمان ثبت و احوال با اشاره به تاکید وزیر کشور برای اتمام هرچه سریعتر پروژه صدور کارت ملی هوشمند خاطرنشان کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه همکاری بیشتری با این سازمان داشته باشد، پروژه را در زمان بسیار کوتاه تری به  اتمام خواهیم رساند.
وی با بیان اینکه کارت هوشمند جایگزین بسیار مناسب و قوی برای شناسنامه است، افزود: با استفاده از این کارتها می توانیم ضمن شفاف سازی و جلوگیری از جعل، اقدامات مناسبی انجام دهیم.
 همچنین در ادامه این جلسه، نماینده معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات در حوزه مبارزه و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی به آخرین دستاوردها و آمار این حوزه اشاره و گزارشی از اقدامات تخصصی، آسیب شناسی، تعامل با سازمانها و برگزاری دوره های تخصصی آموزشی در این زمینه ارائه کرد.
در ادامه سرائیان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز گزارشی از آخرین وضعیت اتصال دستگاهها به سامانه دولت الکترونیک ارائه کرد.
وی خاطرنشان شد: دولت الکترونیک شاخص توسعه است و در جدیدترین رده بندی جهانی سازمان ملل متحد دراین زمینه، ایران 20 پله صعود داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ این جلسه به منظور بررسی آخرین وضعیت مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی و همچنین بررسی اقدامات دستگاههای عضو ستاد به همراه ارائه گزارشی از عملکرد آنها و همچنین بررسی و تصویب پیشنهادات ارائه شده از سوی دستگاههای عضو ستاد، برگزار شد.
دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این جلسه ضمن اشاره به اینکه با هماهنگ سازی بخش های مختلف در کشور می توانیم مشکلات را برطرف کنیم، گفت: در این صورت می توان زمینه بهتری را برای امنیت سامانه، امنیت اطلاعات مردم و عدم سوء استفاده از داده ها و اطلاعات در فراهم کرد.
وی تاکید کرد: جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی، به دلیل گستردگی موضوعات و عضویت دستگاههای مختلف، می تواند در فواصل کوتاه مدت با موضوعات محدودتر و به صورت تخصصی برگزار شود تا نتایج کار بهتر باشد و در نهایت تمامی نتایج در جلسه اصلی بررسی و به سرانجام برسد.
در ادامه این نشست حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت و احوال کشور با ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در سال گذشته گفت: تاکنون بیش از 46 میلیون ثبت نام کارت ملی هوشمند در کشور داشتیم و بیش از 43میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است. درواقع بیش از 75 درصد از کارتهای هوشمند ملی کشور را تولید کرده ایم.
وی تاکید کرد: با تکمیل پروژه کارتهای ملی هوشمند گامی موثر در راستای الکترونیکی کردن خدمات در کشور برمی داریم.
درخشان نیا اشاره کرد: اکنون بیش از 120 دستگاه و نهاد دولتی به پایگاه الکترونیکی برخط این سازمان برای دریافت استعلامات متصل هستند.
وی افزود: در برنامه پنجم توسعه لحاظ شده است که سازمان ثبت و احوال خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار دستگاهها قرار دهد و در مقابل ردیفی در بودجه برای این سازمان اختصاص یابد، این درحالی است که با وجود ارائه تمامی خدمات به صورت رایگان هنوز بودجه ای برای این نهاد لحاظ نشده است.
رئیس سازمان ثبت و احوال با اشاره به تاکید وزیر کشور برای اتمام هرچه سریعتر پروژه صدور کارت ملی هوشمند خاطرنشان کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه همکاری بیشتری با این سازمان داشته باشد، پروژه را در زمان بسیار کوتاه تری به  اتمام خواهیم رساند.
وی با بیان اینکه کارت هوشمند جایگزین بسیار مناسب و قوی برای شناسنامه است، افزود: با استفاده از این کارتها می توانیم ضمن شفاف سازی و جلوگیری از جعل، اقدامات مناسبی انجام دهیم.
 همچنین در ادامه این جلسه، نماینده معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات در حوزه مبارزه و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی به آخرین دستاوردها و آمار این حوزه اشاره و گزارشی از اقدامات تخصصی، آسیب شناسی، تعامل با سازمانها و برگزاری دوره های تخصصی آموزشی در این زمینه ارائه کرد.
در ادامه سرائیان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز گزارشی از آخرین وضعیت اتصال دستگاهها به سامانه دولت الکترونیک ارائه کرد.
وی خاطرنشان شد: دولت الکترونیک شاخص توسعه است و در جدیدترین رده بندی جهانی سازمان ملل متحد دراین زمینه، ایران 20 پله صعود داشته است.

نظر شما